Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan sikert prøve å diskutere det med dem, men jeg tror ikke du kommer så langt. Å kjøpe noe som ligger svært nære tollgrensa er gambling. Tolvesenet legger også ut neste ukes omregningskurser på slutten av uka (torsdag tror jeg), så man vet hva kursen er neste uke (mest viktig om den går opp eller ned). Nå er jeg selvsagt klar over at det kan gå lenger fra man bestiller en vare til tollvesenet får den til behandling, men nå er det sjeldent at kursene gjør kjempehopp. Jeg føler også at det stort sett er slik at standardprisene (typ 17.99 eller 23.99 på Play) gjør at man stort sett har god slingringsmon. Men velger man å kjøpe noe som ligger veldig nære 200kr så burde man være forberedt på risikoen ved varierende kurser.

Lenke til kommentar
Men jeg bor ikke midt i en storby heller da. Pleier vanligvis å ta en uke med bestillinger fra Norge så 2 dager ekstra for United Kingdom er ikke så ille.
jamen det gjør ikke jeg heller.

 

Kjøpe varer som ligger på tollgrensa har jeg brent meg på opptil flere ganger. Dyre sjangser å ta... :b

Lenke til kommentar

Fy faen, nå er jeg så jævlig irritert. Fikk Hitchcock boksen i dag - 13 dager etter den ble bestilt. Den ble holdt av hos tollvesenet. Jeg sendte mail om at beløpet var under 200 kr, og at dersom de var i tvil, kunne de forsiktig åpne pakken og kontrollere, forutsatt at de pakket den godt inn igjen. Jeg registrerte at pakken ble sendt videre fra tollvesenet, og regnet med at alt var i orden. Boksen ankom i dag i elendig tilstand. Selve pakkesken var revet i stykker, fordi de inkompetente jævlene hos tollvesenet ikke har forstått hvordan man åpner boksen riktig. Alle pappklaffer og alt er revet av. Videre var boksen pakken inn igjen i en grå plastpose, der de originale pakkepapirene var sleng inni sammen med pappklaffene de har revet av. Den ubeskyttede forsendelsen har ført til at et av dvd-coverene har blitt knust.

 

Nå må jeg altså skrive skademelding, sende pakken tilbake, og vente i den evigheten postvesenet tenker å bruke på dette.

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Fy faen, nå er jeg så jævlig irritert. Fikk Hitchcock boksen i dag - 13 dager etter den ble bestilt. Den ble holdt av hos tollvesenet. Jeg sendte mail om at beløpet var under 200 kr, og at dersom de var i tvil, kunne de forsiktig åpne pakken og kontrollere, forutsatt at de pakket den godt inn igjen. Jeg registrerte at pakken ble sendt videre fra tollvesenet, og regnet med at alt var i orden. Boksen ankom i dag i elendig tilstand. Selve pakkesken var revet i stykker, fordi de inkompetente jævlene hos tollvesenet ikke har forstått hvordan man åpner boksen riktig. Alle pappklaffer og alt er revet av. Videre var boksen pakken inn igjen i en grå plastpose, der de originale pakkepapirene var sleng inni sammen med pappklaffene de har revet av. Den ubeskyttede forsendelsen har ført til at et av dvd-coverene har blitt knust.

 

Nå må jeg altså skrive skademelding, sende pakken tilbake, og vente i den evigheten postvesenet tenker å bruke på dette.

 

Noe av det samme skjedde med min. Den ankom bare i en grå pose. Da jeg åpnet den var det skader og riper på hele boksen. En av sidene var nesten helt fin, men den andre var totalt føkka. Noe av pappen var revet opp, og det var fullt av riper. Det var også noen små hull som ikke gikk helt gjennom. Som om noen hadde stått og slått på den med en penn. vet ikke om jeg gidder å klage, da den ene siden var fin, så det ikke ser rart it i filmhylla. Gidder liksom ikke alt det der styret.

Lenke til kommentar

Jeg veit ikke. Det virker jo som om alle har mottatt pakken i samme kjipe, gråe plastikkposen. Prisen sto iallefall ikke spesifisert på utsiden av min. Synes det er rart at Play tar sjansen på å sende den i en så ubeskyttet pose. Blir den skadet, er det jo de som må punge ut. Jeg var overbevist om at det var tollvesenet som hadde byttet til den, siden pakkelappene lå inni en slik plastlomme (slik som vanligvis klistres utenpå pakker) inne i posen.

 

Har levert tilbake hele dritten i dag. Er redd det blir et helvetes styr med det her =/

Lenke til kommentar
Takk for tipset forresten, bestillte denne pakken eg og.

 

Kan aldri tenke meg at Play sender det sånn, kva innpakning hadde den hos dykk andre?

 

Nei, ikke sant. Plastikkforseglingen rundt eska var brutt og bare lå i en krøll, samt at alle klaffene var revet rett av og lå ved siden av.. Helt usannsynlig at noen forhandler vil levere et slikt produkt.

Lenke til kommentar

Med teite grå poser, snakker vi da om noe som ligner en postsekk???

 

Hvis så så legger posten pakker som er dårlig pakket inn eller som har blitt skadet på veien sånn at embalasjen har gått i stykker opp i en sånn pose sånn at du/dere skal få innholdet uten at noe skal falle ut.

 

Jeg har dusinvis av pakker som har blitt åpnet og sjekket av posten, teipen har blitt sprettet opp med kniv på toppen og har de teipet igjen pakken og klistret på en lapp hvor det står at pakken er åpnet og innholdet sjekket. Lappen er 4x4 cm eller noe sånn med rød markering og tre eller fire firkanter med tekst bak hvor de kan lage små fine, er ting som om pakken er tollplikktig, ikke tollpliktig osv. Det har ALDRI vært en skade på de pakkene som jeg har mottatt og som har vært åpnet.

Så hvis pakken ikke har det merket så har de heller ikke sjekket innholdet i pakken.

 

Jeg har fått pakker i denne typen sekker mer enn en gang, samme grunnen vær gang, dårlig innpakket/embalasje fra avsender. Og hvis dette er fra play.com så er jeg ikke veldig sjokkert, det har vell stått for 70% av ting som har vært skadet når det har dukket opp i postkassa mi på grunn av dårlig innpakking, men herregud det er jo gratis frakt så kan vel ikke be om alt for mye...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...