Gå til innhold

Sånn føler jeg det også når jeg bruker Mac...


guardianpegasus

Anbefalte innlegg

Jeg vet. :) Du får høyreklikk ved å trykke "ctrl+museknapp" - tilvenningssak. :)

Og på den musa - som forresten heter Mighty Mouse, må du hvile hånda på musematta.  :thumbup:

5625040[/snapback]

 

Har også lest at det er ingen knapp for å ejecte cd/dvd-romen. Man må legge snarveien i papirkurven for å ejecte. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også lest at det er ingen knapp for å ejecte cd/dvd-romen. Man må legge snarveien i papirkurven for å ejecte. :!:

5752747[/snapback]

Hvilket er rubbish da man, hvertfall på iBook (bærbar mac) kun trenger å holde inne F12 et par så sekunder så går CD/DVD-rommen ut. Faktisk mye mer behagelig enn å måtte lete etter eject-knappen på selve CD-trayet på andre datamaskienr ;)

 

MEn nå skal jeg ikke ødelegge Mac-bashing-tråden da. :cool:

Lenke til kommentar

En jente i klassen vår bruker iBook (eller hva det heter) på heldagsprøver o.l.

 

Den mest sansynnelige grunnen til at noen bruker Mac er nok at de er billige og at de ikke har noe peiling på data.

 

I don't feel like I'm operating the Mac so mouch, I'm just there sharing the Mac's experience.

 

:lol:

Lenke til kommentar
En jente i klassen vår bruker iBook (eller hva det heter) på heldagsprøver o.l.

Den mest sansynnelige grunnen til at noen bruker Mac er nok at de er billige og at de ikke har noe peiling på data.

:lol:

5779711[/snapback]

Mac er da ikke billig, det er grisedyrt! Folk som bruker mac er som regel elitister (eller trøndere) som tror macen deres gjør dem til noe spesielt.

Lenke til kommentar

And let me interrupt your fun again. En Mac er overhodet ikke billig. Håper det var ironi, for hvis ikke bør du skjekke bakgrunnsfaktaene litt først. Mac er noe av det dyrere man kan kjøpe seg her i livet. De som har epiling på data vil som regel velge det formatet de har bruk for.

 

Mac er egentlig best på alt utenom spill, hvor Apple aldri strevde etter å få spillprdusenter til å lage spill til maskinene sine.

Lenke til kommentar
Mac er egentlig best på alt utenom spill, hvor Apple aldri strevde etter å få spillprdusenter til å lage spill til maskinene sine.

5779961[/snapback]

 

Har funnet ut noen fordeler og ulemper med Mac. Vet ikke hva som er riktig og ikke riktig.

 

Fordeler med Mac:

1. Mac var de første som var ute med musa. Senere stjal Bill Gates ideen.

2. (iMac) Hele maskina er bygd inn i skjermen. Mindre og bære på når man skal på Lan.

3. (iMac) Maskinen har et håndtak på toppen, som man kan løft maskinen med. Enklere og bære når man skal på Lan (selv om jeg muligens ville holdt den som en vanlig skjerm).

 

Ulemper med Mac:

1. Jeg har aldri sett en Mac-mus med flere enn 1 knapp på.

2. Det finns alt for få spill til Mac.

3. De fleste Mac-maskiner har ingen eject-knapp til CD/DVD-romen. For å ta ut en CD/DVD må man legge ikonet til stasjonen i papirkurven (eller hva Apple kaller det).

4. Har lest at noen ganger avluttes plutselig et program uten videre.

5. Mac ser ganske billig og plastaktig ut. Dyre saker pakket inn i billig plast?

Lenke til kommentar
Fordeler med Mac:

1. Mac var de første som var ute med musa. Senere stjal Bill Gates ideen.

2. (iMac) Hele maskina er bygd inn i skjermen. Mindre og bære på når man skal på Lan.

3. (iMac) Maskinen har et håndtak på toppen, som man kan løft maskinen med. Enklere og bære når man skal på Lan (selv om jeg muligens ville holdt den som en vanlig skjerm).

5805877[/snapback]

Jeg skjønner ikke hvorfor punkt en er noen ulempe? Og, hvem pokker er det som drar på lan med mac?

Lenke til kommentar
Fordeler med Mac:

1. Mac var de første som var ute med musa. Senere stjal Bill Gates ideen.

2. (iMac) Hele maskina er bygd inn i skjermen. Mindre og bære på når man skal på Lan.

3. (iMac) Maskinen har et håndtak på toppen, som man kan løft maskinen med. Enklere og bære når man skal på Lan (selv om jeg muligens ville holdt den som en vanlig skjerm).

5805877[/snapback]

Jeg skjønner ikke hvorfor punkt en er noen ulempe? Og, hvem pokker er det som drar på lan med mac?

5806530[/snapback]

 

Punkt en er ingen ulempe som du sier.

 

Selvfølgelig. Man blir kaskje slippi inn med mac hvis man har windows eller linux på macen. Uansett kommer jeg aldri til å dra på lan med mac.

 

En kamerat av meg fortalte om da han var mindre og gikk forbi en databutikk. Det sto en typisk plastaktig mac i vinduet. Kameraten min hadde tenkt og stikke inn og se, fordi han trodde det var en lekebutikk. :lol:

Endret av :P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...