mulder99 Skrevet 25. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2006 Hei Min sønn på snart 2 år trodde lcd skjermen til min pc (Dell skjerm) var en egnet plass til tegning. Lurer derfor om noen kan hjelpe meg med noen råd for å få bort disse "festlige" strekene... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 25. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2006 Hmmm, vansklig å si for stort sett alt av aterke kjemikalier ødelegger den plast lignende overflaten til LCD skjermer, kan nevne skjermene på skolen jeg gikk på der det var noen smarte vaskedamer som synes at skjermene skulle vært vasket, så liksom ut som om det hadde vært brukt et fint sandpapir og gnudd over skjermen et par ganger Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 26. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2006 Hvis det er brukt kulepenn som du sier vil det også være satt spor i skjerm"folien" i tillegg til selve blekket som eventuelt er der. Blekket er muligens ikke noe problem å fjerne, men de merkene som er satt etter at kula er presset inn lar seg nok aldri fjerne. For å fjerne blekket begynner du enkelt og greit med mild såpe, og øker til sterkere (f.eks. blå jiff) og sterkere (f.eks. teknisk sprit) saker helt til det er borte. Selvfølgelig kan de sterkeste sakene skade skjermen, men noen sjangser må man ta hvis man vil ha det fjernet. Hvis ikke får man bare la det være Lenke til kommentar
Teater Skrevet 26. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2006 Et tipps kan være duppeditter til å rense kameralinser. Har ingen erfaring med dette selv, men ser at disse tingene er nevnt i flere ”guider” til å løse liknende problemer. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 28. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Var selv ute paa jobb hos en kunde som hadde den uvanen at han pekte paa ting med ei penn. Saa satte han seg ned aa begynte aa peke paa ting paa skjermen. Og ja da, foer jeg rakk aa si "OY!" var resultatet en pen blaa krusedull paa den nye 15.4" Dell widescreen lap'en min. Siden karen var tidligere fotballspiller (den amerikanske typen fotball) og breiere over skuldrene enn jeg er høy lot jeg det holde med et par gloser foer jeg tok frem mikrofiberkluten og tok til aa gnikke. Med litt fukt og forsiktig gnikking slapp strekene taket uten varige skader... Vaer obs paa at mikrofiber kluter kan skrape opp skjermen saa finn en som er laga for LCD skjerm rengjoering. - Per Christian Endret 28. januar 2006 av Flippo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå