Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett

ilpostino

Anbefalte innlegg

Får ta og gi en liten stjerne i boka til amazon.com.

Jeg savner en film, som ifølge dem skulle hva vært levert innen 24.11 som ser ut som om den har forsvunnet på veien. Sendte de en mail og lurte på hvor lang tid jeg måte vente før jeg kunne melde den savnet, fikk beskjed om 11.12 så sendte de meg en nye en hvis den fremdeles ikke hadde dukket opp innen den tiden.

Stjernen i boka får de siden de de refunderer frakten til meg på den sendingen, det har jeg faktisk ikke vært borti før. Normalt så sender butikkene bare en nye film, så der ble filmen $6.50 billigere :thumbup:

Hvilken film var det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Nå får du ikke det valget hos amazon.co.uk, så der vil summen stå i pund.

Hos amazon.com så kan man velge om man vil betale i kroner eller dollar, men kun på varer som de har på lager av en eller annen merkelig grunn, med forhåndsbestillinger så får man ikke det valget.

Lenke til kommentar

Veldig rart, jeg er veldig obs på det når jeg bestiller hos amazon, spesielt .com for der kommer alt som er på lager opp i norske kroner. Så jeg må passe på at jeg bytter til dollar før jeg bekrefter bestillingen.

Som sagt kan ikke huske at jeg noen gang har fått det alternativet på .co.uk siden, og jeg har en bestilling eller fem derifra de siste årene. Jeg tok å testet nå bare for moro skyld og jeg får ikke opp noe valg om at jeg kan velge om jeg skal betale i pund eller kroner.

Lenke til kommentar

image2cl.jpg

Som sagt, sjekket i går kveld og tok en runde til nå og dette er det jeg får opp. Som sagt får valget hos .com men aldri sett det hos .co.uk. Men det kan hende at det er et eller annet sted der man kan huke av et eller annet sånn at det valget skal komme, ikke vet jeg. Men jeg får det ikke opp :)

Edit:

Men hvis du titter på toppen av bildet hans så står det: Amazon currency converter is enabled

Så da må det jo være et eller annet sted man kan huke av et eller annet.

Edit 2:

image5wq.jpg

Jeg har ikke trykket der, så det er helt sikkert grunnen for at jeg ikke får det opp. Merket i gult...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Her er det 3 ting som spiller inn; vekslingskursen til amazon vs. vekslingskursen til kortoperatøren vs. omregningsraten til tollvesenet ved inntak.

De 2 første spiller inn på hvor mye du faktisk betaler og her kan det være greit å tenke på at kortutsteder gjerne tar 1.75% i konverteringsgebyr, så det kan lønne seg å velge norsk. Men hvis feks pund ser ut til å synke i ukene fremover og du ved konvertering havner rett over 200 kan man spekulere i å velge pund.

Det beste er vel å sjekke vekslingskursen før man velger, men det er vel uansett lite å spare.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...