Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ett lite spørsmål angående amazon og toll. Sender Amazon alt i en pakke vis de har alle varene inne, eller sender de i forskjellige pakker som play.com?

Vis jeg bestiller en film eller cd som er under toll grensa, men kjøper også en bok så hele pakken kommer over tollgrensa må jeg da fortolle filmen? (Ja, jeg vet at bøker må man ikke betale moms på.)

6679480[/snapback]

De gangene jeg har bestilt CD'er og bøker fra Amazon, så har de blitt levert i separate pakker fra forskjellige steder. Dvs., bøkene kom fra en adresse, CD'ene fra en annen. Dermed var det greit for posten/tollen å slippe bøkene rett gjennom, mens CD-pakken ga opphav til en liten moms-giro. (Som forventet.)

 

Om det alltid er slik, det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
På nettbutikker er det mulig å betale med VISA electron (kortet du har som ungdom)?

6691784[/snapback]

Mener du å spørre om det er mulig å betale med VISA Electron i nettbutikker?

 

I så fall er vel svaret nei, ettersom VISA Electron-kortene ikke har noe kort-nummer, etter det jeg forstår. Og du må oppgi et kort-nummer når du skal betale i nettbutikken.

Lenke til kommentar
På nettbutikker er det mulig å betale med VISA electron (kortet du har som ungdom)?

6691784[/snapback]

Mener du å spørre om det er mulig å betale med VISA Electron i nettbutikker?

 

I så fall er vel svaret nei, ettersom VISA Electron-kortene ikke har noe kort-nummer, etter det jeg forstår. Og du må oppgi et kort-nummer når du skal betale i nettbutikken.

6692659[/snapback]

 

Hvis dette er riktig og kan bekreftes kan jeg ta med dette i guiden. Mener det er flere som har spurt om det tidligere.

Lenke til kommentar
Tviler på at play.com pakker så man unngår 200 kr-regelen. Har de aldri gjort med meg iallfall.

6690696[/snapback]

 

Play.com pakker alltid hver film i hver sin pakke. At du bestiller filmer som er over 200 kroners grensa, er jo ikke deres feil?

6691067[/snapback]

 

Hadde faktisk ikke gjort det. Jeg fikk sånn 10 DVDer i individuelle konvolutter teipet sammen med et fortollings-klistremerke på toppen.

Men hvis de har begynt med det nå (en stund siden jeg har handlet for over 200 der), så bruker jeg dem til neste ukes storinnkjøp. Hadde egentlig tenkt å kjøpe noe sånt som tre DVDer av gangen.

Lenke til kommentar

Jeg er blitt veldig forvirra, altså play.com, hvist dem sender filmene i en og en pakke, da kan det umulig ha noe å si om man bestiller for godt over 200kr? eller tenker jeg feil nå?

 

Tenker hvist jeg bestiller 10stk dvd filmer som koster ca 100kr hver, hvist de kommer hver for seg, da blir det jo bare 100kr om gangen....eller er det ikke slik det foregår?

 

Å hvist dette ikke sniker deg unna toll regelen, går det da ann å legge inn en bestilling på 199kr, så sende, så legge inn en ny på 199kr, osv til alle filmene er sendt i forskjellige bestillinger, slipper man unna toll regelen da, eller må man vente til den ene forsendelsen kommer på døra før man kan bestille neste?

 

 

 

Takker for svar, ble veldig usikker på det her :blush:

Lenke til kommentar

Begge eksemplene dine stemmer. Så lenge hver pakke er under 200 kr, spiller det ingen rolle hvor mange pakker du får. Å eventuelt teipe pakkene sammen skal ikke gjøres (har en mistanke om at det er posten eller tollvesenet som har gjort dette for å kunne ta gebyret)! Når det gjelder play.com er jo prisen inkludert frakt, så det gjør jo ingenting om du bestiller med en dags mellomrom heller. Jeg har hatt bestillinger på over tusenlappen derifra uten å måtte betale ekstra i tollen, da hver enkelt pakke var under 200 kr.

Lenke til kommentar
Er det snakk om en stor ting eller bare en hel haug med filmer? Hvis det er en stor ting så bør du sjekke prisen på amazon.co.uk også.

6701154[/snapback]

Uansett, skal man bestille for såpass mye på en gang vil jeg anbefale å pris-sjekke litt først, bestiller man der det er billigst betyr det at man får et par ekstra filmer for pengene. :thumbup:

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd ut den 20$-cashback greia som dukker opp hver gang jeg bestiller noe fra DDD? Vil det si at jeg kan bestille for opptil 20$ over tollgrensa, men dette blir trukket fra slik at det går greit allikevel? Vil jeg motta en haug med spam hvis jeg registrerer meg? Fortell, fortell!

Lenke til kommentar
Er det noen som har prøvd ut den 20$-cashback greia som dukker opp hver gang jeg bestiller noe fra DDD? Vil det si at jeg kan bestille for opptil 20$ over tollgrensa, men dette blir trukket fra slik at det går greit allikevel? Vil jeg motta en haug med spam hvis jeg registrerer meg? Fortell, fortell!

 

Er rimelig sikker på at det cashback greiene er kun for kunder som holder til i USA/Canada.

Lenke til kommentar
Er det snakk om en stor ting eller bare en hel haug med filmer? Hvis det er en stor ting så bør du sjekke prisen på amazon.co.uk også.

6701154[/snapback]

Uansett, skal man bestille for såpass mye på en gang vil jeg anbefale å pris-sjekke litt først, bestiller man der det er billigst betyr det at man får et par ekstra filmer for pengene. :thumbup:

6701257[/snapback]

 

Det er en veldig stor haug med DVDer ja, det er de filmene i de øverste 100 av IMDbs topp 250 som jeg ikke har sett. Samtidig er det så mange DVDer at jeg ikke orker å sjekke om en annen nettside har alle sammen til en bedre pris, siden play.com er en av de billigere på nettet, og jeg slipper å betale for frakt.

Får bare håpe jeg unngår fortolling. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...