Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gutta hos tollen tar nok ikke feil, men de følger sine egne valuttasatser som til tider differerer fra de tallene en får ved å bruke f.eks. DNBs valuttakalkulator.

Her er link til siden hvor en kan sjekke tollvesenets omregningskurser [Link]

Det lønner seg å holde ett øye med utløpsdatonene på de gitte kursene, da disse varer en uke om gangen.

Men jeg har opplevd at varer har brukt en to ukers tid fra Play og hjem i postkasse jeg da, uten at varen ble belastet med mums, så det er jo en sjanse for at varen bare er treig.

Lenke til kommentar

Er bare det at Die Hard trilogien har kom for en god stund siden, og den ble sendt samme dag..

 

Men det er noe jeg lurer på.. Da jeg bestillte varen kostet den 195 kr ifølge tollens egne valuta kurser (23.99 € tror jeg det var..). Hva skjer hvis kursen hadde gått opp betraktelig, og den hadde kommet på f.eks 205 kr når den ankom Norge?

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis kursen hadde gått opp betraktelig, og den hadde kommet på f.eks 205 kr når den ankom Norge?

8399426[/snapback]

Det eneste som betyr noe er tollens valutakurser når de (eller som oftest postfortollere) sjekker pakka , hva kursen var da du handlet er likegyldig (med mindre du handler et sted som tillater at du belastes i norske kroner).

Har kronekursen gått nedenomoghjem i mellomtida har du uflaks, men ingenting du kan gjøre (annet enn å prøve å følge med på om det ser ut som det er stigende eller fallende tendens før du bestiller ting som er i grenseland, og forholde deg til det).

Lenke til kommentar
Faen, CDON suger, de sendte meg Greys Anatomy istedet for Alien!

8469099[/snapback]

 

Alle gjør feil, send en mail og be om å få et retur nr eller hva de nå skal ha for at du skal sende den tilbake, send den tilbake med portougiftene dine også får du igjen de og alien i retur.

 

Hvis de ikke gjør det så kan du si at de suger...

 

Edit: Heisann en bokstav for mye gitt :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Når har jeg kommet så langt i samlingen min at det snart er på tide med film nr. 100.

Derfor har jeg litt lyst til å at den filmen skal være litt spesiell. En veldig bra film med et gjennomført cover.

 

Er det noen som vet om en film som de kan anbefale til meg? Bare skjekk listen min for å se hvilken filmsmak jeg har ;)

Lenke til kommentar

Memento (imdb) #26 på imdb 250 liste.

 

Hva skal man si uten å ødelegge filmen, jeg mener at den må oppleves ikke bli fortalt hvor bra den er for å si den sånn.

 

Fra Wiki:

 

Memento is a neo-noir–psychological thriller film written and directed by Christopher Nolan, based on his brother Jonathan's short story "Memento Mori." The film stars Guy Pearce as Leonard Shelby, a former insurance fraud investigator searching for his wife's murderer. During the attack on his wife, Leonard suffered severe head trauma and lost the ability to make new memories. To cope with his condition, he keeps a collection of notes, photographs, and tattoos to remind himself of people, places, things, and events he cannot remember. He is aided in his investigation by "Teddy" (Joe Pantoliano) and Natalie (Carrie-Anne Moss), who are both of dubious dependability.

 

The story is told in two sequences — one in color and the other in black and white — that alternate throughout the film. The color sequences depict Leonard's investigation in roughly five-minute segments that are in reverse chronological order. Each segment begins as Leonard having lost his recent memories, leaving him and the audience unaware of where he is or what he was doing. The segment ends just as the events fade from his memory. The black and white sections are told in chronological order and show Leonard in a motel room conversing with an anonymous phone caller, and via this, narrating the story. By the film's end, the two narratives converge into a color sequence which becomes the climax.

 

Så hvis du ikke har sett denne så vet du ikke hva du har gått glipp av :)

Lenke til kommentar
Memento (imdb) #26 på imdb 250 liste.

 

Hva skal man si uten å ødelegge filmen, jeg mener at den må oppleves ikke bli fortalt hvor bra den er for å si den sånn.

 

Fra Wiki:

 

Memento is a neo-noir–psychological thriller film written and directed by Christopher Nolan, based on his brother Jonathan's short story "Memento Mori." The film stars Guy Pearce as Leonard Shelby, a former insurance fraud investigator searching for his wife's murderer. During the attack on his wife, Leonard suffered severe head trauma and lost the ability to make new memories. To cope with his condition, he keeps a collection of notes, photographs, and tattoos to remind himself of people, places, things, and events he cannot remember. He is aided in his investigation by "Teddy" (Joe Pantoliano) and Natalie (Carrie-Anne Moss), who are both of dubious dependability.

 

The story is told in two sequences — one in color and the other in black and white — that alternate throughout the film. The color sequences depict Leonard's investigation in roughly five-minute segments that are in reverse chronological order. Each segment begins as Leonard having lost his recent memories, leaving him and the audience unaware of where he is or what he was doing. The segment ends just as the events fade from his memory. The black and white sections are told in chronological order and show Leonard in a motel room conversing with an anonymous phone caller, and via this, narrating the story. By the film's end, the two narratives converge into a color sequence which becomes the climax.

 

Så hvis du ikke har sett denne så vet du ikke hva du har gått glipp av :)

8491322[/snapback]

 

Får se om jeg kjøper den...

Men du vet ikke om de har slike filmer på play.com?

Fattern er ikke så happy for å registrere seg på all verdens internett sider og siden han allerede er registrert på play.com blir det enklere å gjennomføre kjøpet. Hvis du skjønner hva jeg mener :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...