Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lett og lett, men ser ikke ut som jeg kan finne en versjon av "Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood" med skandinavisk tekst (norsk/svensk/dansk), noen som vet om det i det hele tatt eksisterer, eller om den har et annet navn i skandinavia?

Endret av Mow
Lenke til kommentar
Bestilte julegaver fra Platekompaniet og mottok i dag to av enhetene, men det viser seg at jeg har fått One Tree Hill Sesong 1 istedenfor Sesong 2 som jeg bestilte. Hva er Platekompaniets policy når det gjelder dette?

7513714[/snapback]

Feilvare

 

Dersom du mottar en feilvare - enten det gjelder feil på disken, omslaget eller andre ting, eventuelt at du har mottatt noe annet enn det du har bestilt - send oss en epost eller ring oss på 23292800, så sørger vi for at du får et feilfritt eksemplar så raskt som mulig.

7513714[/snapback]

Prøv og ring dem, sjansen er vell relativt lav for at du treffer noen, da det er lørdag, men i disse hektiske juletider kan det jo hende det er noen der. Tar de ikke telefonen sender du dem en mail ([email protected]) hvor du refererer til ordre nr, de pleier å være flinke og raske til å svare på mail.

Det ordner seg sikker, du får bare håpe det ordner seg før jul, da jeg forsto det var snakk om en julepressang.

Lenke til kommentar
Spørsmål om erfaringer med DDD:

 

Jeg bestilte 5.desember tre filmer fra DDD. Jeg har fått bekreftelsesmail på bestillingen. Jeg har bare fått mail om at den ene filmen er sendt. De to filmene jeg ikke har fått mail om er sendt, kom i postkassen i dag. Da DDD vanligvis sender samlet, hvorfor er det nå stykket opp? Har noen andre vært ute for dette, eller bør jeg kontakte DDD for å klarne opp i dette?

7511668[/snapback]

Mottok den manglende filmen i dag, så fremdeles er jeg storfornøyd med leveransene til DDD. Litt slurv med mailutsendelse kan jeg tåle, bare filmene kommer :)

Lenke til kommentar

Det skjer en gang i blant at det ikke kommer noen mail om at filmene har blitt sendt, men det er sjelden.

 

Du sier at de var stykket opp, så du om det lå en beskjed om at de ikke hadde filmen inne men at den lå som backorder? Det pleier som regel å stå når man bestiller om filmen er inne eller ikke.

 

Det har ennå ikke skjedd meg at en av filmene som har blitt bestill sammen har blitt sendt hver for seg, hvis da ikke en av de står som backorder. Har det stått at alle filmene er inne, så har de alltid blitt sendt sammlet.

Lenke til kommentar
Har nå bestilt dvd'er et par ganger fra PlayX, og det har alltid stått "tollverdi: 199,-" på pakken.

 

Gjør det også det om man f.eks bestiller for 250 kr. ?

Har alltid holdt meg under 200 kr. grensen.

 

(mao, om de lurer pakken gjennom tollen eller ikke)

7561448[/snapback]

De skriver på varens verdi korrekt.. Står i hjelpesidene dems..

 

Hvis varen koster 399, skriver de 399.

Lenke til kommentar

Om jeg kjøper Simpsons season 9 fra DDD til 32.38 $..Må jeg betale toll da? Ifølge google blir det 200,7 NOK.. Den er jo litt kjip..

 

Noen som vet om noen billigere steder?

 

Også lurer jeg på.. Om kursen er på 6,2 nå, og den endrer seg til 6,3 til f.eks 15 januar (da pakken min ruller inn), regner tollen da etter 6,3 (den nå(da?:p)værende kursen)?

 

Edit: leifur ;)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Når man handler i grenseland (med summer nær MVA-grensa) må man bruke tollvesenets egne valuttakurser. [Link]

I skrivende øyeblikk havner boksen din på gale siden av grensa, så du får følge med på den nevnte siden og se om dollaren synker litt. Det som er fint med de valuttakursene der er at de holder seg stabile en ukes tid + av gangen, så det skal være mulig å spå hva valuttakurse er når ens pakke ankommer landet, så følg godt med på utløpelses datoene til de forskjellige valuttaene.

 

Edit: Trykleif

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

De runder stort sett av prisen nedover, så det vil helt sikker stå 32$ så det er jo bare å ta kjangsen og se om den smyger seg igjennom klørne til den norske staten...

 

Akkurat det der er til tider bingo så det holder, noen ganger så går de igjennom og andre ganger ikke, jeg har funnet ut at det gjevner seg ut etter hvert :)

 

Har et fint eksempel, fikk en tv serie som det var noe feil med og som gikk igjennom uten noe tull 32$, måtte sende den i retur. Når jeg da fikk den igjen så gikk den ikke igjennom :wallbash:

Så det er ikke verre en å prøve og se hva som skjer eller så er det jo bare å vente til neste 20% salg :)

Lenke til kommentar
De runder stort sett av prisen nedover, så det vil helt sikker stå 32$ så det er jo bare å ta kjangsen og se om den smyger seg igjennom klørne til den norske staten...

 

Akkurat det der er til tider bingo så det holder, noen ganger så går de igjennom og andre ganger ikke, jeg har funnet ut at det gjevner seg ut etter hvert :)

 

Har et fint eksempel, fikk en tv serie som det var noe feil med og som gikk igjennom uten noe tull 32$, måtte sende den i retur. Når jeg da fikk den igjen så gikk den ikke igjennom :wallbash:

Så det er ikke verre en å prøve og se hva som skjer eller så er det jo bare å vente til neste 20% salg :)

7576683[/snapback]

Takk for bra svar (ditt også Bruck ;))

 

Er det neste 20 off-salget til sommeren? Lenge til :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...