Hamsterino Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Invoice er vel det samme som faktura eller noe på norsk. Er vel en fordel siden du har mer bevis for at du faktisk kjøpte varen der hvis det blir problemer. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Hos YeonDVD, hva betyr Send invoice with package? Yes/No.Og er det lurt å Ship in cardboard box (2.00 added to shipping)? 6881499[/snapback] Som Solid Snake skriver, Invoice er det samme som faktura. Og så lenge prisen på DVD'en er under mva-grensa er det en fordel, øker sannsynligheten for at postfortollerne godtar verdi uten mer om og men (hvis de av en eller annen grunn skulle finne det for godt å sjekke den). Jeg tror aldri jeg har bedt om Ship in cardboard box, men har til gode å få noe skadet fra Yeon. Pakket med en øm og kjærlig hånd, i mange lag med bobleplast. Synd de er i ferd med å legge ned butikken. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Akker for svar, Njål, regner med du gir en liten lyd når DDD-salget starter (Det ligger vel også i den linken i første post som viser rabatt-ordninger) Lenke til kommentar
Njål Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 En eller annen kommer sikkert til å nevne salget (og forskjellige 20%off-kuponger) i opptil flere av trådene, hvem som er først ute er vel ikke så nøye. Lenke til kommentar
master air Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Som Solid Snake skriver, Invoice er det samme som faktura.Og så lenge prisen på DVD'en er under mva-grensa er det en fordel, øker sannsynligheten for at postfortollerne godtar verdi uten mer om og men (hvis de av en eller annen grunn skulle finne det for godt å sjekke den). Jeg tror aldri jeg har bedt om Ship in cardboard box, men har til gode å få noe skadet fra Yeon. Pakket med en øm og kjærlig hånd, i mange lag med bobleplast. Synd de er i ferd med å legge ned butikken. 6883862[/snapback] Tok med Invoice for sikkerthets skyld. Også spanderte jeg på meg $2 for cardboard box selv om det sikkert ikke er nødvendig. Veldig synd at de er i ferd med å legges ned ja, virker som en veldig service innstilt og god butikk. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 D&D 2 hvis den finnes Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 En eller annen kommer sikkert til å nevne salget (og forskjellige 20%off-kuponger) i opptil flere av trådene, hvem som er først ute er vel ikke så nøye. 6884169[/snapback] Samme pokker hvem som er først ute bare jeg får det med meg, gikk glipp av det forrige salget på grunn av litt lite kronasje, men det blir ikke noe problem denne gangen Ønskelista mi er fylt til randen Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Kan noen lage en egen tråd for salget? SKal kanskje kjøpe meg South Park season 6 og 7.. For de er normalt ikke under grensa Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 En eller annen kommer sikkert til å nevne salget (og forskjellige 20%off-kuponger) i opptil flere av trådene, hvem som er først ute er vel ikke så nøye. 6884169[/snapback] Samme pokker hvem som er først ute bare jeg får det med meg, gikk glipp av det forrige salget på grunn av litt lite kronasje, men det blir ikke noe problem denne gangen Ønskelista mi er fylt til randen 6891201[/snapback] Korleis fungerer dette kupongopplegget? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Korleis fungerer dette kupongopplegget? "Kupongen" er rett og slett bare en kode som du fyller inn i eget felt på nettsidene når du legger inn en ordre. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Fikk 55 DVDer i dag, i en egen postsekk! Kilovis med film! Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Kan noen lage en egen tråd for salget? SKal kanskje kjøpe meg South Park season 6 og 7.. For de er normalt ikke under grensa 6893712[/snapback] Det finnes allerede. Fikk 55 DVDer i dag, i en egen postsekk! Kilovis med film! 6895956[/snapback] Hvilke? Du kan forresten skrive det i "Siste filmen du kjøpte"-tråden. Lenke til kommentar
YBD Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hva har skjedd med Play.com?! Uansett hva jeg prøver å bestille, om det er CD, DVD, spill eller t-skjorte, så kommer dette over varen: "This item can only be delivered to a UK address." Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hva har skjedd med Play.com?!Uansett hva jeg prøver å bestille, om det er CD, DVD, spill eller t-skjorte, så kommer dette over varen: "This item can only be delivered to a UK address." 6897103[/snapback] Få frem prisen i Euro, og prøv på nytt. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Det er jo 50 kr forskjell mellom pund og euro på de DVD-ene jeg vil bestille... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Var inne å testet nå og får samme tingen, det er 10 kroner forskjell mellom euro og pund. Hvis dette er noe som har kommet for å bli så har jo play mistet meg som en kunde og ender nok opp med å handle enda mer fra amazon.co.uk i framtiden Edit: Tok å sendte dem en mail for å spørre hva pokker det er som skjer. Endret 20. september 2006 av Manx Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Er det trygt å kjøpe fra Play.com? De har jo knallgode priser og fraktfrie sendinger. Jeg ser at prisen på DVD'ene ligger på 88,- og 80,- NOK (setter prisene slik at jeg ser de i Euro). Så tenker jeg: Er det bedre å kjøpe The Godfather DVD Collection til 28.99€? Altså ca. 232kr, eller hos Playx.no hvor den koster 199,- samt frakt på 50,- og gebyr til 15,- etter det jeg så. Hva synes dere? Jeg har også tenkt å kjøpe Se7en Special Edition, hvor den koster 88,- fra Play.com. 6900724[/snapback] Play.com er helt trygt å handle hos. Det eneste er at leveringstiden har en tendens til å være ganske treg. Playx.no har jeg handlet fra én gang, og det gikk helt fint. Playx blir dyrere enn Play, men du får til gjengjeld norske undertekster, hvis det skulle være behov for det. Hvis ikke du har sett Se7en, er det et kjøp som bør gjøres så fort som mulig. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Er det trygt å kjøpe fra Play.com? De har jo knallgode priser og fraktfrie sendinger. Jeg ser at prisen på DVD'ene ligger på 88,- og 80,- NOK (setter prisene slik at jeg ser de i Euro). Så tenker jeg: Er det bedre å kjøpe The Godfather DVD Collection til 28.99€? Altså ca. 232kr, eller hos Playx.no hvor den koster 199,- samt frakt på 50,- og gebyr til 15,- etter det jeg så. Hva synes dere? Jeg har også tenkt å kjøpe Se7en Special Edition, hvor den koster 88,- fra Play.com. 6900724[/snapback] Play.com er helt trygt å handle hos. Det eneste er at leveringstiden har en tendens til å være ganske treg. Playx.no har jeg handlet fra én gang, og det gikk helt fint. Playx blir dyrere enn Play, men du får til gjengjeld norske undertekster, hvis det skulle være behov for det. Hvis ikke du har sett Se7en, er det et kjøp som bør gjøres så fort som mulig. 6900860[/snapback] Du må huske at The Godfather-boksen havner over mva-grensa fra Play.com, så den blir en god del dyrere derfra enn fra Playx.no (kr232 + 25%mva + fortollingsgebyr = ~kr370). Det pleier være mulig å finne The Godfather-boksen under mva-grensa, men en rask sjekk gir ingen resultater for øyeblikket (dog billigere hos Blah DVD enn hos Play). Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Men vil ikke frakten gå inn i prisen på 199,- hos playx, altså slik at det blir 249,-, og at han også må betale 25% av det ~ 312,-? Fortollingsgebyret vil vel også komme med i playx-prisen, da butikken er dansk? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Men vil ikke frakten gå inn i prisen på 199,- hos playx, altså slik at det blir 249,-, og at han også må betale 25% av det ~ 312,-? Fortollingsgebyret vil vel også komme med i playx-prisen, da butikken er dansk? 6900978[/snapback] Frakt regnes bare med hvis selve varen er mva-pliktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå