Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

På amazon.coms returskjema står det

"Postage"

"Merchandise return fee"

 

Skal jeg bare skrive på hva jeg betalte for frakten? Hva med "Merchandise"-saken?

 

Emm..

Thanks for contacting us at Amazon.com. 

 

I am sorry for the problem you experienced with your shipment. I

have requested a refund for the item and associated shipping cost.

As the cost of return shipping is prohibitively expensive in this

case, you do not need to return the original item. 

 

I've also placed a new order for the item to be shipped to you as

soon as possible. The charge for this order is $35.47. Both the

charge and refund will be applied to the credit card used on the

original order. 

 

Jeg får altså beholde den originale varen, og får refund? Står jo det så vidt jeg ser..

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser sånn ut, er sånn jeg endet opp med 2 kopier av Mystic River hvor det ene nå er i hendene på SteffyPants :)

 

Det er jo ingen grunn å bruke like mye penger på og betale for frakten tilbake til amazon, når den nye koster helt sikker noe i nærheten. I midt tilfelle så kostet frakten tilbake rundt 18-19$ for å sende en film som kostet $7 i retur, blir jo bare tull :)

Lenke til kommentar

utrolig genialt!! :D

 

Jeg synes det hele var ganske forvirrende, men fant det ut til slutt.. Først får jeg 35 $ tilbake, så går de ut igjen for å betale den nye DVD'en (som sendes om noen dager)..

 

Nydelig service av amazon! Virkelig fornøyd! :D

 

Men.. Jeg kunne jo egentlig tatt refund, og så bestilt en annen South Park sesong.. Hadde de funka? Men jeg hadde jo irritert meg over det ødelagte coveret i ettertid :p

 

Edit: Irriterer meg over at jeg ikke valgte refund, og kjøpte noe annet istedet.. Hadde jo fått beholde DVD'en alikevel.. Jaja, da har jeg to :!:

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bestilte 2 filmer fra play.com. Den ene kom på mandag men den andre er ikke kommet enda. Noen som har tips om hva jeg kan gjøre. Begge ble sendt den 23. Og det var selfølgelig den dyreste som ikke kom frem.... :(

8280181[/snapback]

Du sier jo ikke noe om hvor dyr den dyreste var.

Kan den ha havnet over mva-grensa (NOK200/~€24.50), og blitt stoppet i tollen?

Lenke til kommentar
DvD collection på £15.98 hos Amazon. De slenger ikke på noe ekstra utgifter, slik at prisen går over 200,- når den kommer til norge?

8283039[/snapback]

Ingen ekstra utgifter nei. Frakt kommer selvfølgelig i tillegg men det spiller ingen rolle så lenge varen koster under 200,-. Blir varen sendt fra UK (i motsetning til Jersey) blir VAT (britisk moms) trukket fra før du betaler. Det er bare å hive varen i handlekurven og gå til checkout så får du se varepris + frakt før du betaler.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Ser at CD-WOW.us har noen temmelig lave priser. Bl.a. en del musikk som ligger langt under prisene på de norske og engelske cd-wow-sidene. Er det noen haker ved å bestille fra de amerikanske sidene?

 

Får blant annet opp denne advarselen når jeg legger varer i handlekurven som kun koster $6.95:

6.99

Please note that within the European Union you MAY be charged CUSTOMS DUTY/VAT on this item as the value of this product is in excess of your personal import allowance.

 

If applicable, this Customs charge is collected by the Post Office/Postal Agent who may also charge you an additional handling fee for clearing your package through Customs.

 

We are unable to provide any guidance as to how much the Customs Duty/VAT or Post Office clearance fee will be as unfortunately these charges are completely beyond our control.

 

Regner med dette ikke er noe utenom det vanlige (frakt, tollgebyr etc ved kjøp over 200kr)? Eller?

Lenke til kommentar
Nei, du trenger bare og forholde deg til grensen på 200 kroner.

8298071[/snapback]

 

Herlig. De har mange gode R2-titler til $6.95 :O

 

edit: Makan. De er satt opp til $9.95 siden i gårkveld. Da er det ikke verdt det, plutselig. Synd at jeg ikke "turte" å bestille da.

 

edit2: Ehm, jeg fant ut at jeg måtte gå inn via en spesiell link for å få de prisense.

Endret av atsjoo
Lenke til kommentar

Link? :D 141414

 

Har et spørsmål, om man kjøper f.eks James Bond, the Ultimate Golden Triplepack.. Er det bare en boks, med helt standard ultimate editions inni? Eller er det 1-disc versjonene av Ultimate-versjonene?

 

Edit: Har nå funnet ut at det er to-disc versjonene av hver film.. Men er det tre cover inni? Ser litt.. Tynn ut til å være det.. ELler så er jo de boksene ganske hotte, da :)

 

MEn på en annen side kommer de vel på BR og HD DVD en gang i fremtiden..

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Hva synes dere om denne?

 

Om det skulle brenne i huset, så er det bare å tenke på denne med alle filmene dine oppi! :D

8304493[/snapback]

A. Det blir ikke plass, trenger mer enn 2 til DVD'ene (skal CD'ene være med blir det 4-5 stykker).

B. Tror ikke den er særlig brannsikker. Selv om DVD'ene kanskje vil være beskyttet mot åpen ild er jeg rimelig sikker på at du ender med en stor klump med smeltet diverse, og ikke noe du kan spille av.

Lenke til kommentar

Hvor finner man DVD'en Led Zeppelin billigst? Region 1, 2 eller 4.. Vil helst ha med engelsk cover, men norsk går også (om det finnes..) ;)

 

Er denne det er snakk om:

Led%20Zeppelin%20Dvd%20Cover.jpg

 

Edit: De hadde den på amazon.com til $22,99.. Men er det noen steder hvor den er billigere, eller like billig og so er i Europa? Har litt lyst på den så fort som mulig :p

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...