Gå til innhold

trenger man skjermkort med 512mb ram?

graks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig.. Både Doom 3 og Quake har god nytte av 512mb om man skal kjøre på Ultra.. Og Doom 3 er ikke akurrat nytt lenger..

Selvfølgelig blir det en standard.. Tror du utviklkingen av skjermkort stopper nå eller? :!:

Lenke til kommentar
Selvfølgelig.. Både Doom 3 og Quake har god nytte av 512mb om man skal kjøre på Ultra.. Og Doom 3 er ikke akurrat nytt lenger..

Selvfølgelig blir det en standard.. Tror du utviklkingen av skjermkort stopper nå eller?  :!:

5499427[/snapback]

Så svær i kjeften du var a!

Og til trådstarter.. Har lest et sted at i 2013 kommer det over 30 TiB minne på skjermkort. Vet ikke helt hvor mye det stemmer men.. Utvikling er det ihvertfall =)

Endret av LezoO
Lenke til kommentar

Har 2*6800U (2*256mb) men det blir vell ikke 512mb av den grunn? Siden de lagrer den samme informasjonen på hvert sitt kort, som gjør at det fortsatt er 256mb skjermkort.

Jeg har ingen problemer i så fall med bare 256mb. Ingen store forskjeller på 7800GTX512 mb og 2*6800U (OC). Har spilt Quake4 og alt går helt smertefritt på ultra innstillinger (får beskjed om at 500mb anbefales). Så jeg tror ikke det er noen særlig fordel med 512mb enda. Går jo alltids ann å klokke ned 7800GTX512 - 256mb utgaven sine hastigheter og sammenligne de.

Lenke til kommentar
Har 2*6800U (2*256mb) men det blir vell ikke 512mb av den grunn? Siden de lagrer den samme informasjonen på hvert sitt kort, som gjør at det fortsatt er 256mb skjermkort.

Jeg har ingen problemer i så fall med bare 256mb. Ingen store forskjeller på 7800GTX512 mb og 2*6800U (OC). Har spilt Quake4 og alt går helt smertefritt på ultra innstillinger (får beskjed om at 500mb anbefales). Så jeg tror ikke det er noen særlig fordel med 512mb enda. Går jo alltids ann å klokke ned 7800GTX512 -  256mb utgaven sine hastigheter og sammenligne de.

5500740[/snapback]

var vel en slik test jeg linket til over, den viser ingen effekt av de extra 256 mb.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer i så fall med bare 256mb. Ingen store forskjeller på 7800GTX512 mb og 2*6800U (OC). Har spilt Quake4 og alt går helt smertefritt på ultra innstillinger (får beskjed om at 500mb anbefales). Så jeg tror ikke det er noen særlig fordel med 512mb enda. Går jo alltids ann å klokke ned 7800GTX512 -  256mb utgaven sine hastigheter og sammenligne de.

5500740[/snapback]

var vel en slik test jeg linket til over, den viser ingen effekt av de extra 256 mb.

5500749[/snapback]

Er sånn dårlig skejrm her på skolen. Vanskelig å se den vite skriften på linken og den blå begrunnen. Må også lese bedre :p

Men det var noe sånnt jeg resultat jeg ville trodd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...