Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:)

 

 

Hørtes flott ut..

 

Så, da lurer jeg vel litt på om dere vet om noen steder selger Blu-Ray veldig billig om dagen? Eller et annet spørsmål, spurt på en annen måte: Til hvilken pris synes dere jeg bør være heldig å få gode Blu-Ray filmer til?

 

Takk, takk :)

Lenke til kommentar
Så, da lurer jeg vel litt på om dere vet om noen steder selger Blu-Ray veldig billig om dagen? Eller et annet spørsmål, spurt på en annen måte: Til hvilken pris synes dere jeg bør være heldig å få gode Blu-Ray filmer til?

 

Takk, takk :)

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/3-/256082/...mp;upperprice=9

 

Der har du filmer fra £7.99, får også mange goe titler til £12.99

Lenke til kommentar

Sjekk denne siden jevnlig for gode tilbud.

 

UK sider som har billig BD'er er play, base/dvd.co.uk, thehut, CD WOW, amazon.co.uk, sendit og HMV. Fraktpriser varierer noe, og på mange fra amazon blir prisen lavere enn det som står pga. VAT fratrekk. Lønner seg og sammenligne på den filmen du vil kjøpe på alle disse sidene.

 

Ellers er amazon.com og axelmusic ganske rimelige - sammenlign totalpris m/frakt fra begge disse før du kjøper en bestemt film. Bruk € fra axelmusic, da det faller best ut. Amazon bruker $. Ingen fasit på hvem av disse som er rimeligst.

 

PlayUSA kan du også evt. bruke - velg da £! Samme som play med gratis frakt - MEN det du må være oppmerksom på, er at playusa er en canadisk nettbutikk. Hvis den BD'en du er interessert i finnes i canadisk utgave, får du de 2-språklige coverene (engelsk/fransk).

 

Hvis ikke 2-språklige covere plager deg, kan du også vurdere amazon.ca. Den canadiske $ ligger lavt, og noe kan du få rimelig. Største aberet med amazon.ca er vanvittig treg levering...

 

Hos amazon.de og amazon.fr kan du få en del spesielle ting du ikke får andre steder, men de er ikke spesielt billige...

 

For norske/nordiske butikker er det PK, CDON, playx/zailor/dvdstrax, DVDhuset og Lefdal/Elkjøp som hovedsaklig gjelder.

 

For asiatiske filmer på BD, bruker jeg en gang i blant yesasia - ikke plagsomt billige på en del ting, men greit nok.

Endret av mjau
Lenke til kommentar

åiåi..

 

Takk til dere siste 3 for tips, og spesielt mjau for en knall forklaring!! :w00t:

 

Dette her kan det blir boller av!! :D

 

 

..og nå til det siste dumme spørsmålet mitt, før jeg begir meg ut på leting etter snacks: Soner? Jeg har en PS3 (kjøpt her i Norge), noe spesielt jeg bør tenke på? (Sikkert spurt om 100 ganger før, men fant ikke noe sånn med en gang..)

 

Takker så mye igjen! :)

Lenke til kommentar

Kort fortalt om soner/regioner;

 

PS3 kjøpt her til lands spiller region B eller regionsfrie BD'er.

 

Alt du får kjøpt nytt i Norge, UK og det meste av europa er region B (+ Australia og New Zealand).

(hvis du handler på amazon.co.uk så kan du komme over private/markedplace sellers som selger importfilmer, men det står spesifikt at det er f.eks. US import eller du ser det ved at det ikke står pris fra amazon)

 

US er region A (+Canada og asiatiske land som Japan, Korea og Hong Kong). Heldigvis er det store flertall så langt regionsfrie, spesielt Warner er flinke der...de har vel gitt ut alt på BD regionsfritt så langt!

 

For å sjekke US filmer før du kjøper, så er det først og fremst denne siden som er oraklet;

 

http://bluray.liesinc.net/

 

 

Axelmusic er flinke på og opplyse om regioner, så de kan du stole på. Amazon.com derimot kan du bare glemme, de skriver sone 1 på alt uansett - så der er det bare og sjekke med siden over før bestilling for å være på den sikre siden.

Endret av mjau
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Raskt overslag er at du skal betale 25% mva + et behandlingsgebyr til de som foretar fortollingen (ja, det heter fortolling selvom det ikke er toll men en avgift ;) ), som stort sett er posten. Dette gebyret er forskjellig om varen har verdi over eller under 1000kr. Gebyret kryper stadig oppover, men jeg tror det ligger på 97,- for varer under 1000,- og 180 (eller deromkring) for varer over 1000.

 

Det er også greit å få med seg av når det gjelder grensen (200kr) så gjelder dette varens verdi, men om varens verdi er over toll-grensa så må man også betale mva for fraktkostnaden). Altså en vare som koster 199 + 50kr i frakt blir altså over 100kr billigere enn en vare som koster 201 + 5kr i frakt.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...