Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe galt med Amazon.com nå om dagen?

Bestilte Oldboy (Three-Disc Ultimate Collector's Edition) derifra 28/1, og den er ennå ikke sendt.

Noen andre som har erfart det samme i år? Aldri tatt så lang tid før.

7927071[/snapback]

Det står jo 1-3 weeks på siden deres, vanligvis en klar indikator på at den ikke er in stock hverken hos Amazon eller hos distributør.

En rask sjekk tilsier at den er on order hos DVD Pacific, og ikke listes i det hele tatt hos DeepDiscount, så det kan se ut som den (evt førstepressen hvis boksen lages på nytt) er utsolgt fra utgiver.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er flere som har lagt merke til dette, men jeg skulle bestille en HD DVD fra amazon uk og fant plutselig ut at den blir jo ikke sendt fra amazon UK men amazon Jersey og dermed så trekker de ikke fra vat/mva :hmm:

 

Hvorfor skal de skille mellom DVD og HD DVD på den måten, det gjør jo at mange av de ryker på 200 kroners grensa og det blir dyrere å handle fra amazon uk enn i fra statene :wallbash:

 

Og jeg som hadde funnet meg et par filmer som "var" billigere på amazon uk :realmad::thumbdown:

Lenke til kommentar
Noe galt med Amazon.com nå om dagen?

Bestilte Oldboy (Three-Disc Ultimate Collector's Edition) derifra 28/1, og den er ennå ikke sendt.

Noen andre som har erfart det samme i år? Aldri tatt så lang tid før.

7927071[/snapback]

Det står jo 1-3 weeks på siden deres, vanligvis en klar indikator på at den ikke er in stock hverken hos Amazon eller hos distributør.

En rask sjekk tilsier at den er on order hos DVD Pacific, og ikke listes i det hele tatt hos DeepDiscount, så det kan se ut som den (evt førstepressen hvis boksen lages på nytt) er utsolgt fra utgiver.

7927193[/snapback]

Ah, ok. Da gir jeg opp det.

Avbesilte nå og bestilte istedet Old Boy: Special Edition (2 Disc Set). Sparte vel en hundrelapp eller noe.

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er flere som har lagt merke til dette, men jeg skulle bestille en HD DVD fra amazon uk og fant plutselig ut at den blir jo ikke sendt fra amazon UK men amazon Jersey og dermed så trekker de ikke fra vat/mva :hmm:

*snip*

7927336[/snapback]

Det står på sidene til Amazon UK at pris på varer som blir sendt fra Jersey (til UK) er uten VAT. Så det er rett og slett ingen VAT å trekke fra på disse prisene.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Det vet jeg :)

 

Det jeg ikke vet er hvorfor HD DVD blir sendt fra Jersey og da til en høyere pris og og DVD blir sendt fra England og hvor man da kan trekke fra vat'en. Det er det som irriterer meg...

7928054[/snapback]

Jeg er 'a tad confused' her. Noe imot å oppgi hvilken HD DVD det er snakk om så jeg kan se dette med egne øyne?

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Gjetter på at det har med koding av sidene deres å gjøre, det var jo en kort stund mange produkter under £18 kom opp med "Jersey-pris", også for kunder utenfor EU.

Er sikkert bare snakk om å legge inn "IP/kunde utenfor EU" for en ny produktgruppe.

Ikke at det nødvendigvis blir noe billigere av den grunn, men man slipper å bruke tid og bli skuffet av små-kupp som viser seg å være ikke-kupp.

 

Det som er virkelig snodig er at da Amazon innførte "Shipped from Jersey" kun som alternativ også for britiske kunder (dvs "vanlig" pris kom opp, med mulighet for å kjøpe fra Jersey til lavere pris) hendte det ganske ofte prisen fra Jersey var betraktelig lavere enn sendt fra Amazon UK, selv når VAT var tatt med i betraktning. Og Jersey-prisen fikk du bare hvis sendt til De Britiske Øyer.

Irriterte meg en smule et par ganger at bokser jeg var interessert i var klart under mva-grensa fra Jersey, men godt over fra Amazon UK.

Lenke til kommentar
Det vet jeg :)

 

Det jeg ikke vet er hvorfor HD DVD blir sendt fra Jersey og da til en høyere pris og og DVD blir sendt fra England og hvor man da kan trekke fra vat'en. Det er det som irriterer meg...

7928054[/snapback]

Jeg er 'a tad confused' her. Noe imot å oppgi hvilken HD DVD det er snakk om så jeg kan se dette med egne øyne?

 

Ha en fin dag. :)

7928159[/snapback]

Du kan f.eks. prøve med Harry Potter.

Lenke til kommentar
Noen som vet om et sted der de selger Indiana Jones collection til under 200?

7932566[/snapback]

Playx.no/DVDstrax.com.. Men der kommer hele 69 kr i frakt i tillegg.. Men du for også boksen raskt, PAL, og med norsk tekst..

 

Et spm: Hvor er den svarte Die Hard-boxen billigst? Den med 6 discer i.. Ser Play/amazon har den til en rimelig penge, men finnes den billigere? Er ikke intressert i R1-boksen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...