faaeri Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Olympus har i dag lansert et nytt speilreflekskamera. Det er ikke det kameraet mange ventet på, men det er et kamera som går mot strømmen, og tilbyr noe helt nytt. Les mer Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Dette ble som jeg hadde ventet, sett bort fra at kamera bruker en egen sensor til lcd-søkeren. Halvgjennomsiktig speil har vært brukt tidligere, i Fujifilm Pro-serien. De aparatene brukte samme sensor til opptak som visning, men kunne bare vise et s/h bilde på lcd'en. Ikke fullt så avansert, altså. Siden Fuji ikke hadde vendbar skjerm, var det heller ikke like anvendbart. Synes det ser ut som et spennende alternativ for de som i dag er seriøse brukere av semikompakt . Venter meg mye debatt om dette kameraet. Endelig får brukerene av lcd et mer fleksibelt system. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Mange har vel gått og ventet på en oppfølger til E1 ja, men jeg er temmelig sikker på at jeg ikke er den eneste som har gått og ventet på akkurat det som E330 ser ut til å kunne tilby:) Jeg synes dette er en strålende nyhet, og det viser at Olympus tør å gå foran. For meg har mangelen på LCD-søker vært så og si eneste grunnen til at jeg har holdt meg unna dSLR hittil. Nå har jeg ingen unnskyldning lenger, så nå er det bare å begynne å spare penger... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Glimrende produkt! Endelig er det noen som tenker litt "utenfor boksen" og kombierer speilrefleks med LCD som søker. Håper det er flere som følger opp med tilsvarende speilreflekskameraer og gjør dette til en trend. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg