Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Jeg har fått mail fra Play om å ringe dem for å bekrefte ordren min, da den var såkalt "large". Problemet er at jeg ikke får til å ringe nummeret jeg fikk oppgitt på mobiltelefonen min. Noen ganger får jeg opptatsignal, andre ganger hører jeg ingenting, bare en lav skurring. Jeg klarer ikke å lage +-tegnet på noen av de to siemens-trådløstelefonene våre. Noen som kan hjelpe? Hvorfor kan jeg ikke ringe fra mobiltelefonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

+47 er for å markere at det er internasjonalt ut-prefiks (som varierer fra land til land), deretter retningnummer for Norge (som er 47).

Hvis du vet hva som er ut-prefiks i landet etaileren ligger kan du bruke det i stdet for +.

UK bruker 00, så hos Play kan du som Manz sier legge inn det (de fleste land har gått over til å bruke 00, men + er fremdeles den internasjonale koden for å markere internasjonalt nummer).

Lenke til kommentar
Manz

8963406[/snapback]

 

:realmad:

:p

8963416[/snapback]

Sorry, trøtt som en sliten pære, og sitter med pølsefingre på laptop'en uten å følge med på hverken skjerm eller tastatur. :blush:

 

Og leste tydeligvis ikke første posten godt heller; Når nummeret atsjoo har fått oppgitt å ringe starter med + eller ++ er det på samme måte for å markere at du først slår internasjonalt prefiks (som fra Norge er 00, i likhet med de fleste land), deretter landskode og nummeret for Play. Play vet garantert ikke hva som er int'l prefiks fra Norge, derfor oppgir de det slik.

 

EDIT: Fjernet sitert tomrom. :hrm:

Endret av Njål
Lenke til kommentar

Kommer ann på om butikken sender samlet eller hver bestilling hver for seg. Sender de varene sammlet så må bestillingen være på under 200 kroner, sender de hver for seg så kan hver enkelt film koste 200 kroner...

 

Hos play så kan du bestille alt sammlet, så der kan bestillingen være på så mye du bare vil, så lenge ingen av filmene koster over 200 så slipper man momsen siden de sender hver film for seg selv.

 

Hos amazon f.eks så sender de hele bestillingen som en pakke så der må bestilligen ikke gå over 200 totalt...

Lenke til kommentar

Har ikke bestilt enda:P

Tenkte jeg ville finne ut av tollen først, ja vet de ikke er inne så blir nok fra amazon på den. Har du svaret på spørsmålet i forige posten min også? Så at også vengeance var billigere på amazon, må dog betale frakt imotsetning til play.com

 

EDIT: Da var den kjøpt, takk for hjelpen:D

Endret av Romvesen
Lenke til kommentar

Du betaler frakt hos Play også, den er bare bakt inn i prisen på filmen...

 

Hos amazon england så blir det også trukket 17% vat (mva) fra prisen når man skal betale, så når man runder litt over £10 så går frakten opp i opp med det som blir trukket i vat/mva.

 

Ichi The Killer bestiller man IKKE fra England siden den er klipper sånn ca. 3,5 minutt... Kjøp heller R1 utgaven som er uklippt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...