Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett

ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler vel på at de jobber 24 timer i døgnet på play :)

De bruker som regel 1-2 dager på å pakke, stor sett en dag. Men det er vel der som andre sånne steder at det renner inn med bestillinger i løpet av helgen også har de to dager med bestillinger å ta igjen...

Lenke til kommentar

Jeg skal bestille en serie på DVD fra DvdStrax. Jeg kan velge mellom å kjøpe alle tre sesongene hver for seg for 147,- per sesong (ink frakt) eller alle tre sesongene i et boxed-sett for 349,- (ink frakt).

Og så til spørsmålet mitt: hvis jeg kjøper alle tre sesongene hver for seg, vil de da sende hele ordren samlet eller deler de den opp i tre pakker sånn at samlet verdi ikke overstiger 200,- - og jeg slipper dermed å betale moms og toll? Såvidt jeg kan se på hjemmesiden deres, så tolker jeg det slik at de deler den opp, men fint hvis noen som har handlet derfra kan bekrefte det :thumbup: Er jo ikke så voldsomt mye å spare i dette tilfellet, men sparer vel litt tid mtp. fortolling...

Lenke til kommentar
Tviler vel på at de jobber 24 timer i døgnet på play :)

De bruker som regel 1-2 dager på å pakke, stor sett en dag. Men det er vel der som andre sånne steder at det renner inn med bestillinger i løpet av helgen også har de to dager med bestillinger å ta igjen...

6766936[/snapback]

Trodde de sendte ut etterhvert? Bestillingen har vokst, 62 DVDer det er snakk om her.

Lenke til kommentar
Jeg skal bestille en serie på DVD fra DvdStrax. Jeg kan velge mellom å kjøpe alle tre sesongene hver for seg for 147,- per sesong (ink frakt) eller alle tre sesongene i et boxed-sett for 349,- (ink frakt).

Og så til spørsmålet mitt: hvis jeg kjøper alle tre sesongene hver for seg, vil de da sende hele ordren samlet eller deler de den opp i tre pakker sånn at samlet verdi ikke overstiger 200,- - og jeg slipper dermed å betale moms og toll? Såvidt jeg kan se på hjemmesiden deres, så tolker jeg det slik at de deler den opp, men fint hvis noen som har handlet derfra kan bekrefte det :thumbup: Er jo ikke så voldsomt mye å spare i dette tilfellet, men sparer vel litt tid mtp. fortolling...

6768502[/snapback]

Om du velger å kjøpe de spearate: 441,-

Om du velger å kjøpe samlesaken (alle afgifter inkludert): 436,-

Lenke til kommentar
Om du velger å kjøpe de spearate:                                  441,-

Om du velger å kjøpe samlesaken (alle afgifter inkludert):  436,-

6772054[/snapback]

Må ikke glemme Postens gebyr på 80,- er det vel, så det vil med andre ord være billigere totalt sett å kjøpe dem seperat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i guinnea pig-filmene til en ålreit pris? Har skrapet litt på overflaten av internetbutikkene og har ikke funnet noe særlig i det hele tatt..

Lenke til kommentar

6768502[/snapback]

Om du velger å kjøpe de spearate: 441,-

Om du velger å kjøpe samlesaken (alle afgifter inkludert): 436,-

6772054[/snapback]

Jepp, jeg er klar over at det i rene kroner til selger blir dyrere å kjøpe separat, men som Hewitt påpeker, så skal jo Posten ha penger for fortollingen. Det viktigste er som sagt at det går så kjapt som mulig (som Bilet påpeker, så vil det mest sannsynlig det hvis varene ikke skal fortolles)

Edit: Fikk nettopp mail fra DVDStrax, og fikk bekreftet at de sender separat :)

Endret av Nichlas
Lenke til kommentar

Er ute etter Battlestar Galactica serien, lurer på om miniserien er inkludert både på sone 1 og 2. Ser at play.com sin episode liste stemmer overens med det som ligger ute på Imdb.com, men er fortsatt usikker. Samt om noen vet om nettbutikker som selger denne til en ok pris?

Lenke til kommentar
Er ute etter Battlestar Galactica serien, lurer på om miniserien er inkludert både på sone 1 og 2. Ser at play.com sin episode liste stemmer overens med det som ligger ute på Imdb.com, men er fortsatt usikker. Samt om noen vet om nettbutikker som selger denne til en ok pris?

6773590[/snapback]

BsG sesong 1 kom først ut på dvd i England, der kom mini-serien ut først, deretter den egentlige sesong 1.

I USA kom også først mini-serien, deretter sesong 1 (begge deler en stund etter at de hadde kommet ut i England), men her er mini+S1 gitt ut samlet som en boks seinere, så det er viktig å holde tunga retti munnen når/hvis du bestiller.

Mini?S1 var sist jeg sjekket ikke gitt ut samlet i England/Europa, men lurer på om det kommer en slik boks nærmere jul.

Selv om både engelske og amerikanske samlinger har vært på salg under mva-grensa tror jeg ikke noen steder ligger så lavt i pris for øyeblikket.

Sesong 2 er i USA delt opp i S2.0 og S2.5, dvs første og andre halvpart av sesongen (kommer senere samlet). S2.0-settet har vært ute en god stund, S2.5-settet slippes offisielt om noen uker. Hele S2 ble sluppet i England for kort tid siden, vær klar over at det visstnok er mindre ekstramateriell på R2UK-boksen (men den lengre versjonen av episoden Pegasus er med som ekstra på både S2 R2UK og S2.5 R1US).

Tror billigste for hele sesong 2 for øyeblikket er hos Deep Discount (der jeg selv har bestilt):

S2.0

S2.5

USD27,23 hver seg, og siden det fremdeles er en stund til S2.5 slippes kan du trygt bestille dem samlet (de sender det de har tigjengelig, dvs S2.0, og sender deretter resten, S2.5, når det slippes, uten at du må betale dobbelt frakt).

Hele sesong 2 kommer da på rundt NOK420 inklusive frakt, ingen mva.

Endret av Njål
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...