Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har fått feil film av Play. Fikk rammstein i steden for remember the titans. :p

Ka gjør eg da? Sender den i retur?

8030827[/snapback]

 

Du sender en mail til play på enten [email protected] eller [email protected] (tror det er den første) og forklarer situasjonen.

Så får du sikkert et returnr, de skal også dekke frakt så send med kvitteringen for porto, sånn at du får kreditert det...

 

Eller så står det kanskje mer om det på sidene dem, har selv ikke hatt noen returer til play så jeg vet ikke helt hvordan de hånterer det...

Lenke til kommentar

Helpdesk > return policy > klikk på "I would like to return an Item" > klikk på "View order history"-knappen. Dette tar deg til din order history, men med en select-knapp ut for hver vare du har besilt. Vel den varen som du bestilte og fyll ut skjemaet riktig ( velg You have sent me the incorrect item og legg til eventuelt kommentar). Da vil du motta en mail med autorisationcode og forklaring på hv du skal gjøre.

 

 

 

Har akkurat vært igjennom denne prosessen selv og det var ikke lett å finne frem. Jeg mottok en PS2 controller i stede for Firefly dvd! LItt ironisk siden Play ikke sender elektronikk utenfor storbritania. Ingen mail jeg sendte til Play gav noens om helst svar annet enn autosvar på de adressene som ikke er i bruk. Men return funket bra når man føst fant fram. Hadde vært mye bedre hvis returnknappen hadde vært tilgjengelig direkte i Orderhistory uten å gå via helpdesk.

 

Men men. Når Play har sendt deg feil vare skal du i alle fall få alt refundert så det er jo vel og bra.

Lenke til kommentar
Play sender jo ingen av billigfilmene sine utenlands..

8041309[/snapback]

Kan det være du har glemt å trykke på konvertering fra GBP til EURO før du gikk til kassen?

8041323[/snapback]

 

Det er mulig.. Viste ikke at det hadde noe å si. Fikk bare vite av noen at de ikke sender alt til andre land. Skal prøve det jeg.

 

Edit: Jajøss, takk for den du :thumbup:

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Hvordan er betalingen på DVDFromKorea.com...

Har veldig lyst til å kjøpe LE utgaven av Pan's Labyrinth siden jeg ikke fikk sett den i helgen :cry:

 

Så jeg lurer på om det er mulig å bestille den slik at jeg kan betale på posten når pakken kommer eller nå sånt. Er bare 17 år og har ikke fått mitt eget visa enda :p

Pappa begynner å bli litt lei av å registrere seg på diverse dvd sider rundt om i verden nå... :innocent:

Lenke til kommentar
Hvordan er betalingen på DVDFromKorea.com...

Så jeg lurer på om det er mulig å bestille den slik at jeg kan betale på posten når pakken kommer eller nå sånt.

8077494[/snapback]

Nei, postoppkrav over landegrensene er spåss dyrt at det finnes det svært få butikker som driver med (det er så dyrt at få vil kjøpe på den måten, og såpass dyrt at mange ombestemmer seg når pakka kommer, som blir ekstremt dyrt for netthandler).

 

Beste er nok å enten godsnakke med faren din, spørre noen andre (med kredittkort) pent, eller kjøpe f.eks. den engelske utgaven (hvis du/far din allerede er registrert hos Play/Amazon UK eller lignende). Da får du i tillegg engelske undertekster også på ekstramaterialet.

 

EDIT: pølsefingre>skrvlf.

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Hvordan er betalingen på DVDFromKorea.com...

Så jeg lurer på om det er mulig å bestille den slik at jeg kan betale på posten når pakken kommer eller nå sånt.

8077494[/snapback]

Nei, postoppkrav over landegrensene er spåss dyrt at det finnes det svært få butikker som driver med (det er så dyrt at få vil kjøpe på den måten, og såpass dyrt at mange ombestemmer seg når pakka kommer, som blir ekstremt dyrt for netthandler).

 

Beste er nok å enten godsnakke med faren din, spørre noen andre (med kredittkort) pent, eller kjøpe f.eks. den engelske utgaven (hvis du/far din allerede er registrert hos Play/Amazon UK eller lignende). Da får du i tillegg engelske undertekster også på ekstramaterialet.

 

EDIT: pølsefingre>skrvlf.

8078021[/snapback]

 

Okei.

Er registrert på play.com ja...

Men det blir liksom ikke det samme da :p

Så ut som om coveret og alt var så sykt bra gjennomført på den koreanske versjonen...

Lenke til kommentar
Har fått sporingsnummer på en dvd fra korea, men eg finner den ikke på posten.no. Er det et annet sted eg skal følge den?

8101193[/snapback]

Regner med at det er et rekonmendert-nummer (RRxxxxxxx...KR).

Det tar et par dager fra den er posten i Korea/avsenderland i hende før pakka er sporbar internasjonalt, dvs i Norge (oftest ikke før den er hos Posten Norge).

Så bare gå inn på Posten.no, og klipp/lim inne RR...KR-nummeret i Nettspor-feltet med jevne mellomrom (erfaringsmessig ca 1 uke etter at den ble sendt), så dukker den nok opp.

Lenke til kommentar

bestillte alle 5 sesongene av nikita i går,

 

og valgte express shippning, da den bare var $10 mer enn det ville ha kostet med vanlig så jeg får den vel på fredag.

 

men det jeg lurte er at det står i mailen fra amazon.com

 

Item Subtotal: $206.35

Shipping & Handling: $39.94

 

Import Fees Deposit: $61.58

Total: $307.87

 

Paid by Visa: $307.87

 

betyr det at moms er allerde betalt da?

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
*snip*

 

Item Subtotal:  $206.35

        Shipping & Handling:  $39.94

 

      Import Fees Deposit:  $61.58                   

Total:  $307.87

 

              Paid by Visa:  $307.87

 

betyr det at moms er allerde betalt da?

8101683[/snapback]

Amazon trekker deg for momsbeløpet og sørger for at momsen blir innbetalt til de rette intanser. Står HER under 'Customs, Duties and Taxes'

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...