xxx123xxx Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Lurte på å kjøpe denne maskinen, er det noen her som har erfaringer med denne? Aopen 3000 Takker for svar. Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Lurte på å kjøpe denne maskinen, er det noen her som har erfaringer med denne?Aopen 3000 Takker for svar. 5499832[/snapback] Så litt på den i forbindelse med at jeg selv handlet pc for et par uker siden. Jeg kom fram til at den virket noe overpriset. Den har heller ikke dedikert skjermkort. Det hadde imidlertid Dell Inspiron 6000, og med de spesifikasjoner jeg var ute etter (Pentium M 2,0, 1024 GB RAM, WSXGA+ skjerm, 80 GB harddisk) ble faktisk den aopen-maskinen nesten 2500,- dyrere. Ellers synes jeg den ser fin ut på bildene, og lurer veldig på hvordan byggekvaliteten etc er. Olav Lenke til kommentar
xxx123xxx Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Hadde ikke tenkt å bruke så mye penger som du, men takk for svaret. Er det ingen som kan si noe om denne? Er mest spent på utseendet, virker den solid eller har den litt "plast feel" ? Lurer også på om den har WLAN. Endret 27. januar 2006 av xxx123xxx Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Wlan har den nok. Sjekk tilbehør og der kan du kjøpe wlan router som tilbehør, så da har den nok wlan. Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hadde ikke tenkt å bruke så mye penger som du, men takk for svaret. Er det ingen som kan si noe om denne? Er mest spent på utseendet, virker den solid eller har den litt "plast feel" ? Lurer også på om den har WLAN. 5505083[/snapback] Mulig jeg formulerte meg litt klønete. Jeg tenkte at siden den ble såvidt mye dyrere med de komponentene jeg var ute etter så kunne det vel tenkes at den var noe overpriset generellt. Ser at om man skal ha dvd-brenner og windows (som stort sett er standard) så kommer opp i 7500,- og da er det mye bra å velge i. Men det kan vel være at du har "falt" for akkurat den maskinen Vet hvordan det kan være.... Vel. Ang wlan så står det ikke annet i spesifikasjonene på Aopens hjemmesider enn at maskinen har full støtte for dette gjennom mini pci-slot, og at det er innebygget antenne i skjermen som seg hør og bør. Så da er det vel opp til Whitebox om dem har satt inn et slikt kort til den prisen. Det ville jeg forhørt meg grundig med dem om, flere ganger og helst pr mail for å få bekreftet...siden det er akkurat Whitebox det er snakk om Men et slikt kort koster ikke mange hundrelappene uansett. Olav Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) HjemmePC testet den i nr1/2006 Legger ved en dårlig scan av testen Håper det hjelper deg. Edit: Bildet ble svært gitt! Last det ned, ca 1,5MB og åpne det i Windows bilde- og faksbehandling for å skalère det. Endret 28. januar 2006 av EverythingApe Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Den testen virker å være skrevet av en ikke altfor våken journalist. Det er klart en PC blir billig når en ripper den for DVD-brenner og OS, som i følge whitebox egne sider er verdt ca 2200,-. Dette virker forøvrig som Whitebox sin strategi. Annonserer "tilbud" totalt rippet for absolutt alt inkludert operativsystem og viser konsekvent pris uten moms. Jeg får piggene ute av slikt, men det er vel en annen diskusjon. Ble ogå litt i stuss om der er en celeron eller en PM som står i maskina. Olav Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det er vel en PM som er i den... Vurderte den selv en stund.. men følte at det ble dumt å kjøpe en pc det ikke gikk ann å spille lett på da jeg trengte det.. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Ifølge testen så har den Celeron-M. Det gjelder å lese folkens. På whitebox.no så kommer den med Pentium-M. Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Ifølge testen så har den Celeron-M. Det gjelder å lese folkens. På whitebox.no så kommer den med Pentium-M. 5513985[/snapback] Ja det var min evne til å lese som fikk meg til å stusse Testen sier en ting, Whitebox en annen. Hadde det vært hvem som helst andre enn Whitebox ville jeg overhodet ikke vært i tvil om at det som stod på selgers hjemmeside var riktig... Noen som vet hva som faktisk stemmer? Olav Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 De som testet pcen fikk den levert med celeron. Det er jo mulig. På whitebox så finnes ikke celeron som et valg for prosessoren. Hadde celeron vært et valg så hadde den også blitt litt billigere. Kjøper du den fra whitebox så får du pentium-m. Ingen tvil om det. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Er på jakt etter denne maskina selv. Men klikker jeg linken så kommer det en blank side. Noen som vet hvor en kan få kjøpt Aopen 3000 maskina som Barebone ? Har Cpu, Minne og Harddisk selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå