Gå til innhold

Hvordan har dere fått kontakt mellom 360 og PC?

Bautastein

Anbefalte innlegg

Jeg har koblet en vanlig nettverkskabel fra min xbox til en switch, og en vanlig nettverkskabel fra min laptop til samme switch.

Jeg får ikke kontakt mellom xbox360 og laptop. Har prøvd følgende:

-satt instillinger på motta automatisk på begge maskiner

-sette ip på begge maskiner (192.168.0.1 på laptop, 192.168.0.5 på xbox)

-sette ip og dns på begge maskiner (samme iper som over, dns: 192.168.0.1)

-skru av firewall og virusprogram på laptop.

har for øvrig lagt inn windows media connect

Jeg får ikke ip på noen av maskinene ved å bruke automatisk ip-styring. Jeg får IP på begge maskiner ved å sette IP/Gateway og DNS, men jeg får ikke opp pcen på xboxen da (det siste trinnet på media-test)

Hvordan har dere fått til dette?

Edit: Oppdatert

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sett ip/dns til automatisk og prøv igjen. vet ikke om det funker for jeg har ikke testa å koble til xboxen min via dataen, men her står de i samme switch/router og begge har internett, så skulle tro det funka

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Jeg har ikke kobla via pcen, men gjennom nettverk (switch uten internett).

Satte IP, gateway og dns manuelt, da funka det. Motta ip automatisk funka ikke på laptopen, jeg får "limited or no connectivity", og følgelig heller ikke på 360n.

Nå får jeg confirmed på IP, men failed på computer, på nettverkstesten på xboxen. media center står på, firewall står av.

Jeg spør igjen. Hvordan i all verden har alle fått til å koble xboxen til pcen (gjennom nettverket)?

Lenke til kommentar
Jeg har en helt vanlig nettverks kabel koblet inn i PC'en jeg, direkte fra 360'n. Funker veldig bra, firewallen må jo av, og du må laste ned Microsoft Media Connect

5502844[/snapback]

En ikke krysset kabel rett fra pc til 360'n? Rart det funker, har du IP-instillingene på automatisk?

Lenke til kommentar
Jeg har en helt vanlig nettverks kabel koblet inn i PC'en jeg, direkte fra 360'n. Funker veldig bra, firewallen må jo av, og du må laste ned Microsoft Media Connect

5502844[/snapback]

En ikke krysset kabel rett fra pc til 360'n? Rart det funker, har du IP-instillingene på automatisk?

5502881[/snapback]

jeg er ikke så flink med sånn språk. Ip-innstillingene på 360'n har jeg ikke gjort noe med, så de er vel på automatiske. Ja, en helt vanlig oransje Lan-kabel, funker det!

Lenke til kommentar

5502844[/snapback]

5502881[/snapback]

jeg er ikke så flink med sånn språk. Ip-innstillingene på 360'n har jeg ikke gjort noe med, så de er vel på automatiske. Ja, en helt vanlig oransje Lan-kabel, funker det!

5503166[/snapback]

Ok, det virker rart at det fungerer med tanke på at det står en skal koble til nettverket på vanlig måte.

Hvordan har andre koblet xboxen til PCen (spesielt med tanke på setting av IPer og slikt?

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Xbox og pc i samme switch, og media connect på pcn. Med en gang du går inn på media connect. så vil den søke etter xboxen.. Hvis den ikke finner noe så skru av firewall. Da skal det funke smooth. Bare ha på automatisk tildeling av ip og dns og alt som er du.

Hvis du prøver å finne xboxen med ipn(som om det skulle vært en annen pc) så funker ikke det. Det må brukes media connect. (evt media center)

Til deg som ikke fikk ned media connect, høres ut som du har en ikke helt gyldig windows.(kanskje kopiert? i dont know),, Da må du nok lete på grumsete steder (noe jeg ikke anbefaler) hvis du skal ha media connnect.

Lenke til kommentar

Pinglebolle:

Hadde samme problemet som deg. Det jeg gjorde, som kansje du også kan gjøre for å fikse problemet, er:

Har du Norton Internett Security logoen nederst til høyre på skjermen din? Den gule, slags radar lignende logoen? Dobbeltklikk på den, så kommer du inn på en slags meny. Der står det: "Personlig brannmur". Trykk slik at du deaktiverer den. Prøv så å få kontakt med pcen igjen fra xboxen. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Ok. Det som er rart, er at jeg finner xboxen i mediaconnect, men får ikke kontakt likevel.

Da må jeg vel bruke automatisk IP osv, synd det er no feil med pcen, så jeg får "limited or no connectivity" hver gang jeg prøver, men der ligger vel feilen i windows. Har prøvd å løse det problemet også, men ingenting har funket foreløpig.

Synd det skal være så j***** vanskelig.

Edit: Har prøvd dette Andyax. Fungerer desverre ikke. Disablet alt som finnes av antivirus og firewall.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Det er deg jeg tenkte på.. Han sjekker om din windows versjon er gyldig før du får lov til å laste ned noe. Det er "fordelene" de med ekte windows har foran de med brent.

5509390[/snapback]

Jeg har originalt.. Jeg kjøpte "Microsoft Windows xp Professional" på Siba for drøye 3 år siden. Det kostet da 1100 kr.. Jeg har esken her.

Endret av Naked Snake
Lenke til kommentar
Det er deg jeg tenkte på.. Han sjekker om din windows versjon er gyldig før du får lov til å laste ned noe. Det er "fordelene" de med ekte windows har foran de med brent.

5509390[/snapback]

Jeg har originalt.. Jeg kjøpte "Microsoft Windows xp Professional" på Siba for drøye 3 år siden. Det kostet da 1100 kr.. Jeg har esken her.

5509825[/snapback]

Please.. What to do?

Lenke til kommentar

5509390[/snapback]

5509825[/snapback]

Please.. What to do?

5515503[/snapback]

Flott nå har jeg lastet det ned, men nå kommer det en melding om at OS'et er piratkopiert.. WTF??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...