Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett

ilpostino

Anbefalte innlegg

Går det an å få den funksjonen på mitt nåverende VISA Electron-kort?

6386981[/snapback]

Man kan i hvertfall ta med mor og far til banken og si at man vil ha Visa-kort. Men det gidder jeg ikke.

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6386981[/snapback]

Du kan få funksjonen på kontoen VISA-kortet er knyttet opp til, men du må ha nytt kort, og foresatte må, som Tomat-Ulf sier, godkjenne det.

Lenke til kommentar
Takk for svar. Får finne noen andre filmer slik at jeg kommer under tollgrensa. Går ut ifra at DDD sender samlet, og ikke hver for seg.

6414546[/snapback]

Deep Discount sender det de har på lager samlet, men sender det som mangler/forhåndsbestillinger etter hvert. Vær klar over den graderte frakten, sjekk hva som blir billigst i praksis (del opp bestillinger så de holder seg under grenser for økt frakt), kombiner gjerne med forhåndsbestillinger (OBS! Hender etailere får inn eksamplarer en god stund før slipp-dato, så beregn litt margin mellom utgivelser hvis mva-grensa kan bli et problem).

Lenke til kommentar

Så posten din om gradert frakt litt for sent, men det går bra. Sjekket FAQen deres før jeg registrerte meg, og det samme står jo der. Syns DDD hadde ett svært ryddig oppsett mht pris for film og pris for frakt. Dette blir første gang jeg bestiller hos dem, så jeg er litt spent på om leveringstiden er den samme som de oppgir.

Uansett, takk for all hjelp, denne delen av forumet hadde ikke vært det samme uten deg :)

Lenke til kommentar
Så posten din om gradert frakt litt for sent, men det går bra. Sjekket FAQen deres før jeg registrerte meg, og det samme står jo der. Syns DDD hadde ett svært ryddig oppsett mht pris for film og pris for frakt. Dette blir første gang jeg bestiller hos dem, så jeg er litt spent på om leveringstiden er den samme som de oppgir.

6414630[/snapback]

Erfaringsmessig så ligger frakttida deres på i underkant av 10 dager til Oslo i 9 av 10 tilfeller, og har gjort det i omtrent det siste halvåret+ (så sant ingenting stoppes i tollen, som forøvrig også etter min erfaring bruker kort tid for øyeblikket. Min ene DDD-pakke i sommer som har vært over mva-grensa brukte fremdeles under to uker alt i alt til jeg fikk tolloppkravet).

Lenke til kommentar
Jeg må bare si det Njål, du er lynrask til å svare  :thumbup:

6415050[/snapback]

Ditto. En av de mest "nyttige" brukerne på forumet :)

Og en annen ting, Njål: bortsett fra stor interesse, er det en annen grunn til at du kan så mye om asiatiske filmer, som f.eks. at du er halvt japansk eller noe sånt? :p

Lenke til kommentar
Jeg må bare si det Njål, du er lynrask til å svare  :thumbup:

6415050[/snapback]

Og en annen ting, Njål: bortsett fra stor interesse, er det en annen grunn til at du kan så mye om asiatiske filmer, som f.eks. at du er halvt japansk eller noe sånt? :p

6415081[/snapback]

Nei, rimelig rent norsk i ganske mange generasjoner, så bare interesse (som riktignok har vart lenger enn mange på forumet har levd), og stort sett alt for god hukommelse for relativt unyttige ting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sliter litt med å lage en konto på play.com.

Har kommet til billing og de vil den ikke slippe meg videre.

Problemet er at det står jeg skal fylle ut 2 felt som er under Cardholder og Adress hvor deti kke står hva jeg skal fylle inn, bare at det er required.

Noen som vet hva jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
Hei, lurer på hvilke av butikkene som kan sende giro eller i oppkrav? Har ikke Visa/Mastercard så det går ikke.

6475687[/snapback]

Det er hardt å ikke ha visa. CDON.com og playx.no kan sende giro, men de liker ikke barn de heller.

Jeg har lett en stund nå, men har enda ikke funnet noen sider som selger til folk under 18 år. Bare å vokse det.

Lenke til kommentar
Det er hardt å ikke ha visa. CDON.com og playx.no kan sende giro, men de liker ikke barn de heller.

Jeg har lett en stund nå, men har enda ikke funnet noen sider som selger til folk under 18 år. Bare å vokse det.

6475698[/snapback]

Kan jo alltids bestille i mammas navn men jeg og hun er ikke så glad i å oppgi personnummer.

Gamesmix bryr seg ikke om alder. Men så har de elendig utvalg på film, hvis de har fått noen :(

Lenke til kommentar

6386981[/snapback]

Du må jo ha kortnummeret.

Kortnummeret får du ved å se på kvitteringen du får ved uttak av penger i minibank. Hos meg var det xxxx.xx.xxxxx.2

Skal prøve det nå. Takk for tipset

________

Det virket ikke. Brukeren Skarstad skal visst nok ha fått det til. Tror det var Play.com han bestilte fra, og ja. Han har Visa Electron fra Sparebanken Nord-Norge (uten kortnummer)

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...