Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett

ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe for det hjalp jo. Hvordan blir momsen krevd inn da?

8871291[/snapback]

Du betaler til posten når du henter pakken så sant du har gitt posten tillatelse til å fortolle for deg, Ellers kan du fortolle via TVINN og selv sørge for å betale inn beløpet. Det enkleste er å la posten gjøre jobben. Prisen er den samme som du ser i prislisten.

Men, hvordan får du boksen til å bli 33 kroner over grensen? Selv om du handler i EURO blir det ikke mer en 28 over. Men du handler selvfølgelig i pund og da blir det 16 kroner over.

Regnestykket blir da: 17.99 x 12 x 1.25 + 90 = 360. (avrundet)

Grom boks forresten. Setter den på listen.

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
233x1,25+80= kr371,25

8871004[/snapback]

Men han har bestilt fra play og de bruker nordisk express og ikke posten til å gjøre jobben og de har et mye høyere gebyr en det posten har for å gjøre samme jobben.

Så det blir mer likt dette: 233x1,25+185= 476 kroner...

Lenke til kommentar

Er bare og gå inn på kontoen din hos play og ta en titt om det er mulig, det er en knapp de hvor det står "cancel" på.

Edit:

Men har den gått til plukk så er det selvfølgelig ikke mulig.

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Ser PK selger "Novecento" i en versjon på 302 minutter, mens den på IMDb står oppført som 315. Er dette pga Pga PAL/NTSC, eller bør jeg søke i ymse nettbutikker for å finne den riktige versjonen?

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Ser PK selger "Novecento" i en versjon på 302 minutter, mens den på IMDb står oppført som 320. Er dette Pga PAL/NTSC, eller bør jeg søke i ymse nettbutikker for å finne den riktige versjonen?

8891087[/snapback]

Den amerikanske utgivelsen (som har fått skryt for lyd og bilde, i motsetning til den norske) er oppgitt til 316 minutter (det er godt mulig de resterende minuttene er pausemusikk, har alltid blitt vist i to deler/som to filmer når jeg har sett den på kino), men det er uansett mellom ett og to minutter mer enn den norske når du regner om NTSC(film)>PAL.

Hvorvidt den norske virkelig er klipt vet jeg ikke; Eneste anmeldelsen jeg har sett var mildest talt halvhjertet.

Anbefaler å gå for US-utgivelsen (anmeldelse @DVDTimes og DVDBeaver, billig hos DVD Pacific).

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor jeg skal poste dette her.. så gjør det her.. Måtte betale toll for en pakke fra Amazon.co.uk i går. Vart dobbelt av den egentlige prisen.. plutselig vart det ikke så billig :(

Men uansett.. Dette med tollen hadde jeg regnet ut på forhånd.. så vart ganske overrasket da jeg måtte betale toll

Subtotal of Items: £20.38

Postage & Packing: £2.27

Promotion Applied -£5.00

------

Total for this order: £17.65

Total summen er over 200kr.. men vist du trekker i frå "Postage & Packing" så blir det under 200kr... Har dei gjort en feil her?

Lenke til kommentar
sto tallet £20 noe sted på pakka, gjorde det det, var det sikkert en toller som ikke var så nøye

8949241[/snapback]

Vet ikke... Er limt en tollvesenet lapp på toppen av pakken.. Ser ikke hva som står under den. Pleier ikkje tollen å åpne pakker for å sjekke kvittering osv. da?

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som føler at Play sliter med leveransene igjen? Jeg bestilte filmer første dagen i sommersalget, og de har enda ikke fått somlet seg til å få sendt de ut!

EDIT: Fikk mail for 5 min siden, de har fåt sendt 5 av filmene. Bare 17 filmer de ikke har fått sendt ut igjen, da :)

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...