Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DHCP fungerer ikke etter aktivering av WEP

Anbefalte innlegg

Har problemer med tilkobling til WEP nettverk fra Windows XP. Har en Linksys ruter som jeg har satt opp DHCP og WEP kryptering. Men når jeg kobler til med rett passord får jeg opp "Limited or no connectivity" i nettverksvinuet. :hmm:

Når jeg enten slår av all kryptering eller setter den på WPA kryptering fungerer tilkobleingen uten problemer...

Noen som vet hva jeg gjør galt?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Hvorfor bruker du ikke WPA krypteringen, det er jo en nyere og sikkrere krypteringsalgoritme enn WEP, WPA er en vidreutvikling av WEP.

WPA bruker random krypteringsnøkler, mens WEP er statisk.

Funker WPA så bruker du denne over WEP :thumbup:

Lenke til kommentar

Kan være pga. brannmuren i Windows XP. Prøv å skru den av.

Hvorfor bruker du ikke WPA krypteringen, det er jo en nyere og sikkrere krypteringsalgoritme enn WEP, WPA er en vidreutvikling av WEP.

WPA bruker random krypteringsnøkler, mens WEP er statisk.

Funker WPA så bruker du denne over WEP  :thumbup:

5500043[/snapback]

Lenke til kommentar

Sannsynligvis så er det på grunn av at du har brukt en generering av WEP-kode i aksesspunktet ditt, noe som du ikke kan taste inn i windows da det ikke er WEP-koden.

Man kan bruke fire WEP-nøkler, men det vanligste er å bruke en, derfor taster man inn koden i key1 og ikke andre steder. Man bruker da enten 10 tall, eller 5 HEX (0-9 +a-f) for 64-bit, og 26 tall eller 13 HEX for 128-bit. Merk at du må ha det korrekte antalle siffer for at krypteringen skal fungere med WEP-kryptering. Når du ikke får en IP-adresse etter å ha aktivert kryptering tyder det på at du har tastet inn feil nøkkel og at du dermed ikke får tilgang til nettet.

Og om nettverkskortene dine støtter WPA anbefaler jeg at du benytter deg av dette istedet for WEP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...