Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett

ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det i det siste ja, har gått ifra 3-4 dager til 7-10 dager men ikke så veldig mye mer enn det. Hvis det er gått over 3 uker så hadde jeg nok sjekket om hvor lang tid de sier du må vente før den kan meldes tapt i postgangen ifra england til norge.

Lenke til kommentar
Har det i det siste ja, har gått ifra 3-4 dager til 7-10 dager men ikke så veldig mye mer enn det. Hvis det er gått over 3 uker så hadde jeg nok sjekket om hvor lang tid de sier du må vente før den kan meldes tapt i postgangen ifra england til norge.

Ja, jeg har også vært vant med 3-4 dager. Derfor har jeg nesten bare brukt Amazon.co.uk. Synd om det nå skal ta mye lengre tid. Jeg får vente litt til og evt. kontakte dem.

Lenke til kommentar

Det kan se ut til at Royal Mail streiker om dagen. Det kan forklare forsinkelser på alt i fra UK. Fant ut dette etter at jeg snubla over en notis på hmv. Der står det nevnt at kunden kan velge å betale ekstre for prioritert forsendelse og at det da skal komme fram på normal tid. Så da er det opp til en hver hvor desperat man er etter å få ting "med en gang".

Lenke til kommentar

Royal Mail hadde i alle fall en streik, men det siste jeg hørte var at de avblåste den rundt 5-6. november - men det er muligheter for en ny streik på nyåret...

Amazon.co.uk har vært litt treige i det siste, og noe skyldes nok streiken som var. Fikk The Bed Sitting Room 8 dager etter at den ble sendt (12/11) men Red Cliff SE som ble sendt dagen etter har enda ikke dukket opp... :hrm:

Derimot var play jævlig kjappe nå... Fight Club ble sendt 19/11 og den kom i posten i dag! :D

Lenke til kommentar
Det kan se ut til at Royal Mail streiker om dagen. Det kan forklare forsinkelser på alt i fra UK. Fant ut dette etter at jeg snubla over en notis på hmv. Der står det nevnt at kunden kan velge å betale ekstre for prioritert forsendelse og at det da skal komme fram på normal tid. Så da er det opp til en hver hvor desperat man er etter å få ting "med en gang".

Da skjønner jeg hvorfor alt har tatt så lang tid i det siste, men kan se ut som om streiken er over nå for i går så fikk jeg en pakke etter 3 dager igjen :)

Lenke til kommentar

Når du snakker om Play. Jeg skulle bestille noe fra play.com men når jeg prøvde logge på fikk jeg beskjed om feil passord. Prøvde å få tilsendt passordet på mail, men da stod det at jeg ikke var registrert i systemet.

Jeg tror jeg brukte Play sist for ca. 1 år siden.

Er det noe jeg ikke har fått med meg? Har de slettet kontoer?

Lenke til kommentar

man skal jo ikke se bort i fra at starten på julepostgangen har begynt å melde seg. Husk også på at i de tider hvor alle som jobber med pakkeforsendelser har mye å gjøre er det mange ledd involvert når man bestiller fra utlandet. Butikken man bestiller fra har mye å gjøre å kanskje noen forsinkelser, Toll vesent som skal sende pakken ut av landet du kjøper den fra har mye å gjøre og noen forsinkelser, tollvesent i Norge har mye å gjøre og forsinkelser og til sist posten i Norge har mye å gjøre og forsinkelser.

Det dukker med gjevne mellomrom spørsmål i denne tråden om pakker som kommer i motsatt rekkfølge enn de ble bestilt og mottakere som da er bekymret for at den første pakken er fursvunnet i postgangen. Da kan man huske på den samme pakkegangen. Desverre er det slik at hverken post eller toll har systemer som er helt først-inn-først-ut. Når pakken da skal gjennom 4 forskjellige etater som ingen er først-inn-først-ut så kan det bli stor variasjon i andre enden. :)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en Blu-ray-boks fra Play 9. november, men den har ennå ikke kommet. Får satse på at det skyldes denne poststreiken og ingenting annet. 2. desember skal jeg i alle fall klage (Play venter tre uker etter selve sendingen (11. november) før de foretar seg noe).

Lenke til kommentar

Får ta og gi en liten stjerne i boka til amazon.com.

Jeg savner en film, som ifølge dem skulle hva vært levert innen 24.11 som ser ut som om den har forsvunnet på veien. Sendte de en mail og lurte på hvor lang tid jeg måte vente før jeg kunne melde den savnet, fikk beskjed om 11.12 så sendte de meg en nye en hvis den fremdeles ikke hadde dukket opp innen den tiden.

Stjernen i boka får de siden de de refunderer frakten til meg på den sendingen, det har jeg faktisk ikke vært borti før. Normalt så sender butikkene bare en nye film, så der ble filmen $6.50 billigere :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som vet hvilken policy Barnes & Noble følger mht effektuering av en ordre på flere dvder. Sender de hver dvd enkeltvis eller blir alt sendt i én pakke?
Sikkert litt sent svar, men de gangene jeg har bestilt fra Barnes & Noble har de sendt ordre samlet, altså alt i en pakke.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...