Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett

ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hos YeonDVD, hva betyr Send invoice with package? Yes/No.

Og er det lurt å Ship in cardboard box (2.00 added to shipping)?

6881499[/snapback]

Som Solid Snake skriver, Invoice er det samme som faktura.

Og så lenge prisen på DVD'en er under mva-grensa er det en fordel, øker sannsynligheten for at postfortollerne godtar verdi uten mer om og men (hvis de av en eller annen grunn skulle finne det for godt å sjekke den).

Jeg tror aldri jeg har bedt om Ship in cardboard box, men har til gode å få noe skadet fra Yeon. Pakket med en øm og kjærlig hånd, i mange lag med bobleplast.

Synd de er i ferd med å legge ned butikken. :(

Lenke til kommentar
Som Solid Snake skriver, Invoice er det samme som faktura.

Og så lenge prisen på DVD'en er under mva-grensa er det en fordel, øker sannsynligheten for at postfortollerne godtar verdi uten mer om og men (hvis de av en eller annen grunn skulle finne det for godt å sjekke den).

Jeg tror aldri jeg har bedt om Ship in cardboard box, men har til gode å få noe skadet fra Yeon. Pakket med en øm og kjærlig hånd, i mange lag med bobleplast.

Synd de er i ferd med å legge ned butikken.  :(

6883862[/snapback]

Tok med Invoice for sikkerthets skyld. Også spanderte jeg på meg $2 for cardboard box selv om det sikkert ikke er nødvendig.

Veldig synd at de er i ferd med å legges ned ja, virker som en veldig service innstilt og god butikk.

Lenke til kommentar
En eller annen kommer sikkert til å nevne salget (og forskjellige 20%off-kuponger) i opptil flere av trådene, hvem som er først ute er vel ikke så nøye.  :)

6884169[/snapback]

Samme pokker hvem som er først ute bare jeg får det med meg, gikk glipp av det forrige salget på grunn av litt lite kronasje, men det blir ikke noe problem denne gangen :)

Ønskelista mi er fylt til randen :ermm:

Lenke til kommentar
En eller annen kommer sikkert til å nevne salget (og forskjellige 20%off-kuponger) i opptil flere av trådene, hvem som er først ute er vel ikke så nøye.  :)

6884169[/snapback]

Samme pokker hvem som er først ute bare jeg får det med meg, gikk glipp av det forrige salget på grunn av litt lite kronasje, men det blir ikke noe problem denne gangen :)

Ønskelista mi er fylt til randen :ermm:

6891201[/snapback]

Korleis fungerer dette kupongopplegget?

Lenke til kommentar

Var inne å testet nå og får samme tingen, det er 10 kroner forskjell mellom euro og pund. Hvis dette er noe som har kommet for å bli så har jo play mistet meg som en kunde og ender nok opp med å handle enda mer fra amazon.co.uk i framtiden :thumbdown:

Edit:

Tok å sendte dem en mail for å spørre hva pokker det er som skjer.

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Er det trygt å kjøpe fra Play.com? De har jo knallgode priser og fraktfrie sendinger. Jeg ser at prisen på DVD'ene ligger på 88,- og 80,- NOK (setter prisene slik at jeg ser de i Euro).

Så tenker jeg:

Er det bedre å kjøpe The Godfather DVD Collection til 28.99€? Altså ca. 232kr, eller hos Playx.no hvor den koster 199,- samt frakt på 50,- og gebyr til 15,- etter det jeg så.

Hva synes dere? Jeg har også tenkt å kjøpe Se7en Special Edition, hvor den koster 88,- fra Play.com.

6900724[/snapback]

Play.com er helt trygt å handle hos. Det eneste er at leveringstiden har en tendens til å være ganske treg.

Playx.no har jeg handlet fra én gang, og det gikk helt fint. Playx blir dyrere enn Play, men du får til gjengjeld norske undertekster, hvis det skulle være behov for det.

Hvis ikke du har sett Se7en, er det et kjøp som bør gjøres så fort som mulig. :thumbup:

Lenke til kommentar
Er det trygt å kjøpe fra Play.com? De har jo knallgode priser og fraktfrie sendinger. Jeg ser at prisen på DVD'ene ligger på 88,- og 80,- NOK (setter prisene slik at jeg ser de i Euro).

Så tenker jeg:

Er det bedre å kjøpe The Godfather DVD Collection til 28.99€? Altså ca. 232kr, eller hos Playx.no hvor den koster 199,- samt frakt på 50,- og gebyr til 15,- etter det jeg så.

Hva synes dere? Jeg har også tenkt å kjøpe Se7en Special Edition, hvor den koster 88,- fra Play.com.

6900724[/snapback]

Play.com er helt trygt å handle hos. Det eneste er at leveringstiden har en tendens til å være ganske treg.

Playx.no har jeg handlet fra én gang, og det gikk helt fint. Playx blir dyrere enn Play, men du får til gjengjeld norske undertekster, hvis det skulle være behov for det.

Hvis ikke du har sett Se7en, er det et kjøp som bør gjøres så fort som mulig. :thumbup:

6900860[/snapback]

Du må huske at The Godfather-boksen havner over mva-grensa fra Play.com, så den blir en god del dyrere derfra enn fra Playx.no (kr232 + 25%mva + fortollingsgebyr = ~kr370).

Det pleier være mulig å finne The Godfather-boksen under mva-grensa, men en rask sjekk gir ingen resultater for øyeblikket (dog billigere hos Blah DVD enn hos Play).

Lenke til kommentar
Men vil ikke frakten gå inn i prisen på 199,- hos playx, altså slik at det blir 249,-, og at han også må betale 25% av det ~ 312,-? Fortollingsgebyret vil vel også komme med i playx-prisen, da butikken er dansk?

6900978[/snapback]

Frakt regnes bare med hvis selve varen er mva-pliktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...