-HugiN Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Heisann Probleme jeg skal beskrive har jeg hatt fra 1. stund: - Når jeg starter pc'n på nytt henger den av og til (mer enn 50% av gangene) seg etter ram-sjekken, dvs. rett før den skal sjekke HD'ene, men det kommer ikke opp "Checking IDE devices" ellernoe i den duren. - Av og til (1 av 20? ganger) så blir hele skjermen fucke'd up når jeg starter maskinen. kommer masse korte striper over skjermbildet, ser at windows å slik starter "bakom". Hw: MB: Dfi lanparty nf3 socket 939 ultra-d CPU: Athlon 64 T2 3800 Minne: 2x Corsair XMS pro 512mb cl2 GPU: Club3d GF6600gt HD: 3x s-ata og 1x ide av forskjellig slag. Div: 1x Hauppauge MCE500 dual tv-tuner, 1x soundblaster live 1024 gamer Hva kan være feil, har prøvd å oppgradere bios, men dette er jo ett helt nytt hk virker det som :S ? Lenke til kommentar
rojada Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Ingen som har peil. på hva som kan være årsaken? er HK'et defekt? 5501374[/snapback] Hei, Ta en titt på forumene http://www.dfi-street.com/forum/index.php og http://forums.pcper.com/forumdisplay.php?f=66 Mvh Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 kjør memtest på rammen din har du plugga i alt av strøm? har du stresstesta skjermkortet? hvordan er temperaturene på skjermkort, cpu og sånt? Lenke til kommentar
z00l Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hadde samme problemet på et av ASRock kortene mine. Det jeg gjorde var å flashe til siste versjon av bios og ting fungerte som en drøm igjen z00l Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Har flasha til siste bios (om det har kommet en ny :S) Har plugget alt av strøm, skjermkortet fungerte flott for 2 dager siden på mitt forrige HK som var ett MSI k8t800 neo fis2r og på det fungerte minne flott også :S Hvilke program kan jeg kjøre memtest på da? Lenke til kommentar
z00l Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hvis det stopper opp når maskinen skal liste opp IDE/Sata enhetene kan mye tyde på at det er disse some er problemet. Du kunne jo f.eks nappe ut samtlige hardisker & CD-ROM'er og prøve å "kun" montere den disken som du har installert windows på. Selvsagt kan minne som nevnt allerede være endel av problemet. z00l Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Stopper opp når den har vist timingsn på rammen, men før den går over til HDD sjekken! Har prøvd å starte opp med en ATA disk, eller en SATA disk, samme problemene, har prøvd å unplugga cd-rommene også. At det er noe feil med minne tviler jeg meget mye på da det fungerte fint i det kræsne K8T800 kortet mitt, men at det er ett kompatibiltetsproblem mellom HK'et og minnet er jo kanskje en konklusjon, men d.o.g. er det litt rart at pc'en starter fint fra "cold" de fleste gangene :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå