Gå til innhold

Endelig - Olympus E330 :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det var faktisk ment ironisk - så det var nok ikke en ren spøk nei.

Jeg har ikke frekventert noen fotoforum før nå rett før jul (har vært mest 3D o.a. for meg), men var sterkt involvert i foto for mange år siden. Jeg har fotografert aktivt siden jeg var 11 (med pappas gamle Kodak boks-kamera!), og endte opp med en analog Nikon til slutt, før den digitale bølgen startet. Siden midten av 70-tallet har foto først og fremst vært et verktøy for meg, for å vise andre ting enn selve fotografiet, og jeg har brukt det i profesjonell sammenheng siden ca -80.

Jeg har kommet over (mange her vil sikkert mene under ;) det stadiet hvor jeg trodde at utstyret måtte være "profft" for å jobbe profft med det. Før i tiden var det stor forskjell på hva man oppnådde med SLR vs andre kamera, men det hindret jo ikke proffe folk fra å jobbe med enkle kamera og ta fantastiske bilder med dem likevel? Nå i dag er denne forskjellen visket mer eller mindre vekk, så det finnes enda mindre grunn til å se ned på "de andre". Derfor blir jeg litt provosert over å lese mange av innleggene på dette forumet, hvor det er så mange kategoriske påstander om at ditt er bedre enn datt, og at dutt er helt ubrukelig og dott ikke er å tenke på en gang hvis man vil være seriøs. Det er ikke tvil om mange her sitter på store mengder teknisk kunnskap om forskjellige ting innen fototeknikken, men man blir lett så seriøse og selvhøytidelige at det nesten blir litt komisk innimellom, og man glemmer å være selvironisk (bortsett fra PMnormal da - et hederlig unntak :)

Derfor synes jeg det trengs noen spark her og der, med litt ironisk vri.

Og hvis man prøver litt selvironi på øyet-i-okularet så er det vel ikke fritt for at det er litt sannhet i det - og at det er tøffere med øyet der enn andre steder?

Hvorfor skulle ellers så mange hoppe rett på dSLR hvis det ikke var for det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...