Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Etter retningslinjene skulle vi faktisk måtte betale i euro på Play også, men det ser ut til at de gått litt frem og tilbake på det. Den logiske forklaringen for at man har forskjellige priser i £ og i € er nok at gjennomsnittlig portoen når en vare skal sendes utenfor de britiske øyer blir dyrere. Og når man baker portoen inn i prisen så setter man altså en høyere pris for de kundene som skal ha varene sine sendt til ett eller annet sted i europa. Vi får bare takke og bukke for at vi fortsatt får kjøpe til £-priser til tross for at retningslinjene sier noe annet.

 

Playtrade er jo også private selgere så det er naturlig at en privatperson, uten noe avtaler med post/spedisjonsfirma, må sette prisen en del høyere. Det jo også mange som velger å ikke sende utenfor de britiske øyer i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Amazon.com: $3.99 pr. shipping + $2.49 pr. item. For 10 filmer; 3.99 + 10*2.49 = $28,89

Amazon.co.uk: £1.49 pr. shipping + £0.39 pr. item. For 10 filmer; 1.49 + 10*0.39 = £5.39

 

pr. shiping og pr. item varierer med hva det er du kjøper. Jeg har her tatt utgangspunkt i DVD.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Amazon.com: $3.99 pr. shipping + $2.49 pr. item. For 10 filmer; 3.99 + 10*2.49 = $28,89

Amazon.co.uk: £1.49 pr. shipping + £0.39 pr. item. For 10 filmer; 1.49 + 10*0.39 = £5.39

 

pr. shiping og pr. item varierer med hva det er du kjøper. Jeg har her tatt utgangspunkt i DVD.

 

Takk for hjelpen. Da sier det seg vel selv at jeg ved et eventuelt kjøp handler fra .co.uk-sida. :p

 

Funker det å sende inn forskjellige ordre, med et par minutters mellomrom slik at de sender det under tollgrensa? Eller er de smarte nok til å registrere flere ordre, og smeller alt sammen?

Lenke til kommentar
Funker det å sende inn forskjellige ordre, med et par minutters mellomrom slik at de sender det under tollgrensa? Eller er de smarte nok til å registrere flere ordre, og smeller alt sammen?

 

De slår ikke i sammen ordre så lenge du ikke går inn på sidene dems etter du har bestilt og gjør det selv (muligheten er der), så det er bare å bestille det du vil i så mange pakker du vil.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er den rette plassen og spørre, men jeg ser de har sån dobbel-DVD tilbud på CDON nå (2 filmer for 69kr.) Så jeg tenkte meg at jeg skulle bestille meg 4 filmer derrifra, men da jeg legger de i handlekurven står det Sum 338kr.. :S

 

Er tilbude over? For det ståt jo "Prisen på doublepack–filmene i handlekurven reduseres automatisk til kr 69"

 

Men det gjør de ikke hos meg.

 

edit:

OBS!

- Tilbudet gjelder kun en gang per bestilling.

- Tilbudet gjelder kun på de produkter som finnes i lager, dvs de som er markert med en rød "kjøp" knapp.

 

- Man kan ikke kombinere kun dobbel-dvd i tilbudet.

 

stupid me.. :p

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar

Kanskje litt dumt å ikke spørre før nå siden jeg allerede har bestilt, men spør likevel. Amazon.co.uk har et 3 for 2-tilbud nå så jeg slo til på to filmer til £8,98 og en til £9,98. Den egentlige verdien på bestillingen blir £27,94, mens jeg bare betaler £18,98 (ikke med regnet frakt). Hva skriver de på pakken? Det som filmene egentlig koster slik at jeg må betale toll, eller det jeg faktisk betaler?

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar
Kanskje litt dumt å ikke spørre før nå siden jeg allerede har bestilt, men spør likevel. Amazon.co.uk har et 3 for 2-tilbud nå så jeg slo til på to filmer til £8,98 og en til £9,98. Den egentlige verdien på bestillingen blir £27,94, mens jeg bare betaler £18,98 (ikke med regnet frakt). Hva skriver de på pakken? Det som filmene egentlig koster slik at jeg må betale toll, eller det jeg faktisk betaler?

 

Min erfaring er att de skriver full verdi på pakken slik att du risikerer toll trøbbel. Dessverre, da det strengt tatt er hva du betaler som gjelder.

 

PS. det skal sies att det er ei stund siden sist eg har vært bort i lignende tilfelle, så kanskje noen andre kan bekrefte/avkrefte om det gjelder fortsatt?

Lenke til kommentar

Tollkrav må du regne med, men det skader ikkje å ta kontakt med tollvesenet/posten og vise kva du faktisk har betalt, for det er det som (burde) gjelder.

 

Med andre ord - ta vare på kvittering/ordrebekreftelse, samt kontoutskrift om det blir påkrevd - så sitter du med gode kort på hånden, når den tid kommer.

 

Bare husk å ta kontakt før du henter ut pakken, da det er lettere å få frafallt kravet enn å få pengene igjen etterpå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...