Schneiderlin Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Får ta og gi en liten stjerne i boka til amazon.com. Jeg savner en film, som ifølge dem skulle hva vært levert innen 24.11 som ser ut som om den har forsvunnet på veien. Sendte de en mail og lurte på hvor lang tid jeg måte vente før jeg kunne melde den savnet, fikk beskjed om 11.12 så sendte de meg en nye en hvis den fremdeles ikke hadde dukket opp innen den tiden. Stjernen i boka får de siden de de refunderer frakten til meg på den sendingen, det har jeg faktisk ikke vært borti før. Normalt så sender butikkene bare en nye film, så der ble filmen $6.50 billigere Hvilken film var det? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Ser ikke helt hva som er så viktig med hvilken film det er snakk om men det er The New York Ripper. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Bare lurte ^^. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Dette er sikkert tatt opp en rekke ganger tidligere, men sender amazon.co.uk alt i en pakke, eller spredd slik som play.com? Må jeg bestille for under 200 kr, eller holder det at alle filmene i seg selv ligger under 200 kr? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 De pakker alt i en pakke. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 HVor mye koster portoen da? Må vel bestille i to pakker. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Det får du vite før orderen er sendt. (Husker ikke helt hva det var.) Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Er det noen fare for at de sender alt i en ordre hvis jeg bestiller rett etter hverandre? Er litt dumt om alt havner i en pakke likevel. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Nei det skjer ikke, de pakker hver ordre for seg. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Takk for flott hjelp! Holder på å registrere meg nå. Skal legge inn en bestilling på Magnolia, Satantango, The Ingmar Bergman Collection(eller noe sånt) og Citizen Kane. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hvis jeg betaler i norske kroner på amazon.co.uk skriver de da prisen på pakken i NOK eller i pund da? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Nå får du ikke det valget hos amazon.co.uk, så der vil summen stå i pund. Hos amazon.com så kan man velge om man vil betale i kroner eller dollar, men kun på varer som de har på lager av en eller annen merkelig grunn, med forhåndsbestillinger så får man ikke det valget. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Nå får du ikke det valget hos amazon.co.uk, så der vil summen stå i pund. Det fikk i alle fall jeg. Og jeg betalte filmene i NOK. Uansett var ikke det svaret på spørsmålet mitt Lenke til kommentar
Manx Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Veldig rart, jeg er veldig obs på det når jeg bestiller hos amazon, spesielt .com for der kommer alt som er på lager opp i norske kroner. Så jeg må passe på at jeg bytter til dollar før jeg bekrefter bestillingen. Som sagt kan ikke huske at jeg noen gang har fått det alternativet på .co.uk siden, og jeg har en bestilling eller fem derifra de siste årene. Jeg tok å testet nå bare for moro skyld og jeg får ikke opp noe valg om at jeg kan velge om jeg skal betale i pund eller kroner. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hmm... merkelige greier. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg har fått valget mellom å betale i £ eller NOK ganske lenge hos amazon.co.uk, og jeg har nok en eller to bestillinger derfra i år. Husker derimot ikke hva det står utenpå pakka... det var nemlig kun ett par bestillinger tidligere i år at jeg fullførte i NOK, jeg tar alltid £ nå. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Som sagt, sjekket i går kveld og tok en runde til nå og dette er det jeg får opp. Som sagt får valget hos .com men aldri sett det hos .co.uk. Men det kan hende at det er et eller annet sted der man kan huke av et eller annet sånn at det valget skal komme, ikke vet jeg. Men jeg får det ikke opp Edit: Men hvis du titter på toppen av bildet hans så står det: Amazon currency converter is enabled Så da må det jo være et eller annet sted man kan huke av et eller annet. Edit 2: Jeg har ikke trykket der, så det er helt sikkert grunnen for at jeg ikke får det opp. Merket i gult... Endret 27. desember 2009 av Manx Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Er det ikke det samme om man betaler i pund eller NOK? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Ikke nødvendigvis, det kan hende de har en høyere vekslingskurs enn det som de operer med her når de skal beregne prisenen. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Her er det 3 ting som spiller inn; vekslingskursen til amazon vs. vekslingskursen til kortoperatøren vs. omregningsraten til tollvesenet ved inntak. De 2 første spiller inn på hvor mye du faktisk betaler og her kan det være greit å tenke på at kortutsteder gjerne tar 1.75% i konverteringsgebyr, så det kan lønne seg å velge norsk. Men hvis feks pund ser ut til å synke i ukene fremover og du ved konvertering havner rett over 200 kan man spekulere i å velge pund. Det beste er vel å sjekke vekslingskursen før man velger, men det er vel uansett lite å spare. Endret 27. desember 2009 av Xell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå