thadon Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Sjekket ut noen sider, men ble usikker om det var den da det var flere utgivelser. Takk uansett! EDIT: Se det ja, stod jo tilogmed hvilket studio som har gitt det ut jo, kan skylde på at jeg bruker briller med sterke glass Endret 8. september 2010 av thadon Lenke til kommentar
Roterau Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Eg skal kjøpe noen filmer fra utlande. (HMV i england) Beløpet kommer til å komme over 200 kr, men under 1000. Må eg betale både toll og moms ? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Ja, alt over 200 kroner må du betale moms for. Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) På Amazon.co.uk slipper man nå frakt hvis man bestiller for £25 eller mer. Vinningen går da forsåvidt opp i spinningen, siden man må bestille for over 200,- og dermed får MVA og gebyr i tillegg. Vet ikke helt hvordan Amazon.co.uk håndterer dette om man f.eks. bestiller noe som er på lager og noe som ikke er det (f.eks. pre-order), om de sender separat og du fremdeles slipper å betale frakt. I så fall kan det jo resultere i litt billigere filmer. Nyheten er altså at dette også gjelder til Norge fra 1.oktober. Og endel andre land i Europa. Endret 11. oktober 2010 av ballsack Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Stilig, og det er faktisk nå som den britiske punden står så svakt mulig og utnytte dette tilbudet uten å overstige tohundrekronersgrensa. Dette siden Amazon UK trekker fra britisk VAT (mums) for internasjonale kunder. Jeg prøvde dette i praksis just nu. Jeg puttet varer for tilsammen GBP 25.04 i handlekurven, som etter at de trakk fra VAT-en endte på 21.31 (de trekker vist fra snaut 15%, jeg trodde den britiske VAT-en var på 17,5% men jeg tok tydeligvis feil). Kursen hos tollvesenet er nå på 9,28 norske kroner for en britisk pund, så prisen ender da på NOK197,76 , med gratis frakt. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Det er riktig at britisk VAT er 17,5% og siden 25.04 er beløpet inlkusive VAT blir regnestykket: 25,04/1,175 = 21,31 ikke 25,04*0,825 = 20,66 Det er elementær prosentregning. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Oops, tabbe fra min side. Da trekker jeg tilbake min ymting om at Amazon UK kanskje ikke trekker fra så mye som de kanskje burde. Men det langt på vei viktigste var jo at en kan nyte godt av Amazons gratis frakt tilbud uten å bli skyldig mums og fortolling, og det gjør en, for det tallet jeg oppgav som sluttsum stemmer ihvertfall. Det var kun med regnestykket mitt av hvilken prosentsats de opererer med hvor ting havnet litt på hodet (bokstavelig talt). Lenke til kommentar
thadon Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Er det ikke ganske skummelt å bestille varer som er så nærme tollgrensa da? Et bittelite hopp i kursen og man sitter der med dobbel så dyr vare. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Nei. Bare holde litt øye på denne siden, der bruker de samme kursen i 14 dager om gangen. Amazon.co.uk bruker 3-5 dager før pakka dukker opp så det er ikke noe problem med å leve litt farlig så lenge man er litt oppdatert Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Fikk to filmer (District 9 og Viva Las Vegas. 2 for £8 tilbud) i samme pakke fra play.com. Noen andre som har opplevd det? Hvis det er ny leveringspolitikk fra play må man begynne å passe på ordrene sine slik at det ikke sendes for mer enn momsgrensen. Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Fikk det for et par uker siden, når jeg bestilte to Studio Ghibli-filmer for £10. Men det er kanskje bare noe de har begynt å gjøre når man benytter seg av sånne tilbud? Endret 30. november 2010 av Era Vulgaris Lenke til kommentar
Bone Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hei! Noen som vet om denne kan spilles på en PS3 som er kjøpt i Norge!? http://www.amazon.com/Lost-Complete-Collection-Naveen-Andrews/dp/B0036EH3WK/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1291241511&sr=8-1 Takker! Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Ja...unntatt sesong 3 og 4... Sesong 1, 2, 5 og 6 er region free (akkurat som enkeltutgivelsene i statene), mens sesong 3 og 4 er A låst (akkurat som enkeltutgivelsene i statene). Men boksen er uansett den kuleste av alle Lost bokser, så kjøp den... og så kjøper du sesong 3 og 4 fra f.eks. UK Lenke til kommentar
Bone Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Takk for godt svar! Gledet meg så jævlig til denne boksen.. men, ble så skuffet når de "snyter" oss europeere med en sånn tulleversjon av en samlerutgave! Håper at dette vil bli "rettet" på.. du har ikke tilfeldigvis hørt noe du om saken!? Takk igjen! Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Tviler vel på om det blir rettet opp i...det har vært litt forskjellige utgivere av Lost på BD i statene (Touchstone/Disney og ABC). Så med mindre ett studio/utgiver tar på seg og f.eks. remastere alle sesongene og gi ut en ny boks så skjer det nok ikke noe (ett scenario jeg ikke har noe tro på). Beste tipsene er nok enten og kjøpe en regionfri spiller, eller sesong 3 og 4 enkeltvis + US boksen (da kan du kaste frisbee e.l. med sesong 3+4 platene fra US). Ett annet alternativ er denne; Lost: The Complete Seasons 1-6 Premium Box Set with Senet Board Game Men den er ikke på langt nær like kul som US boksen... og den er overpriset deluxe til nærmere £200!! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Dere blir jo snytt om dere kjøper et sånt makkverk uansett. Det eneste som er verdt å betle penger for er sesong 1. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Doh! That's kinda only like...your opinion...******dude! Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Tviler vel på om det blir rettet opp i...det har vært litt forskjellige utgivere av Lost på BD i statene (Touchstone/Disney og ABC). Så med mindre ett studio/utgiver tar på seg og f.eks. remastere alle sesongene og gi ut en ny boks så skjer det nok ikke noe (ett scenario jeg ikke har noe tro på). Alle sesongene er distribuert av Disney/Buena Vista. Det er ikke forskjellige selskaper som sitter på rettighetene. Disney eier alle. Touchstone/ABC er underdivisjoner av Disney. Hvorfor de har valgt å sonelåse noen, er det bare de som kan svare på. Men jeg har den amerikanske Lost-boksen. Det mest ironiske av alt, er at sesong 6 har norsk tekst på både episodene og ekstramaterialet. Lenke til kommentar
Hei8787 Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Hvis man bestiller flere produkter fra play eller amazon uk, sender de det hver for seg, eller sender de alt i en da? litt surt hvis man bestiller varer under 200 kr, og de legger alt sammen og det går i tollen... Lenke til kommentar
thadon Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Play.com har alltid sendt hver vare separat, men Amazon putter alt i en pakke. Så er viktig å passe på det hos Amazon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå