Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Jeg har fått pakker i denne typen sekker mer enn en gang, samme grunnen vær gang, dårlig innpakket/embalasje fra avsender. Og hvis dette er fra play.com så er jeg ikke veldig sjokkert, det har vell stått for 70% av ting som har vært skadet når det har dukket opp i postkassa mi på grunn av dårlig innpakking, men herregud det er jo gratis frakt så kan vel ikke be om alt for mye...

 

Merkelig. Jeg har bestilt 30-40 varer fra Play, og bare en av de var skadet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelig. Jeg har bestilt 30-40 varer fra Play, og bare en av de var skadet.

 

Nå var det ikke 70% av alle ordrene jeg hadde inn hos play som var skadet, da hadde jeg kuttet dem ut relativ fort, jeg snakker fra alle levrandørene, men play har ca. stått for 70% av de skadene grunnet innpakkning. Men jeg har stort sett kuttet ut play, de skal være veldig mye billgere enn amazon uk før jeg i det hele tatt vurderer dem.

 

Har 434 filmer fra play totalt (i følge det som står på ordre historiken min), men kun 11 de to siste årene (tok en telling, gikk fort). Handler mye heller fra amazon.uk, bedre service og filmene kommer MYE fortere fram. De pakker også filmene bedre, den pappen som play bruker er vel to hakk bedre enn tre lag med dopapir.

Lenke til kommentar
Hei,

 

har rotet litt rundt på Amazon og funnet 8-10 DVD-er jeg er interresert i. Er det noen som vet hvordan de vil sende en slik bestilling, med tanke på antall pakker?

 

Amazon sender alt i en pakke, så du må selv dele opp orderen. Men hvis du bestiller noen filmer, og hiver med noen forhåndsbestillinger på toppen så blir de delt opp sånn at de sender det de har der og da også kommer resten med slippdato...

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt snodig at det skal være tollvesenet i dette tilfellet når det er snakk om flere som har bestilt samme boksen og alle har mottatt den i denne kjipe, grå, posen. Selv har jeg aldri bestilt såpass store bokser fra Play så jeg kan ikke si noe om dette er endringer i rutine fra dem, men enkelt dvder kommer fortsatt i papp eller boblekonvolutt så vidt meg bekjent.

Lenke til kommentar
Er nok Tollvesenet du må klage til.

 

Eg høyrde på deg, men Tollvesenet seier dei ikkje har hatt noko med denne sendinga å gjera.

 

Som du sikkert har lest et par-tre ganger over allerede, så fikk jeg den boksen i elendig stand. Boksen var såpass skadet at jeg ikke kunne bære den rundt, da ville filmene ha detti ut. Plastikken rundt boksen var revet av, og lå sånn halvveis rundt pappesken. 4 pappklaffer lå ved siden av, disse hadde blitt revet rett av. Jeg nekter rett og slett å tro at Play ville sende fra seg en så skadet vare.

 

Har skrevet skademelding og sendt pakken til postens godskontor (eller noe sånt) i Oslo. Kommer sikkert til å bli et helvete, så dersom boksen din ikke er alt for skadet, er nok det lureste å bare drite i det =/ Angrer meg for at jeg ikke bestilte fra amazon, siden den er like billig der..

 

Samtidig ser det ut som om alle mottar pakken i en grå plastpose. Om det er play som sender boksene så dårlig at de må pakkes om her i Norge, tollvesenet som åpner og sjekker alle pakker av den størrelsen og må bytte ut pappen, eller om det er play som rett og slett sender boksen totalt ubeskyttet i en plastpose, vet jeg ikke..

Man kan jo ringe dette nummeret, så får man kanskje svar på det :shrug:

phone.gif

 

Ble forresten positivt overrasket over Play her om dagen. Bestilte "There Will Be Blood - Steelbook" derfra den 22/1, og fikk den i posten 26/1. Raskeste jeg har opplevd fra Play (dessverre)

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
På Play.com; går det ann å sortere alle Blu-ray titlene etter pris?

 

Har aldri tenkt over dette før nå, men det ser ut til at Play kun har mulighet for å sortere i bestemte søk/grupperinger. Når man klikker seg inn i standardkategorier er det ikke mulighet for sortering på pris/popularitet osv, hverken Blu-ray eller andre produkter.

Lenke til kommentar

Er det forresten noen grunn til å tro at Hitchcock boksen fra Amazon ikke har norske undertekster. Det er vel akkurat samme utgivelsen?

Amazon.co.uk

Play.com

 

Noen som klarer å finne Léon på dvd med norsk tekst?

 

Ute av produksjon. Kommer sikkert tilbake etter noen år, for den var jo å få tak i før. Jeg fikk ikke tak i den ny, så bestilte brukt (veldig fin stand, vel og merke) med norsk tekst fra ebay

 

Skal du ha uncut utgaven, må du nøye deg med engelske undertekster, men da kan du få den ny selvsagt.

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Er det forresten noen grunn til å tro at Hitchcock boksen fra Amazon ikke har norske undertekster. Det er vel akkurat samme utgivelsen?

Amazon.co.uk

Play.com

 

Noen som veit?

 

Og er det forresten noen som veit om Judgement at Nuremberg fra Play.com leveres med engelske undertekster? Står kun disse: "English for the hearing impaired ; Dutch ; French ; German ; Romanian", men vet av erfaring at de ofte glemmer å nevne tekster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...