Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett

ilpostino

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å lage en konto på play.com.

Har kommet til billing og de vil den ikke slippe meg videre.

Problemet er at det står jeg skal fylle ut 2 felt som er under Cardholder og Adress hvor deti kke står hva jeg skal fylle inn, bare at det er required.

Noen som vet hva jeg må gjøre?

6475332[/snapback]

EDB; Fikk du fikset det eller har du fortsatt problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt ny på dette her, mer eller mindre. Fikk VISA-kortet i går. De 3 linjene under Adress er det da Gatenavn, kommune og fylke? Eller er det noe helt annet?

Edit: og hvor står 'From date'? Er det på kortet? når jeg fikk det? hva?

Endret av EDB
Lenke til kommentar

Det står jo egentlig forklart ;)

The name and address given must exactly match the name and address on the card statement.

Altså Cardholder er det navnet som står på kortet (korteier).

På de 3 adresselinjene skriver du adressen din akkurat slik den står på visaregningen.

Under postcode skriver du posnummeret ditt en gang til. Grunnen til at de har det på egen linje er at engelskmen og amerikanere har en tendens til å henge seg opp i at ikke hele verden skriver adresse akurat som de gjør det. Ikke noe å bry seg om.

Lenke til kommentar

Ah, det gjør det ja. Jeg som ble så fornøyd når jeg så VISA-merket på kortet mitt og hos Play.com.

Har debitkort gitt.

'The first time you make a purchase with us you will need to register and create an account. The account will store your name, address and credit/debit card details' Fra play.com, ser jo ut som jeg kan ha debit card.

Endret av EDB
Lenke til kommentar

Oki. er usikker på dette men du kan jo uansett prøve. Kontoen din er jo uansett regisrert på en adresse. Det er denne du skal skrive inn.

eksempel:

Cardholder:

Ola Normann

Adresse:

Søpleveien 44

8888 Fillevik

Bytt med noe som er reelt. Denne adresssen skla matche den adressen som kortet er registrert på. dersom du ikke vet hva dette er så burde du rett og slett ike handle på nettet. Samme med telefonnummer. Man kan ikke bruke mobil men må ha fastlinje tilhørende den andressen kortet er registrert på.

Det værste som kan skje er at du ikke får registrert fordi det viser seg at kortet ditt ikke er et gyldig kort å bruke på Play.

Lenke til kommentar

Sånn, da er den kontoen i boks, håper jeg.

Så var det amazon, der godtar den ikke kortnummeret mitt? Står at hvis man har debit kort skal man bare skrive på samme stedet som credit, men det fungerer ikke, noen forslag?

Lenke til kommentar

Glem det, fikk til nå. Har nå lagt inn en bestiling og håper alt går feilfritt. Eneste som ble litt rart er at jeg skrev etternavnet mitt med Ø, som gjorde at Bøhn ble til Bøhn, men regner ikke med at det byr på noen problemer.

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg har lurt på, og det er: Når man bestiller fra det store utland så kommer pakken først til tollvesnet, der sjekker de om pakken medfører mumsplikt ved å se på en lapp med pris som følger med. På denne lappen står varens pris i f.eks. dollar, da må de regne om til NOK, når de regner om bruker de da dagens valuttakurser eller bruker de valuttakurssen fra den dagen pakken ble bestillt/sendt/betal?

Lenke til kommentar
Det er en ting jeg har lurt på, og det er: Når man bestiller fra det store utland så kommer pakken først til tollvesnet, der sjekker de om pakken medfører mumsplikt ved å se på en lapp med pris som følger med. På denne lappen står varens pris i f.eks. dollar, da må de regne om til NOK, når de regner om bruker de da dagens valuttakurser eller bruker de valuttakurssen fra den dagen pakken ble bestillt/sendt/betal?

6487271[/snapback]

Ved fortolling brukes Tollvesenets egne kurser, som normalt varer en uke, og er basert på forrige periodes midtkurs (ved store svingninger kan de oppdateres oftere, men kan ikke huske når det skjedde sist).

Lenke til kommentar
Hvor ofte shipper Amazon pakker til Norge?

6500291[/snapback]

Alle Amazon'ene sender daglig til Norge (og alle andre land de sender til).

Ikke dermed sagt at alle pakker går ut samme dag, mye hentes (og ofte pakkes) hos deres leverandører, og deres effektivitet varierer noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...