Jonas2k Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Er det flere nettbutikker som trekker fra VAT slik som amazon.co.uk gjør? Trekker amazon.com ifra VAT? Lenke til kommentar
Hei8787 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Amazon.com gjør ikke det nei. Der betaler du den prisen som står. Noen som vet hvorfor amazon.co.uk gjør det? skjønte ikke noe når jeg begynte å bestille derifra jeg Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Ingen VAT fra amazon.co.uk for kunder utenfor EU. Ingen VAT/sales tax fra amazon.com for kunder utenfor USA. Prisene fra amazon.com er oppgitt uten sales tax. Lenke til kommentar
Minamo Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe eldre filmer over nettet? Leter etter La tregua fra 1974. Er en argentinsk film av Sergio Renán, og jeg finner den ikke NOEN steder! Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Hva ligger frakten på fra amazon? Er veldig knotete å sammenligne priser mellom amazon og play, når førstnevnte ikke har fri frakt. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 I følge amazon.co.uk så vil det koste 1.49£ + 0.49£ per vare. Som regel blir det billigere fra amazon.co.uk kontra play,com uansett siden amazon alltid trekker fra den britiske VAT-en. Og om man bestiller for 25£ vil man også få gratis frakt. Når det gjelder gratis frakt så er det flere som har opplevd at man ikke trenger å bestille for så mye for å få det.Men husk å pass på tollgrensa. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Hvordan regner jeg ut VAT'en? Sikkert greit nok å google, men om folk kan dette er det vel så greit å få det forklart her. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg tror VATen er på 20% nå. Varens verdi * 20 / 100 = VAT i kroner. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Vil tipse om Bee.com, som opererer med fri frakt (eller frakt inkludert i prisen) på samme måte som Play.com. De har rask levering og er i noen tilfeller mye billigere enn Play.com Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Jeg tror VATen er på 20% nå. Varens verdi * 20 / 100 = VAT i kroner. VATen er 20% nå, men det er feil å regne slik du setter opp. Riktig regnestykke blir: Varens verdi / 1.2 = varens verdi trekt fra VAT Endret 25. februar 2011 av Jonas2k Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Noen som vet om noen norske butikker som har tilbud/kampanjer på Disney-filmer? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Jeg vurderer denne pakka http://www.amazon.com/Star-Trek-Original-Seasons-Blu-ray/dp/B002PQ7JQK/ref=sr_1_7?s=dvd&ie=UTF8&qid=1300654206&sr=1-7 Amazon sier den bare funker i usa osv. mens http://bluray.liesinc.net/ sier at BD er region free, og når jeg ser på enkelt sesonger på BD sier Amazon de er region free, noen som kan konfermere at denne pakka også er region free? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Jeg vurderer denne pakka Alle tre sesongene er sonefri. Ingen forskjell i boksen med sesongene samlet. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Fant akkurat ut at min oldefar og hans skip er med i denne filmen her: http://www.imdb.com/title/tt0017354/ Vet noen om hvor jeg kan få tak i denne? Den virker ganske sjelden. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Den er utgitt på DVD i USA. Kan kjøpes fra f.eks. DeepDiscount og Amazon.com . Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Den er utgitt på DVD i USA. Kan kjøpes fra f.eks. DeepDiscount og Amazon.com . Takker, nå blir slekta fornøyd Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 For noen år siden ble serien Krigens vinder gitt ut som norsk utgivelse http://www.platekompaniet.no/Film.aspx/DVD/Krigens_Vinder/?id=DVD-2662 Serien gikk på Nrk på 80 tallet og ble etterfulgt av Krig og erindring. Noen som vet om det er planer om å gi ut den på norsk? Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Noen som har erfaringer med Zavvi.com? Vurderer å forhåndsbestille noen filmer/spill, og da lurer jeg litt på om de tar betalt med engang du tar checkout, eller om de gjør det på samme måte som Amazon.com/co.uk der du betaler når varen blir sendt? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Til informasjon for de som måtte ha bestilt fra britiske Amazon i det siste, og ikke enda har mottatt noe. Jeg ventet på et par ordrer, alle med verdi under 200,-, og trodde nesten de var borte, da det nesten 1 måned senere dukket opp uriktig tollkrav i postkassen. Og denne gang viser det seg faktisk at det er Amazon selv som har skylden, de har prestert å føre opp dobbel verdi av innholdet på forsendelsen. Ironisk nok har Posten åpnet forsendelsene og på kvitteringen inni så står korrekt verdi oppført, men det har Posten selvfølgelig ignorert, og sendt krav etter den doble verdien Amazon har påført utenpå. Idiotisk. Et salig rot å ordne opp i også. Da jeg snakket med hos Posten sa det gjaldt ganske mange forsendelser, så det har nok rammet andre den siste måneden. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Ett tips når dere bestiller varer for over 200 kr fra amazon. Dersom man velger prioritized express, da vil du betale inn momsen via amazon istedet for posten. kan hende dette blir billigere da man sparer fortollingsgebyret fra posten men man må betale for frakten så kan gå opp i opp. en annen bonus man får varene mye raskere dersom man velger prioritized shipping. edit: 7 dager fra den ble sendt fra usa og til den ble levert på døra. Endret 8. august 2011 av Lugmeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå