Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Er litt skuffet over play akkurat nå. De sente meg feilvare for noen uker siden og i følge siden dems dekker de retur når feilen er på deres side. Fikk også beskjed om å sende pakken "Recorded Delivery". Jeg og damen på posten ble enige om at dette måtte tilsvare rekomadert post (pakke/brev som kan spores). Dette kom på 106kr men når de har bedt om sporbar post og hele greia er deres feil så tenkte jeg pytt sann. Når jeg nå har mottatt den rette varen fra play tenkte jeg at jeg skulle sjekke eurocard-kontoen min og sannelig var det ikke refundert noen kroner på den. Jeg vil vektlegge noen; 3 euro eller ca 25kr!

 

Jeg syntes i utgangspunktet at det er veldig fint at de sier "vår feil, vi dekker utgiftene" for da svir det jo litt for dem selv når de gjør feil og de har en motivasjon for å stramme rutiner så feil ikke skjer. Men dette syes jeg faktisk er latterlig. Produktet jeg kjøpte økte faktisk med over 40% i pris fordi play roter og ikke holder det de lover.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er totalprisen på forsendelsen som telles når tollvesenet får pakka. Er verdien på forsendelsen over 200 må du betale toll. Men hvis du bestiller fra Play.com så sender de alle dvdene individuelt forpakket (frakt-kost er inbakt i prisen), så da kan du bestille mange på en gang og får bare mva på de som er over 200.

Lenke til kommentar

Vel, nå er det nok mange her i landet som bestiller fra play. Personlig bestiller jeg oftå maaaaannnge dvder når de har gode tilbud. Har gått bra hittils. Hvis det er mange hender det at postmannen ikke gidder og ta de med, men bunter de sammen med en strikk og lager en felles hentelapp på de. Tror ikke du har noe å bekymre deg over.

Lenke til kommentar
Er litt skuffet over play akkurat nå. De sente meg feilvare for noen uker siden og i følge siden dems dekker de retur når feilen er på deres side. Fikk også beskjed om å sende pakken "Recorded Delivery". Jeg og damen på posten ble enige om at dette måtte tilsvare rekomadert post (pakke/brev som kan spores). Dette kom på 106kr men når de har bedt om sporbar post og hele greia er deres feil så tenkte jeg pytt sann. Når jeg nå har mottatt den rette varen fra play tenkte jeg at jeg skulle sjekke eurocard-kontoen min og sannelig var det ikke refundert noen kroner på den. Jeg vil vektlegge noen; 3 euro eller ca 25kr!

 

Jeg syntes i utgangspunktet at det er veldig fint at de sier "vår feil, vi dekker utgiftene" for da svir det jo litt for dem selv når de gjør feil og de har en motivasjon for å stramme rutiner så feil ikke skjer. Men dette syes jeg faktisk er latterlig. Produktet jeg kjøpte økte faktisk med over 40% i pris fordi play roter og ikke holder det de lover.

8152785[/snapback]

Opplevde det samme selv. Sendte rekommandert retur og fikk tilbake 3 euro. Hadde vært billigere å kjøpe filmen på nytt faktisk :\ Om jeg mottar en feil vare fra Play.com igjen blir det høyst sannsynlig til at jeg melder fra om at ordren aldri kom.

Lenke til kommentar
Det er totalprisen på forsendelsen som telles når tollvesenet får pakka. Er verdien på forsendelsen over 200 må du betale toll. Men hvis du bestiller fra Play.com så sender de alle dvdene individuelt forpakket (frakt-kost er inbakt i prisen), så da kan du bestille mange på en gang og får bare mva på de som er over 200.

8158704[/snapback]

Du nevner fraktkostnader. Hvor mye vil dette ligge på?

Lenke til kommentar

House M.D. Sesong 2 til ca. AUD$40 eller noe uten frakt, noe som vel utgjør ca. 198,- og inkl. frakt blir vel det 230,- eller noe.

 

Jeg bestilte Sesong 1 fra PK, det var det billigste jeg fant.

 

Vet også at DVDCrave har Sesong 2 til rundt 220,- inkl. frakt, men de har jeg aldri handlet med før, så jeg satser heller på EzyDVD.

 

EDIT: Glemte å nevne at DVDCrave sin var Sesong 2.

Endret av Bilet
Lenke til kommentar
Ser de har South Park komplett sesongene på DVDstrax, må jeg betalle toll hvis jeg bestiller derifra? siden det er skandinavia lizzm

8180467[/snapback]

Siden hver sesong koster 199 kr der (pluss 69 i frakt) er det under tollgrensa, og du trenger ikke betale toll :)

 

Kanskje jeg bestiller en sesong eller to derfra.. Har normalt brukt amazon.com, DVDstrax blir en 50-lapp dyrere, men da får man jo DVD'en etter 3-4 dager og, da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...