Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett

ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo nevne et godt kjøp på cdon:
The David Cronenberg collection. 4 filmer- videodrome,naked lunch,crash,cosmopolis.
Fikk selv denne boksen idag til den nette sum av 111 kr hvis jeg ikke husker helt feil..har riktignok sett alle filmene fra før, men en fin oppgradering fra dvd (de 3 førstnevnte) til en billig penge. Norske tekster også.

Edit:

Sjekket på platekompaniet, der er samme boksen på tilbud til den nette sum av 249 kr..

Endret av Roger Gunvaldsen
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 27.11.2020 den 13.29):

Stas med Hitchcock som går i regissør hylla

Ja, en av få regissører jeg har handlet inn "komplette" bokser av, flere ganger, i flere format. Og blir stadig ledet i fristelse, når man ser nye Blu-ray utgaver ligge ute. 

Ble ikke noe mer handling på meg denne helgen, og ser jo at Platekompaniet holder stand over nett, til mandag. Men også at de har visstnok store problemer (i følge Facebook innlegg) når det gjelder kontakt/mail fra stressa kunder, som ikke får hva de har bestilt, og visstnok vært slik en stund i høst. 

Har sittet å mimret litt, over film og musikkbutikker i Oslo by, og der jeg aldri var klar over at Akers Mic gikk konkurs flere ganger, før de backet helt ut i 2004. Husker også storsatsningen til Free Records Shop, tilbake i 2002-03, hvor de flyttet inn i en to etasjers bygg på Egertorget, men det holdt ikke særlig lenge. Samme forsøk kom vel via Virgin Megastore, i Torggata, de hadde en enorm butikk, over flere etasjer, men allerede i høst 1998 var butikken borte vekk.

Var jo klar over at det gikk dårlig med Platekompaniet, men at kun hovedkvarteret på Oslo City er igjen, av alle, det er jo i grunn litt trist. Mulig de nå tjener bedre via nettbutikkene, enn de fysiske, men håper jo at hvert fall den siste overlever ut året, og litt til. En storby, uten en eneste skikkelig film/musikk butikk, er deprimerende.

Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (På 27.11.2020 den 14.50):

The David Cronenberg collection. 4 filmer- videodrome,naked lunch,crash,cosmopolis.

Videodrome er ei stor favoritt her, de andre har jeg dessverre ikke så mye forhold til, selv om nevnte Crash er, tja, noe for seg selv, men vurderer selv å oppgradere flere av Cronenbergs 70 og 80-talls titler.

Har også vurdert noe lignende med Dario Argento boksen (tror den innehar 6-8 av hans beste filmer), og der Blu-ray boksen ofte ligger til en meget hyggelig pris.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (47 minutter siden):

Videodrome er ei stor favoritt her, de andre har jeg dessverre ikke så mye forhold til, selv om nevnte Crash er, tja, noe for seg selv, men vurderer selv å oppgradere flere av Cronenbergs 70 og 80-talls titler.

Har også vurdert noe lignende med Dario Argento boksen (tror den innehar 6-8 av hans beste filmer), og der Blu-ray boksen ofte ligger til en meget hyggelig pris.

Argento boksen kjøpte jeg ifjor på black friday (tror jeg..) til en billig penge. 6 filmer innehar den. Den står fortsatt uåpnet i hylla. Hadde tenkt å ta en skrekk måned i høst, men det ble det aldri noe av.

Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (3 timer siden):

Argento boksen kjøpte jeg ifjor på black friday (tror jeg..) til en billig penge. 6 filmer innehar den. Den står fortsatt uåpnet i hylla. Hadde tenkt å ta en skrekk måned i høst, men det ble det aldri noe av.

Den har jeg også, gjorde et kupp 99sek. Men der har jeg lært og beholdt alle Argento DVDer, pluss at jeg har et par som ikke var i bd boksen og vice versa...

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Den har jeg også, gjorde et kupp. Men der har jeg lært og beholdt alle Argento DVDer, pluss at jeg har et par som ikke var i bd boksen og vice versa...

Tror den boksen kun kostet 100 kr, men litt usikker..Uansett så tok jeg en sjekk og på platekompaniet var de utsolgt og på cdon kunne jeg ikke finne den i det hele tatt. Fant den på skvis, men der kostet den over 200 kr. Har vel selv noen Argento dvd'er liggende og beholder vel de foreløpig. Har vel kastet/gitt bort godt over 1000 filmer når jeg flyttet for ca 10 år siden. Kastet også flere spillmaskiner og spill, pluss mange filmbøker..angrer på det meste idag!

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (18 timer siden):

mange filmbøker..angrer på det meste idag!

Filmbøker er noe jeg har fått gradvis opparbeidet en mindre "bunke" av, med årene. Søker ofte etter de litt mer flotte, innholdsrike og informative bøkene, om filmbransjens historie, skuespillere, regissører, ulike sjangere osv, fremfor de mange "1001 filmer DU MÅ SE!", der ofte har knapt nok med tekst, og virker ofte som kritikerne/anmelderne som har skrevet/bidratt, kun er ute etter å virke litt hipp og kul, slenge på noe store ord, og gå videre til neste kule film, og med tanke på hvor dyre disse bøkene er, så får jeg langt mer utbytte av bøker der fokuserer på litt mer enn hundrevis av enkeltfilmer, med nesten ingen tekst/info, selv om jo jeg har oppdaget mye god musikk (i den 1001 Album du må høre før du ligger i graven utgaven), men når de begynte med 101 tv-serier du må se, da mista jeg helt interessen. 

I div bruktsjapper og loppemarked (blitt litt dårlig med den slags i år, men ganske av ganske så åpenbare grunner, dessverre) har man ofte funnet flotte og meget billige filmbøker, enkelte som er flere tiår gamle, men ser helt nye ut. Fantastiske bilder, postere osv på innsiden, masse heftig og spennende informasjon og historier fra filmens verden, fra hele verden, og nei, savner litt bredere og bedre utvalg av denne type bøker i bokbutikkene, men mulig man heller må gå for de litt mindre og selvstendige bokforhandlerne, fremfor de som ligger på hvert bidige gatehjørne/kjøpesenter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (30 minutter siden):

La merke til at kvarnvideo ikke hadde black week/black friday. Litt skuffende.

Kanskje ikke alle slenger seg på denne dagen/uka/måneden, som det jo snart er blitt om til. Føler jo at det var ytterst få "spennende" tilbud å spore hos Cdon og Platekompen, men klart, hadde jo vært langt mer interessert i et lignende tilbud hos Kvarn, ettersom utvalget og prisene deres er mer i min gate, enn de norske nettbutikkene. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kvarnvideo.se virker å stadig kjøre/ha interessante tilbud/prisavslag på samtlige av deres Arrow Films Blu-ray/DVD utgivelser, og er nesten frista til å slå til på en del man har lenge hatt lyst til å se. Angrer nesten litt på at jeg ikke gikk for 52 Pick-Up (1986) Arrow Blu-ray utgaven, men for et par uker siden var nok prisen i en litt annen klasse, og fant jo ei langt mer rimelig prisa DVD utgave på Amazon.uk. 

Skulle den vise seg å bli en potensiell favoritt, kanskje jeg med tid vil oppgradere den til Blu-ray.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (20 timer siden):

Kvarnvideo.se virker å stadig kjøre/ha interessante tilbud/prisavslag på samtlige av deres Arrow Films Blu-ray/DVD utgivelser, og er nesten frista til å slå til på en del man har lenge hatt lyst til å se. Angrer nesten litt på at jeg ikke gikk for 52 Pick-Up (1986) Arrow Blu-ray utgaven, men for et par uker siden var nok prisen i en litt annen klasse, og fant jo ei langt mer rimelig prisa DVD utgave på Amazon.uk. 

Skulle den vise seg å bli en potensiell favoritt, kanskje jeg med tid vil oppgradere den til Blu-ray.

Hvordan ser du på dvds? Jeg bruker en blurayspiller fra Sony, lurer på om jeg skal kjøpe tilbake en Denon dvd spiller.

På bra dvds funker Sony bra, men Denon dvd spilleren var klart best. 

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Hvordan ser du på dvds? Jeg bruker en blurayspiller fra Sony, lurer på om jeg skal kjøpe tilbake en Denon dvd spiller.

På bra dvds funker Sony bra, men Denon dvd spilleren var klart best. 

Har nok minst 3-4 DVD/Blu-ray spillere (pluss Playstation 2 og 3, om alt annet skulle stoppe opp). Den eldste er en Phillips (2012) utgave, der er Blu-ray 3D/DVD spiller, og hatt null problemer, faktisk den beste og mest stabile filmspilleren jeg har noensinne hatt, da den har jo vært i bruk daglig, flere tusen filmer og cder har blitt spilt siste 8 og et halvt åra, og ble også omgjort til sonefri samme dag man kjøpte den, bare synd det ikke fungerer med Blu-ray.

Den nyeste, også sonefri DVD-spiller man har på soverommet, ble kjøpt på på en eller annen elektrosjappe for et par år siden, kosta meg 200 kroner, til og fra, og fungerer overraskende bra. Ingen problem, meget god kvalitet, til en så billig pæng, selvsagt ikke brukt like ofte som den i stua, men liker å kose meg med film eller tv-serie/episoder før man kollapser i senga.

Det som jeg derimot har reagert på, er at både faren min og broren min har jo siste årene kjøpt inn rådyre Blu-ray spillere, og fra tid til annen så sliter disse (tar flere minutter, og enkelte ganger vil de bare ikke lese av DVD plater) med å spille DVD filmer, både nyere og eldre, men hvor det er ingen tegn til smuss/flekker/riper/skader på disken, mens min billigvariant (filmspiller) til 200-300 kroner, spiller alt, uten noe problem. 

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (7 timer siden):

Har nok minst 3-4 DVD/Blu-ray spillere (pluss Playstation 2 og 3, om alt annet skulle stoppe opp). Den eldste er en Phillips (2012) utgave, der er Blu-ray 3D/DVD spiller, og hatt null problemer, faktisk den beste og mest stabile filmspilleren jeg har noensinne hatt, da den har jo vært i bruk daglig, flere tusen filmer og cder har blitt spilt siste 8 og et halvt åra, og ble også omgjort til sonefri samme dag man kjøpte den, bare synd det ikke fungerer med Blu-ray.

Den nyeste, også sonefri DVD-spiller man har på soverommet, ble kjøpt på på en eller annen elektrosjappe for et par år siden, kosta meg 200 kroner, til og fra, og fungerer overraskende bra. Ingen problem, meget god kvalitet, til en så billig pæng, selvsagt ikke brukt like ofte som den i stua, men liker å kose meg med film eller tv-serie/episoder før man kollapser i senga.

Det som jeg derimot har reagert på, er at både faren min og broren min har jo siste årene kjøpt inn rådyre Blu-ray spillere, og fra tid til annen så sliter disse (tar flere minutter, og enkelte ganger vil de bare ikke lese av DVD plater) med å spille DVD filmer, både nyere og eldre, men hvor det er ingen tegn til smuss/flekker/riper/skader på disken, mens min billigvariant (filmspiller) til 200-300 kroner, spiller alt, uten noe problem. 

Ingenting har slått Denon dvd 1940 her, men tror det er greit å legge litt i ny tv også.

Denon er litt vanskelig å få tak i, koster 4-500 og solgte min for 200... Noe jeg angrer sykt på, kostet 5000 ny.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Fikk selv rasket med meg Oppo UDP-203 før den gikk ut av produksjon. Fantastisk maskin som kjører 4K UHD, BD og DVD. Alt er sonefritt. Det er en befrielse å ikke måtte bytte mellom forskjellige maskiner som jeg gjorde før da jeg hadde sone B/2 BD-spiller og sone A/1 PS3 for DVD/BD fra USA. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Jonas2k skrev (1 time siden):

Alt er sonefritt. Det er en befrielse å ikke måtte bytte mellom forskjellige maskiner som jeg gjorde før

Ja, det høres kjekt ut. Har jo selv erga meg over mange fristende Blu-ray filmer, der særlig Scream/Shout Factory! har oftest bydd på "irritasjon", grunnet at de stadig utgir filmer man gjerne vil ha, med kun av typen som fungerer for folk fra USA og Canada. Likevel, det hender jo at dem utgir ei Blu-ray/DVD kombo, og da er det ingen problem. Men å gå til innkjøp av en tredje Blu-ray spiller, kun grunnet et par filmer med feil kode/region, det blir nok ikke noe man gjør med det første.

Likevel, er glad for at det finnes selskapet som 88 Films, Arrow UK osv, der har sonefri på alt man har vært innom av Blu-ray filmer, og disse har også stadig vekk masse interessant av titler.

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar
Jonas2k skrev (8 timer siden):

Fikk selv rasket med meg Oppo UDP-203 før den gikk ut av produksjon. Fantastisk maskin som kjører 4K UHD, BD og DVD. Alt er sonefritt. Det er en befrielse å ikke måtte bytte mellom forskjellige maskiner som jeg gjorde før da jeg hadde sone B/2 BD-spiller og sone A/1 PS3 for DVD/BD fra USA. 

Ja det er jo kremen av spillere, og den selges fortsatt av enkelte firmaer.

Var en av Oppoene som kunne Streame også, husker ikke hvem det var.

Skulle ønske jeg hadde en sånn. Streaming kan jeg uansett bruke Chromecast til... 

Lenke til kommentar
Jonas2k skrev (5 timer siden):

Oppo UDP-203. Fantastisk maskin som kjører 4K UHD, BD og DVD. Alt er sonefritt. 

Hvordan får du til det da? Jeg har faktisk TO stk Oppo 203 med sonefri-sett og ja, DVD er sonefri uansett, men Blu-ray må jeg velge hvilken sone spilleren skal godta, altså ikke sonefri. Sikkert derfor jeg har to sånn at den ene kan stå på USA og den andre på Europa.. 😄

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 timer siden):

Ja det er jo kremen av spillere, og den selges fortsatt av enkelte firmaer.

Var en av Oppoene som kunne Streame også, husker ikke hvem det var.

Skulle ønske jeg hadde en sånn. Streaming kan jeg uansett bruke Chromecast til... 

Hvem selger enda i Norge? 😊

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...