Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Balle. Har bestilt Kongen av Queens nå sesong 1-6 fra DDD. Sesong 1, 2, 5 og 6 er sendt, men sesong 3&4 vil de ikke sende.

 

"Thank you for your recent order. Unfortunately, your order was cancelled

because we were unable to obtain an authorization from our charge card

authorization center.  Please contact your issuing bank or charge card provider

to determine the reason, or you may wish to use a different charge card to place

your order at this time."

 

Har prøvd å bestille de 2 ganger nå, men ordrene blir bare kansellert. :( Begynner å få dårlig tid nå...

7705083[/snapback]

 

Du kan få svaret som jeg fikk av Njål for en stund siden på pm, har vært borti det samme selv et par tre ganger...

 

Hvis andre bestillinger hos DDD på samme kortet har gått gjennom uten problemer er det sannsynligvis snakk om problemer med det "banking clearing house" de bruker. Kredittkortbelastninger går i USA gjennom en av flere sentraler for godkjenning, og en del forhandlere har innimellom problemer med at forbindelsen "times out" før godkjenning er registrert. Rutinene/kundeservicen varierer da, om man kjapt regner det som "declined", eller om butikken venter litt og prøver igjen før de kontakter kunden.

Uheldigvs er du hos DDD veldig prisgitt hvilken kundebehandler som tilfeldigvis fanger opp din forespørsel/klage, fra goddagmannøkseskaft-svar (og null hjelpsomhet) til folk som virkelig gjør sitt ytterste for å hjelpe.

 

Foreslår en vennlig email der du påpeker andre transaksjoner hos dem med samme kort som har gått knirkefritt, at det er rikelig penger på kortet, og ber dem gjeninnføre bestillingen og prøve belastningen på nytt (forutsatt at det ikke skaper mva-problemer hvis de sendes sammen).

 

Regner med at Njål ikke høgger hodet av meg for å legge det ut her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bestillte også noen filmer i går, men disse har jeg verken fått ordrebekreftelse på, eller melding om at filmene er sendt, men på My Account står det at filmene ble sendt idag.

Så det er tydelig at ikke alt går på skinner for våre venner hos Play.

Man får vell bare satse på at varene er sendt, og at en vil motta de om ikke alt for lenge.

7702396[/snapback]

Jeg bestilte også noen filmer for to dager siden, jeg fikk ordrebekreftelse på bestilling, men ikke melding om at filmene er blitt sendt selv om det står på My Account at de ble sendt i går. Får håpe på det beste, men jeg er egentlig ganske tvilende på at de har sendt den enda.

7705092[/snapback]

 

 

Det har skjedd flere ganger at jeg ikke har fått bekreftelse på at filmen er blitt sendt før filmen dukker opp i postkassa :)

Lenke til kommentar
Betaler jeg AU$5.50 per ordre eller per film fra ezydvd.com? Sender de alle enheter i en ordre samlet, forutsatt at alle er på lager?

Jfr: https://www.ezydvd.com.au/extra/shipping.zml

7706166[/snapback]

Spørs hva slags film du skal kjøpe. Videre hjelp kan jeg gi deg i Guide for kjøp av DVD filmer på nett-tråden om du ikke skjønner det. :)

7706321[/snapback]

 

1x Dawn Of The Dead (2004) - Exclusive Director's Cut @ $9.02 In stock now - Available to ship

1x It's A Wonderful Life (Frank Capra's) @ $4.50 In stock now - Available to ship

1x One Night At McCool's @ $2.68 In stock now - Available to ship

1x To Kill A Mockingbird @ $2.68 In stock now - Available to ship

 

Sub-Total: $AU18.88

Lenke til kommentar
Det er jeg ganske sikker på at du bare kan følge malen deres for internasjonal shipping. Det er helst ved mer eksklusive utgaver man må betale høyere frakt.

7706383[/snapback]

 

Skal jeg da se på qty. 1 eller 4? Det jeg lurer på er hvordan man leser tabellen. Er en parcel en forsendelse eller en film? Kan flere filmer sendes i en og samme forsendelse?

Lenke til kommentar
Skal jeg da se på qty. 1 eller 4? Det jeg lurer på er hvordan man leser tabellen. Er en parcel en forsendelse eller en film? Kan flere filmer sendes i en og samme forsendelse?

7706582[/snapback]

 

Du må da se på nr. 4 som blir AU$21.

 

Bestiller du fire filmer på en ordre så sender de fire filmer i en pakke, så pass på 200 kroners grensa...

 

Du betaler frakt per enhet du bestiller. 1 film 4,50, 2 filmer 9$ osv...

 

Edit: Fjernet litt qouting...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Skal jeg da se på qty. 1 eller 4? Det jeg lurer på er hvordan man leser tabellen. Er en parcel en forsendelse eller en film? Kan flere filmer sendes i en og samme forsendelse?

7706582[/snapback]

 

Du må da se på nr. 4 som blir AU$21.

 

Bestiller du fire filmer på en ordre så sender de fire filmer i en pakke, så pass på 200 kroners grensa...

 

Du betaler frakt per enhet du bestiller. 1 film 4,50, 2 filmer 9$ osv...

 

Edit: Fjernet litt qouting...

7706631[/snapback]

 

Ok, takk skal du ha. Det var den informasjonen jeg var ute etter. Får kutte ned litt på ordren, da.

Lenke til kommentar
Du trenger da ikke kutte ned på ordren din. Filmene dine kostet jo bare AU$19, noe som jo er under hundrelappen i NOK. Frakten teller ikke på tollen vet du. :)

7707493[/snapback]

 

Vet det, men jeg orker ikke å betale $5.50 i frakt på dawn of the dead og one night at mccools.

Lenke til kommentar
Du trenger da ikke kutte ned på ordren din. Filmene dine kostet jo bare AU$19, noe som jo er under hundrelappen i NOK. Frakten teller ikke på tollen vet du. :)

7707493[/snapback]

 

Vet det, men jeg orker ikke å betale $5.50 i frakt på dawn of the dead og one night at mccools.

7708176[/snapback]

 

Du må huske at australske dollar er billigere en amerikanske dollar, 5 kroner mot 6.5...

 

Dawn of the dead, orginalen eller remaken? Hvis det er orginalen så bør du gå for R1 The Ultimate Edition...

Lenke til kommentar
Du trenger da ikke kutte ned på ordren din. Filmene dine kostet jo bare AU$19, noe som jo er under hundrelappen i NOK. Frakten teller ikke på tollen vet du. :)

7707493[/snapback]

 

Vet det, men jeg orker ikke å betale $5.50 i frakt på dawn of the dead og one night at mccools.

7708176[/snapback]

 

Du må huske at australske dollar er billigere en amerikanske dollar, 5 kroner mot 6.5...

 

Dawn of the dead, orginalen eller remaken? Hvis det er orginalen så bør du gå for R1 The Ultimate Edition...

7708275[/snapback]

 

Ja, vet at det er snakk om australske dollar :)

 

Takk for tipset. Skal se litt nærmere på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Argh, jeg tror akkurat dvd-pacific gjorde et dvdkjøp veldig dyrt for meg... Jeg bestilte to separate bestillinger av dvder der den ene var over tollgrensa og den andre akkurat under. Nå fikk jeg akkurat vite at de har sendt begge bestillingene under ett. Dette betyr jo masse mer toll og lengre ventetid før jeg får filmene.

 

Har jeg noen rett til å klage på dette, eller er dette standard prosedyre?

Lenke til kommentar

Jeg håper da ikke det, har også to seperate ordere inne nå:

 

post-29624-1168687344_thumb.jpg

 

Jeg så jo den øverste linja når jeg bestilte men regnet da med at det betydde at de hvis det var to filmer i en ordre så ville de bli sendt sammen, ikke at de slo sammen to seperate ordre til en...

 

Blir jo ikke mye billigere da for å si det sånn :mad:

 

Kanksje Njål eller noen andre som har litt mer erfaring med DVD Pacific kan kaste litt lys over saken, sånn at jeg kan sende en mail og avbestille den ene. Gidder jo ikke og betale mer til den norske staten enn det jeg må...

 

Edit:...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Jeg håper da ikke det, har også to seperate ordere inne nå:

 

Jeg så jo den øverste linja når jeg bestilte men regnet da med at det betydde at de hvis det var to filmer i en ordre så ville de bli sendt sammen, ikke at de slo sammen to seperate ordre til en...

 

Blir jo ikke mye billigere da for å si det sånn :mad:

 

Kanksje Njål eller noen andre som har litt mer erfaring med DVD Pacific kan kaste litt lys over saken, sånn at jeg kan sende en mail og avbestille den ene. Gidder jo ikke og betale mer til den norske staten enn det jeg må...

 

Når man fullfører en ordre hos DVD Pacific har man 3 valg:

 

Ship what is currently available - det som er på lager sendes og kan bli sendt samlet med andre ordrer man måtte ha lagt inn hvor man har valgt dette

 

Hold till complete - kun denne ordren sendes samlet når alt er på lager

 

Hold till complete and combine - ordren sendes samlet når alt er på lager, og kan bli sendt sammen med andre ordrer man måtte ha lagt inn hvor man har valgt dette

 

Skal man sikre seg 100% om at man skal komme under 200-grensen må man lage seperate ordrer med verdi under 200 og velge "hold till complete". Sånn har jeg forstått det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg lot den bare stå på det den stod på til vanlig og det var tydeligvis combine. Dette var jo faktisk kjempeteit. Den ene HD DVDen jeg bestilte var jo over tollgrensa uansett, og ettersom jeg ikke har HD DVDspiller enda gjør det ikke stort med lengre leveringstid pga fortolling. De andre filmene jeg bestilte ville jeg jo gjerne ha hatt ganske snart :(

 

Hva i alle er meningen med en slik funksjon egentlig?

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg så egentlig ingen grunn til å fjerne de, men da jeg så at du hadde tatt de vekk antok jeg at det var en grunn til det :!:

 

Jeg vet egentlig ikke om pakken min ble så enorm mye dyrere, ettersom jeg nå bare betaler for et stykk frakt, men det er lurt og ha noen sånne ting klart i tilfelle man skal benytte seg av butikken ved en seinere anledning. :)

Lenke til kommentar
Jeg håper da ikke det, har også to seperate ordere inne nå:

 

post-29624-1168687344_thumb.jpg

 

Jeg så jo den øverste linja når jeg bestilte men regnet da med at det betydde at de hvis det var to filmer i en ordre så ville de bli sendt sammen, ikke at de slo sammen to seperate ordre til en...

 

Blir jo ikke mye billigere da for å si det sånn :mad:

 

Kanksje Njål eller noen andre som har litt mer erfaring med DVD Pacific kan kaste litt lys over saken, sånn at jeg kan sende en mail og avbestille den ene. Gidder jo ikke og betale mer til den norske staten enn det jeg må...

 

Edit:...

7710687[/snapback]

:hmm:

Les en gang til hva jeg skrev til deg i PM'en:

VIKTIG@DVD Pacific

Bruk riktig shipping-option! Standard er å kombinere fra forskjellige bestillinger som er på lager (sparer frakt for de som ikke har mva-problemer).

Pass for å merke av for "Ship order as is" eller hva det står hver gang du bestiller der (tabber du deg ut sender du en epost, de er suverne på kundebehandling).

 

Grunnen til at å kombinere alt som er på lager fra forskjellige bestillinger er standard er selvfølgelig at langt de fleste bestillingene er fra USA, så kundene sparer penger på å kombinere (i tillegg til at en del land har mye høyere mva-grense enn Norge).

 

Ellers har dere to DVD P-bestillere straks PM begge to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...