Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Guide for kjøp av filmer på nett

ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde heller ikke vært så verst den dagen folk faktisk skjønner at frakten er bakt inn i prisen heller...

Ikke noe her i verden er gratis, heller ikke frakten til play.com.

Edit:

;)

Manx har skjønt det. I denen drittverdenen er ingenting gratis. Lillebroren min er overbevist om at lekene i Donald er med gratis. Har mange ganger prøvd å forklare han at uten leken ville bladet kostet 10-20 kr mindre, men han tror ikke på meg.

Lenke til kommentar
Hadde heller ikke vært så verst den dagen folk faktisk skjønner at frakten er bakt inn i prisen heller...

Ikke noe her i verden er gratis, heller ikke frakten til play.com.

Edit:

;)

Manx har skjønt det. I denen drittverdenen er ingenting gratis. Lillebroren min er overbevist om at lekene i Donald er med gratis. Har mange ganger prøvd å forklare han at uten leken ville bladet kostet 10-20 kr mindre, men han tror ikke på meg.

Samtidig klarer jo også play.com å ofte være billigere enn f.eks. amazoon, som tar betalt for frakten ^^

Lenke til kommentar

Er en grunn for at fra amazon uk så dukker pakken stort sett alltid opp etter tre dager. Mens man må vente i alt fra 6 dager til 3-4 uker før den dukker opp fra play.

Så jeg betaler heller de 5-10 kronene det hender det er i forskjell...

Edit:

Stort sett så lønner det seg å bestille filmer som koster over £10 fra amazon siden da blir frakten spist opp av de 17% med mva som blir trukket i fra. Men dette er egentlig en døfødt diskusjon siden alle ser at det står "gratis" frakt så er jo det stort sett mye bedre enn å måtte betale noe få kroner i frakt. Jeg vet i hvertfall hva jeg foretrekker, så jeg bryr meg stort sett ikke om hva andre tenker om den saken.

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Når 9 av 10 filmer jeg kjøper på nettet koster under 5£ fra play så vil jeg i alle fall påstå at frakten er så godt som gratis. Men dersom prisen ligger oppunder 200kr eller er over så vurderer jeg selvsagt andre alternativer. Faktsik vil jeg nesten aldri kjøpe varer over 200 fra play, nettopp fordi de deler opp orderen. Hvis jeg allikevel tipper tollgrensa kan det være like lurt å vurdere om det er flere ting man skal ha med og dermed fordele frakt, og ikke minst fortollningsavgift.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Når 9 av 10 filmer jeg kjøper på nettet koster under 5£ fra play så vil jeg i alle fall påstå at frakten er så godt som gratis. Men dersom prisen ligger oppunder 200kr eller er over så vurderer jeg selvsagt andre alternativer. Faktsik vil jeg nesten aldri kjøpe varer over 200 fra play, nettopp fordi de deler opp orderen. Hvis jeg allikevel tipper tollgrensa kan det være like lurt å vurdere om det er flere ting man skal ha med og dermed fordele frakt, og ikke minst fortollningsavgift.

Det dyreste jeg har bestilt fra Play.com er Hitchcock-boksen til £17.99, Band of Brothers til £11.99 og en utgave av Taxi Driver til £7.99. Ellers har det bare vært fra £5.99 og nedover. Prisene er i utgangspunktet rimelige, og at det ikke kommer et ekstra fraktgebyr får det iallefall til å virke som en god deal, noe jeg, kanskje litt naivt, velger å stå fast ved :)

Lenke til kommentar

dobbeltsjekk om den er tilgjengelig på lager, og hvorvidt det er Play eller Playtrade. Siden hver enehet pakkes seperat er det heller ikke sikkert at hele orderen behandles av samme persjon og dermed behandles den heller ikke samtidig. Jeg opplever stadig forskjellig embalasje på samme ordere noe som tyder på at de ikke er behandlet likt. Det kan jo feks hende at den store boksen står på en annen lageravdeling og dermed behandles av en annen medarbeider/ligger i en annen behandlingskø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...