Gå til innhold

Mitt første kryss-prosseserte lomografi

Anbefalte innlegg

Her er pappas arbeidstøy, snappet med Lomo. Bildet er scannet fra negativ. Flere kommer :) Hva synes dere, utenom at det kanskje er litt mørkt? Stiller det på lik linje sammen med sylskarpe og veleksponerte fotografier, men på sin måte? Har ikke gjort noe etterarbeid i Photoshop.

post-59075-1138256412_thumb.jpg

Endret av kattekwinnen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle vet vel hva jeg mener om dette bildet. Det er egentlig et scannet dias, er det ikke? Det er derfor det tåler litt undereksponering. Virker som om du kan stille iso'en ned på 50 når du tror det blir for mørkt motiv, men ta for sikkerhets skyld et normalt eksponert bilde også (tips for fremtidige bilder). Er enige med kristallo at du kan tillate deg litt manipulering, men ikke for mye. Likte de naturlige rammene. Rocka, og skikkelig tøft. Man får en del kunstneriske effekter gratis med et slik kamera.

Ps: Er det scannet med flatbedscanner?

Edit: Kan du sende meg et i full størrelse som pm? Kunne tenkt meg å studere det skikkelig

Mer av dette, kattekwinnen :thumbup:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Mnja, filmen var jo i begynnelsen dias, men under fremkallingen så har det blitt negativ :roll: Et grønt negativ. Negativet er tapet fast på en slide-ramme for å kunne scanne det. Er bare dette jeg har fått digitalisert, men jeg får papirversjonene i dag :!: Kan sende som PM, men tror ikke det er større enn det som ligger ute :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...