Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom nettopp over ett boxset jeg fikk velidg lyst på, men det koster over 200,-.

Det er Kevin Smith Collection (7 Disc) : Limited Edition fra dvdfromkorea.com

Det jeg lurer på om det er sånn som på amazon at man kan huke av på at det er en gave og dermed heve tollgrensen?

For det er slik at den blir 1000,- da?

Og hvis det ikke går, hvor mye kan jeg regne å måtte betale for den boksen?

Lenke til kommentar

DVDfromkorea er - som tidligere i dag diskutert i Siste film kjøpt-tråden - tollvennlige. Bare bestill, du.

 

Selv om dette er irrelevant nå, så er momsgreiene så her:

Vare på verdi inkludert portoen * 0,25 + 80 (150 dersom verdien er over 1000) = hva du må ut med i moms og gebyr til Posten.

Lenke til kommentar
Du risikerer at tollvesenet ikke godtar dette  uansett hva butikken er villig til å merke pakken med. Når de ser at den er sendt fra en bedrift så kan det (korrekt) tolkes som tollsvindel og det er faktsik lovbrudd. :(

6577569[/snapback]

Da er det jo også veldig praktisk at det ikke er mulig å se at pakkene er fra DVDfromkorea. Iallfall var det slik da jeg bestilt sist for et drøyt halvår siden, og jeg ser ingen grunn til at det skulle være annerledes i dag.

Lenke til kommentar

På samtlige pakker som jeg har motatt så er det et klisteremerke på pakken hvor det står --> Digital Media Korea, www.dvdfromkorea.com og adressen dems...

 

Og sånn er det med alle andre nettbutikker som jeg handler fra, så det er noe som sier meg at det er påkrevd. De må jo ha et sted å sende pakken i retur hvis den skulle bli sendt i retur...

Lenke til kommentar
På samtlige pakker som jeg har motatt så er det et klisteremerke på pakken hvor det står --> Digital Media Korea, www.dvdfromkorea.com og adressen dems...

 

Og sånn er det med alle andre nettbutikker som jeg handler fra, så det er noe som sier meg at det er påkrevd. De må jo ha et sted å sende pakken i retur hvis den skulle bli sendt i retur...

6577730[/snapback]

Hm, snakker vi nylig nå? Som sagt så har jeg bestilt en del fra dem før, sist gang for rundt et halvt år siden. Aldri opplevd å få en pakke hvor firmanavnet er nevnt. Som avsender er det da bare valgt en (tilsynelatende) sivil postadresse. :hmm:

Lenke til kommentar

Som flere har sagt her. toll og mva-unndragelse er ulovlig (og mottaker kan holdes ansvarlig, "jeg visste ikke", "men jeg har ikke bedt om det" holder ikke), det strider derfor med forumets retningslinjer å snakke om hvor og hvordan, og i tillegg er det dumt;

Som JacEr sa i Siste du kjøpte-tråden kan også Toll og Avgift bruke internett (de kan til og med lage søkestrenger; En tidligere nabo jobbet bl.a. med opplæring av tollere, herunder denslags informasjonshenting).

 

I tillegg er min personlige erfaring (og tror de fleste vil være enige i at den er rimelig stor) at i hvert fall min (post)fortollingsavdeling er særdeles skeptiske til pakker av noe særlig volum og/eller vekt fra hvor som heslt i Asia med lav påført verdi. Jeg får stort sett forespørsel om ytterligere dokumentasjon på det meste av asiatiske pakker som er mer enn to standard DVDer tykt med mindre det er fra Amazon Japan.

 

Og Hewitt, som Manx ba om i Siste film du kjøpte, vær snill å redigere bort all spesifikk info om dette fra postene i begge tråder. De som har quotet Hewitt kan med fordel redigere sine poster også.

Lenke til kommentar
Som "master air" sa til meg i en annen tråd koster Seinfeldt sesson 1&2 det jeg lurer på om jeg skal bestille på vanlig måte, uten og stresse med noe ekstra?

 

og takk til "master air"!

6586450[/snapback]

Bestill den på helt vanlig måte, uten å kombinere med andre ting, så er den godt under mva-grensa, og du har den ganske sikkert i løpet av uka som kommer (hvis den ikke blir utsolgt, ikke mange eks igjen på lager).

 

Svært godt tilbud forresten. :thumbup:

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaringer med å bestille varer fra Amazon.co.uk som amazon ikke har selv, dvs at de selger den for en tredjepart? Fyren har 100% rating av 1372 salg, men virker ikke som om det er fra en bedrift. Amazon hart jo noe de kaller safe buying guarantee, men lurer på om noen her har erfaringer. Er det trygt?

 

EDIT: Blir da også britisk VAT trukket fra prisen?

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Er det noen som har erfaringer med å bestille varer fra Amazon.co.uk som amazon ikke har selv, dvs at de selger den for en tredjepart? Fyren har 100% rating av 1372 salg, men virker ikke som om det er fra en bedrift. Amazon hart jo noe de kaller safe buying guarantee, men lurer på om noen her har erfaringer. Er det trygt?

 

EDIT: Blir da også britisk VAT trukket fra prisen?

6592125[/snapback]

 

Jeg har bestilt fra en fyr via amazon.com 3 dager senere var filmen dumpa i postkassen mi. Trygt og raskt. :yes: Ratingen hans var på 97%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...