Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg kjøpte ein DVD på Amazon market place av Dvd.co.uk. Problemet er at DVD-platene manglet, finn ikkje noko e-postadresse eg kan kontakte på nettsidene. Dei skriv at du skal returnere ei vare, men eg ser ikkje heilt poenget i å returnere eit tomt cover.

 

Nokon som veit om dei har ein adresse eg kan ta kontakt med?

Lenke til kommentar
Eg kjøpte ein DVD på Amazon market place av Dvd.co.uk. Problemet er at DVD-platene manglet, finn ikkje noko e-postadresse eg kan kontakte på nettsidene. Dei skriv at du skal returnere ei vare, men eg ser ikkje heilt poenget i å returnere eit tomt cover.

 

Nokon som veit om dei har ein adresse eg kan ta kontakt med?

7841605[/snapback]

Hvis du går inn via Help øverst på Amazon-sidene finner du både hjelp til å løse problemer, og link til Amazons webmail, f.eks. denne sida.

Lenke til kommentar

Takk for svaret, eg skulle til å fylle ut denne A-to-Z saken då eg oppdaga at DVD-en var kjøpt på PlayTrade, ikkje Amazon. :p

 

Eg fant kjapt fram i hjelpeseksjonen til Play og har sendt ein mail via min Play-konto til selgar. Leitte ei stund før eg fant DVD-en, Iron Maiden - Rock in Rio, vart litt småskuffa når eg åpna coveret og ikkje fant noko DVD-plater.

Lenke til kommentar

Hei, har et lite spørsmål her angående DVDfromKorea.com, jeg bestilte en film derfra i går, når jeg skulle ta godkjenne kjøpet fikk jeg error, så jeg gikk og sjekket ordre statusen, og der sto det "prossesing payment" men når jeg nå logget inn så var det ingen filmer i ordrestatusen. Så spørsmålet mitt er må jeg bestille filmen på nytt?

Lenke til kommentar
Hei, har et lite spørsmål her angående DVDfromKorea.com, jeg bestilte en film derfra i går, når jeg skulle ta godkjenne kjøpet fikk jeg error, så jeg gikk og sjekket ordre statusen, og der sto det "prossesing payment" men når jeg nå logget inn så var det ingen filmer i ordrestatusen. Så spørsmålet mitt er må jeg bestille filmen på nytt?

7855640[/snapback]

Hmm, jeg fikk også error etter at jeg nylig fullførte ordere på DVDfromKorea.com, men siden orderen lå i mine ordre tenkte jeg ikke større over det. Etter at jeg leste posten din sjekket jeg på ny mine ordre hos DVDfromKorea, men orderen er nå borte, rare greier, må være en bug eller noe.

Så, som deg lurer jeg også på om filmen nå må bestilles på ny.

Lenke til kommentar

Hvilken nettleser bruker dere, jeg har hatt en del problemer med bruk av opera. Fikk samme feilmeldingen når jeg bestilte selv de første gangene, prøvde ie og da virket det fint så prøv det selv om det byr meg i mot :)

 

Det skal sies at opera funker for meg nå, noe det har gjort med de siste to-tre bestillingene...

 

Edit:

 

Grunnen for at ordren deres er borte når dere sjekker senere er at betalingen ikke har gått igjennom og de har slettet orderen deres. Så det er bare og bestille en gang til men som sagt prøv med ie. Jeg gjorde dette som sagt de to første gangenen, bestilte først med opera og igjen med ie. Den bestillingen som ble gjort med opera ble slettet og ie virket fint.

 

Sende de en mail om det også siden det lå to bestillinger inne med samme filmer, men fikk til svar at siden betalingen ikke hadde gått igjennom så var det ikke noe problem, den ble bare slettet.

 

Edit 2: Her var det mye repetisjon av ie, opera og slettet. Tror pokker meg feberen er på vei tilbake, på tide og hive seg under dyna igjen :p

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Hvor lang leveringstid pleier det å være fra Playx.no? Bort på Østlander, sør i Oppland for å være nøyaktig.

7848619[/snapback]

 

ca. 5 dager har det pleid å ta for for meg, bor i Oslo

7849002[/snapback]

Som gunfreak sier, så stemmer det ganske bra.

Jeg bor på Østlandet, nærmere bestemt Hedmark.. Bestilte sist på en tirsdag og hadde filmen på fredag! Men alt fra 4-6 dager tar det til meg. Kommer litt ann på når på døgnet man bestiller.

 

 

Ein del filmar blir sendt med pappembalasje, blir det rekna som brevpost eller pakke? Om du skal sende ein DVD via post, kan du bruke desse små pappeskene som du får filmar i eller må det benyttast boblekonvolutt?

7861742[/snapback]

 

Det kommer vel ann på hva man poster det som. Men de fleste steder man kjøper av sender jo både bobleplast og små papp"esker" som brevpost.

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
Den Enfaldiga Mördaren i en boks sammen med tre andre filmer for ca 400,-. Uff, må jeg virkelig kjøpe en hel boks for å få én film? *Vente på bedre utgivelse, evt Njål med magiske finnerevner*

7890108[/snapback]

Jeg har ventet ganske lnge på at DEM skulle komme på DVD i det hele tatt, så takk for opplysningen. Ville kjøpt Att angöra en brygga også (Mmmm........ Manan!), men klarer meg godt uten Mannen som ...... Sopor tror jeg ikke jeg har sett.

Men det er jo ganske vanlig at slike ting kommer i boks først, og deretter som enkeltutgivelser.

Skulle bare ønske Den enfoldige... kom med engelske undertekster i stedet for/i tillegg til den engelske dubben. :hrm: Har en mistanke om at kjæresten ville likt å se en ung Skarsgård i hans beste rolle.

 

EDIT:

Og bortsett fra Den enfoldiga.... er jo den andre Hasse&Tage-boksen mye bedre. Faktisk så god at jeg vil vurdere å kjøpe den.

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Skulle bare ønske Den enfoldige... kom med engelske undertekster i stedet for/i tillegg til den engelske dubben.  :hrm: Har en mistanke om at kjæresten ville likt å se en ung Skarsgård i hans beste rolle.

7891197[/snapback]

 

Den boksen har norsk tekst og svensk tekst for hørselshemmede:

 

Textning

norska, svenska för hörselskadade

 

Eller det være engelsk?

Lenke til kommentar
Skulle bare ønske Den enfoldige... kom med engelske undertekster i stedet for/i tillegg til den engelske dubben.  :hrm: Har en mistanke om at kjæresten ville likt å se en ung Skarsgård i hans beste rolle.

7891197[/snapback]

 

Den boksen har norsk tekst og svensk tekst for hørselshemmede:

 

Textning

norska, svenska för hörselskadade

 

Eller det være engelsk?

7891370[/snapback]

Kjæresten er amerikansk, så ja. Norsken er mildelst talt begrenset.

Og som alle fornuftige mennesker hater hun dubs (unntatt som komisk element når det ender opp som det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...