Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Det er en veldig stor haug med DVDer ja, det er de filmene i de øverste 100 av IMDbs topp 250 som jeg ikke har sett. Samtidig er det så mange DVDer at jeg ikke orker å sjekke om en annen nettside har alle sammen til en bedre pris, siden play.com er en av de billigere på nettet, og jeg slipper å betale for frakt.

Får bare håpe jeg unngår fortolling.  :D

6703245[/snapback]

Nå er det jo en god del filmer blant top100@imdb som ikke er ute i England, eller ute i (mye) dårligere utgaver enn andre steder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blåser jeg i. Vil bare se filmene jeg.

 

EDIT: Har funnet alle sammen på play.com, så det er i boks. Når det var en special edition-versjon tilgjengelig så valgte jeg den over en vanlig en, men det er ikke noe jeg må ha. Det er filmene jeg er interessert i, så lenge de er i bra nok kvalitet til å se hva som skjer er jeg fornøyd. :)

Endret av Solid Snake
Lenke til kommentar
Besilte for første gang hos DVDPacific den 04.08.06, valgte den billigste frakten, men har enda ikke sett noe til pakken som ble sendt samme dag. Er dette normalt?

6704374[/snapback]

To til tre uker (oftest nærmere tre, noen ganger opp mot en måned) er helt normalt med billigste fraktalternativ fra Pacific. Med billigste alternativ betaler du for overflatefrakt, og det tar tid over dammen.

Lenke til kommentar
CD Wow bedre leveringstid?

6710684[/snapback]

Hvis Wow har dem inne går det nok fortere derfra, men det er jo i tillegg alltid en viss fare for at pakker av en viss tykkelse/vekt/volum blir stoppet og avkrevd dokumentasjon av Tollen/Posten (særlig når det er lite med info om verdi på pakka, som fra Wow), det vil i tillegg forsinke en uke eller to.

Lenke til kommentar

Hvor er Family Guy absolutt billigst inkl. frakt?

 

Lurer på om jeg bare skal smashe til med det settet på play med ses. 1-5 inkludert den filmen..

 

Men om jeg bestiller en og en sesong fra Play så slipper jeg tollen.. I alle fall på Sesong 2 og 3.. Så kan jeg vel skaffe de tre andre på noen andre steder..

 

Altså: Noen som har en guide på hvordan det er billigst å skaffe seg alle Family Guy sesongene? :p

 

Det jeg har kommet frem til:

Sesong 1 (fra PlayX.no) Inkl. frakt: 194,-

 

Sesong 2 (fra Play.com) inkl. frakt: 129,-

 

Sesong 3 (fra Play.com) inkl. frakt: 129,-

 

Sesong 4 og 5 er rett over tollgrensa på Play.. Hvor er disse billigst da? Kanskje andre har nytte for dette en dag :):p

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Hvor er Family Guy absolutt billigst inkl. frakt?

6719198[/snapback]

Billigst tror jeg det blir å bestille sesong 1-3 fra britiske The Hut:

Sesong 1, Sesong 2, Sesong 3 @£8,69/NOK103 hver m frakt inkludert (har aldri bestilt flere ting samtidig, så vet ikke om de sender samlet hvis du ikke gjør enkeltbestillinger).

Sesong 5 er også godt under mva-grensa (£15,89).

Sånn i farta er eneste stedet jeg fant Sesong 4 komfortabelt under mva-grensa australske DVD Crave, rundt NOK145 + frakt.

 

EDIT: skrvlf.

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Skal kjøpe fra stedene du postet, Njål.. Takk :)

 

Bare litt skeptisk til Hut.. Litt kjipt om de sender samlet.. Noen som har bestilt masse der? :p

6719653[/snapback]

Det er jo bare å bestille hvert sett for seg? 2-3 minutters ekstra jobb, og sikret at de ikke havner i mva-trøbbel.

De har forøvrig svært godt rykte på det som vel er det største europeiske engelsk-språklige dvd(++)-forumet.

 

Og du har PM (om et øyeblikk eller to, vent med bestillingen til da. :)

Lenke til kommentar
Ja, tenkte ikke på å bestille hver for seg.. :p (Ikke tro at jeg allerede har bestilt :p)

 

Tror du sesong 4/5 blir satt ned så mye i pris som de tre andre innen rimelig tid, eller holder de seg på samme pris en god stund?

 

Kanskje like godt å bare kjøpe nå :p

6719867[/snapback]

Ikke godt å si når S4/5 går ned i pris. Mener vagt FG S4 har vært del av f.eks. Amazon UKs tvtegnefilmsalg tidligere (siden deres er nede for øyeblikket, så får ikke sjekket der), men skal ikke banne på det.

Prisene du får de tre første sesongene for tror jeg i hvert fall kommer til å være de beste på en god stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...