Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Sjekket litt på Amazon sine infosider og det er for meg ut som om VAT trekkes fra på varer som sendes til Norge uansett. Skjønner fortsatt ikke helt hva Njål mener med en setningen.

6531160[/snapback]

 

Det han skal fram til er hvis du har samme filmen på play og amazon til samme pris, da over ca. 12£. Så vil vat'en som du trekker fra på amazon gå sånn ca. opp i opp med frakten fra amazon og filmen hvil koste omtrendt det samme fra begge butikkene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestile 6 filmer fra DDD i to leveranser. Noen av filmene hadde de ikke inne, men bestilte de likevel, da de skulle bli sendt da de ankom lageret. Fikk da mail i dag hvor det var sendt 2 pakker; 1 pakke med 2 filmer, og 1 pakke med 1 film. Begge disse pakkene hadde jeg betalt frakt for. Betyr dette at jeg også må betale frakten for filmene som kommer senere fordi de ikke hadde pakkene på lager?

Lenke til kommentar

Nei, du betaler kunn frakt en gang per ordre. Det er derfor det er så fint å forhåndsbestille filmer, kjøper filmer for 200 og forhåndsbetiller så mange filmer som mulig, de har en maks frakt på 14,5$. Bare å passe på at slippdatoene på de filmene du forhåndsbestiller ikke er lik :)

 

Edit:

Rekorden til nå er 9 forhåndsbestillinger i samme pakke med godt mellomrom mellom datoer sånn at prisen per pakke ikke går over 200, faktisk ganske moro å sitte å legge det puslespillet for å få det til å gå opp :blush:

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Nei, du betaler kunn frakt en gang per ordre. Det er derfor det er så fint å forhåndsbestille filmer, kjøper filmer for 200 og forhåndsbetiller så mange filmer som mulig, de har en maks frakt på 14,5$. Bare å passe på at slippdatoene på de filmene du forhåndsbestiller ikke er lik :)

 

Edit:

Rekorden til nå er 9 forhåndsbestillinger i samme pakke med godt mellomrom mellom datoer sånn at prisen per pakke ikke går over 200, faktisk ganske moro å sitte å legge det puslespillet for å få det til å gå opp  :blush:

6533012[/snapback]

 

Haha, hvis jeg bestemmer meg for å henge hjemme i dag, skal jeg jaggu ta å hive meg på oppgaven;)

Lenke til kommentar
Nei, du betaler kunn frakt en gang per ordre. Det er derfor det er så fint å forhåndsbestille filmer, kjøper filmer for 200 og forhåndsbetiller så mange filmer som mulig, de har en maks frakt på 14,5$. Bare å passe på at slippdatoene på de filmene du forhåndsbestiller ikke er lik :)

 

Edit:

Rekorden til nå er 9 forhåndsbestillinger i samme pakke med godt mellomrom mellom datoer sånn at prisen per pakke ikke går over 200, faktisk ganske moro å sitte å legge det puslespillet for å få det til å gå opp  :blush:

6533012[/snapback]

Sørg for godt slingringsmonn mellom datoene; Det hender at de får inn (og sender, særlig til utlandet) titler tidlig, og det hender også de får for lite til å dekke alle forhåndsbestillinger i én omgang/utgivelse er forsinket/opprinnelig dato blir forandret.

Lenke til kommentar
Lurer på om noen har informasjon om hvor jeg kan kjøpe følgende film til en rimelig penge:

 

D.A.N.G.A.N. Runner / Dangan ranna (1996)

6530366[/snapback]

Sist jeg sjekket var ikke denne tilgjengelig på dvd med særlig forståelige undertekster (tror den da bare var ute i Japan), men situasjonen kan jo ha forandret seg.

Ellers er den japanske utgivelsen (uten vestlige undertekster) relativt rimelig hos Amazon Japan.

Lenke til kommentar
Sørg for godt slingringsmonn mellom datoene; Det hender at de får inn (og sender, særlig til utlandet) titler tidlig, og det hender også de får for lite til å dekke alle forhåndsbestillinger i én omgang/utgivelse er forsinket/opprinnelig dato blir forandret.

6533645[/snapback]

 

Hvor godt mellomrom antyder du?...1-2 uker?

Lenke til kommentar
Sørg for godt slingringsmonn mellom datoene; Det hender at de får inn (og sender, særlig til utlandet) titler tidlig, og det hender også de får for lite til å dekke alle forhåndsbestillinger i én omgang/utgivelse er forsinket/opprinnelig dato blir forandret.

6533645[/snapback]

 

Hvor godt mellomrom antyder du?...1-2 uker?

6533809[/snapback]

 

Jeg prøver å legge inn en sånn ca. uke ti dager, pleier som regel å gå bra. Tror jeg bare har gått på et par smeller så langt, så det skal jeg overleve.

 

Men det er som Njål sier, det hender at man ender opp som backorder på noen filmer nå og da, er stort sett da det går til helvete. Men det er jo noe man må leve med...

Lenke til kommentar
Hvor godt mellomrom antyder du?...1-2 uker?

6533809[/snapback]

Jeg prøver å holde to uker mellom hvis det er ting som samlet går over mva-grensa.

Har likevel vært uheldig et par ganger opp gjennom årene (har brukt DDD siden rundt 2000), der ting har kommet på lager tidlig/sent, og blitt sendt samlet.

 

EDIT: Det må også sies at jeg normalt til enhver tid har en 3-6 "bestillingstråder" gående hos DDD samtidig.

Det er bedre å betale litt mer i frakt enn mva + fortollingsgebyr (mva'en betaler jeg med noenlunde godt humør, men gebyret er surt når det er snakk om småbestillinger), og det er nesten alltid de titlene man virkelig venter på man er uheldig med (og som derfor blir forsinket av fortolling), mens ting det ikke haster med glir greit igjennom. :p

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Hvor godt mellomrom antyder du?...1-2 uker?

6533809[/snapback]

Jeg prøver å holde to uker mellom hvis det er ting som samlet går over mva-grensa.

Har likevel vært uheldig et par ganger opp gjennom årene (har brukt DDD siden rundt 2000), der ting har kommet på lager tidlig/sent, og blitt sendt samlet.

 

EDIT: Det må også sies at jeg normalt til enhver tid har en 3-6 "bestillingstråder" gående hos DDD samtidig.

Det er bedre å betale litt mer i frakt enn mva + fortollingsgebyr (mva'en betaler jeg med noenlunde godt humør, men gebyret er surt når det er snakk om småbestillinger), og det er nesten alltid de titlene man virkelig venter på man er uheldig med (og som derfor blir forsinket av fortolling), mens ting det ikke haster med glir greit igjennom. :p

6533864[/snapback]

 

Ok, men da for å være på den sikre siden, skal jeg holde meg til rundt 2 uker. Får håpe jeg har begynner flaks da eller noe :w00t:

Lenke til kommentar
Sist jeg sjekket var ikke denne tilgjengelig på dvd med særlig forståelige undertekster (tror den da bare var ute i Japan), men situasjonen kan jo ha forandret seg.

Ellers er den japanske utgivelsen (uten vestlige undertekster) relativt rimelig hos Amazon Japan.

6533783[/snapback]

Takk for svar. Det var det jeg trodde. :(

 

Får håpe Trondheim filmklubb setter den opp på nytt. Har sett den to ganger og får rett og slett ikke nok.

Lenke til kommentar
Sist jeg sjekket var ikke denne tilgjengelig på dvd med særlig forståelige undertekster (tror den da bare var ute i Japan), men situasjonen kan jo ha forandret seg.

Ellers er den japanske utgivelsen (uten vestlige undertekster) relativt rimelig hos Amazon Japan.

6533783[/snapback]

Takk for svar. Det var det jeg trodde. :(

 

Får håpe Trondheim filmklubb setter den opp på nytt. Har sett den to ganger og får rett og slett ikke nok.

6535626[/snapback]

En mulighet er jo å kjøpe den japanske utgivelsen, finne engelske fansubs, og se den fra pc via et avspillerprogram som kan legge til undertekster. Mer tungvinnt enn å bare putte den inn i dvd-spilleren, men har nå gjort det selv med en del filmer som ikke er å få kjøpt med undertekster jeg forstår.

Lenke til kommentar

Jeg lurte på om det er noen her som har erfaring med axelmusic.com? Tenker på leveringstid og slikt.. Virker som en relativt ok side med mye fine tilbud iblandt.. Vil bare ikke vente i 2 uker av gangen som jeg har gjort med play.com i det siste..

 

 

Edit: Lurer også på om noen vet om en eller flere Sone 5 butikker? De får jo dvder en god tid før andre soner for tiden..

 

oooh post nummer 100 :D hehe

 

 

- hsds

Endret av hsds
Lenke til kommentar

Har bestilt èn gang fra axelmusic selv, husker ikke nøyaktig leveringstid, men det er ihvertfall ikke noe jeg har reagert negativt på. Mener å huske den kom etter sånn ca den tiden nettsiden oppgav, noe som er positivt da posten her jeg bor stort sett betjenes av fulle apekatter.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Axelmusic en del ganger, og leveringstiden er stort sett svært raskt. Vanligvis kom pakken etter 4-6 dager, noen ganger kunne det drøye til bortimot to uker. Men dette er ikke Axelmusic sin feil, det er heller Posten som nok sjekker pakkene litt ekstra og da ligger de fort noen dager der. Axel "jukser" med verdien, så jeg vil tro Posten muligens er litt ekstra på vakt når det kommer pakker derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...