Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett

ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte noen Bluray-filmer fra Play.com søndag 2.august. Torsdag 6. kom den første filmen, tirsdag 11. den andre og onsdag 12. kom den siste.

Men i dag lå det 3 nye filmer fra Play.com i postkassa. Der lå 2 til av den første filmen og 1 til av den andre. Hmm. Andre som har opplevd dette?

Tenkte å sende tilbake, men står ingenting på websidene om annet enn å returnere varer man ikke ønsker. Jeg vil jo ikke betale for portoen på tilbakesendingen når de har sendt ut filmene pga en eller annen feil.

Lenke til kommentar

Aldri opplevd dette. Tingen er at det koster en del å få sendt ting tilbake til England og når Play sier at de refunderer returkostnader så virker det som om de ikke akkurat ser på portoutgiftene på den pakka de mottar. Jeg mottok feil vare en gang og det hadde nesten vært billigere å bare bestille filmen jeg skulle ha på nytt. Men det var litt fordi jeg ikke gadd å krangle om å få resten av portoen de skyldte meg.

Her har du to valg: 1: blås i det, gi filmene ti noen du kjenner, og la den som eventuelt skulle hatt filmene (er jo ikke sikkert det er noen) måtte vente noen uker for å si i fra til Play om at filmene ikke har kommet og få nye. 2: ta kontakt med Play og spør de om de vil at du skal returnere de og forklar at du er lite lysten på det ut i fra at andre som returnerer varer fra norge ofte ikke får dekket full porto og dette strengt talt ikke er ditt problem. Hvis ikke filmene var veldig dyre er det stor sannsynlighet for at du ikke behøver å returnere de i det hele tatt.

Det du kal være veldig oppmerksom på er hvorvidt du har blitt belastet for alle filmene (trekt penger fra konto?) I så tilfelle har du jo ikke noe valg. Da gjelder faste rutiner; du har fått og betalt for filmer du ikke ønsker (fordi du allerede har fått de) og ønsker å returnere de og få pengene tilbake.

Må forøvrig kommentere at de første filmen fikke du veldig raskt, men noen ganger er man heldig.

Lenke til kommentar

De har ikke trekt noe mer fra kortet mitt enn det jeg har bestilt. Står heller ingenting på ordrehistorikk på Play.com som skulle tilsi at jeg får disse ekstra filmene. Er nok noen på lageret som har printet ut samme mottaker-etikett litt for mange ganger vil jeg tro.

Men skal høre med dem om å returnere. Det greieste er jo om de sender en ferdig frankert eske til meg som jeg kan returnere med folmene i. Skal jeg legge ut for portoen er jeg lite lysten ut ifra det du sier om problemer med å få tilbake pengene.

Lenke til kommentar

Jeg fikk med en Blu-ray-film (Fritt Vilt II) da jeg kjøpte TV på mpx.no. Den er ubrukt og i plast. Jeg har prøvd å bytte den både på Elkjøp og Expert, men jeg fikk ikke lov fordi filmen ikke var kjøpt der og fordi jeg da heller ikke hadde kvittering.

Er ikke en Blu-ray-film en Blu-ray-film uansett hvor den er kjøpt? Kan man ikke bytte uåpnede filmer i de butikkene samme film selges?

Lenke til kommentar
Tar det virkelig over en måned før pakker fra amazon.com dukker opp i posten? Valgte Standard Int'l Shipping, og da får jeg beskjed om at jeg kan forvente at pakken kommer 6. oktober.

Er du uheldig kan det ta så lang tid, men jeg har også opplevd at det har tatt under en uke.

Lenke til kommentar
Jeg ser enkelte skriver at man normalt får pakker fra play.com innen 2 uker. Gjelder det uavhengig av hvor i landet man holder til, eller varierer det (mye) fra landsdel til landsdel?

variasjonen i forhold til hvor du bor i Norge varierer vel ikke noe mer en normal postgang. Og det er vel ikke noe serlig i dag, men det kan vel være en dag eller så forsjell.

Når man sier 2 uker så er det basert på at de fleste opplever å få pakkene sine innen den tid. Du kan være ueldig og det kan ta lenger tid og du kan være heldig og det tar kortere tid. Men det er i alle fall ikke noe poeng å lure på hvor pakka blir av etter en ukes tid, slik mange førstegangskjøpere ofte gjør. Det som tar tid er når den faktsik sendes til Norge i forhold til når den står markert som sendt på ordrestatusen, og hvor lang tid den bruker gjennom tollsystemet i Norge. er verdien over 200kr så kan det ta noen dager ekstra,mens pakker under 200kr (i alle fall fra play) går rimelig rett gjennom.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Sender HMV.com DVD-ene separat eller samlet?

Tenker å bestille litt derfra på AE-kampanjen deres, men vil gjerne vite hvordan det er med pakking og slikt.

Ikke helt sikker men tror de sender samlet at det kun er Play som sender separat.

Utrolig mange BD filmer på Play som er £17.99 og £19.99 nå :(

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...