Gå til innhold

Xbox360 Harddisk Bytte?


Anbefalte innlegg

Har søkt noe rundt på forumet her, og finner ikke noe snakk om dette, hvis det er det så beklager jeg at det ble en ny tråd.

 

Men jeg lurer på om det er noen som har prøvd å bytte ut hardisken som er å få til xbox360, til en større en. Har funnet ut at det er en helt standard 2,5" Seriel-ATA disk på 5400rpm fra samsung (litt usikker om det var det merke) som sitter i boksen.

 

Og da skulle det jo være en smal sak å bare bytte den til en større en....

 

Og evt. koble den kjapt til data'n for å kunne redigere og rydde innholdet på hardisken, som er noe tungvint via xbox'en i forhold til på PC'n.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har hørt går det ikke an å bytte denne, men Microsoft har lovet at i ettertid skal det gå an å lagre ting man laster ned via Marketplace osv på en harddisk på PC`en ved å streame data til denne osv. Ikke noe større harddisk skal komme til boxen da MS sier at man ikek har bruk for mere enn de GB`ene som finnes på den HD`en på boxen fra før av. Dette er først og fremst en spillekonsoll og da trenger man ikke all verdens harddiskplass til filmer ol. Dette får man heller streame fra en Media PC. Men hey jeg forstår deg skulle selv ønske at HD`en var større. :yes:

Lenke til kommentar

funker ikke og bare bytte disken nei, se på forumet til xbox-scene.org, der har de en lang tråd gående det og få byttet til en større disk uten at de har kommet frem til noe fornuftig enda.

 

vi må vel vente til det kommer modchips og slikt på markedet før dette vil bli mulig. før den tid så har man jo strengt tatt ikke behovet for no særlig større disk heller da.

Lenke til kommentar
funker ikke og bare bytte disken nei, se på forumet til xbox-scene.org, der har de en lang tråd gående det og få byttet til en større disk uten at de har kommet frem til noe fornuftig enda.

 

vi må vel vente til det kommer modchips og slikt på markedet før dette vil bli mulig. før den tid så har man jo strengt tatt ikke behovet for no særlig større disk heller da.

5499311[/snapback]

 

En enkel måte å finne ut det på er vel å skru ut hdd, putte den i en pc, og sjekke om den er leselig umiddelbart. Er den det så er sjansene litt større, jeg er fristet til å prøve...

Lenke til kommentar
En enkel måte å finne ut det på er vel å skru ut hdd, putte den i en pc, og sjekke om den er leselig umiddelbart. Er den det så er sjansene litt større, jeg er fristet til å prøve...

5499428[/snapback]

 

bare å teste ivei det du, men som jeg sier mange som har prøvd og finne ut av dette uten noe helle enda. du kan jo begynne med å lese gjennom de tolv sidene her.

Lenke til kommentar
bare å teste ivei det du, men som jeg sier mange som har prøvd og finne ut av dette uten noe helle enda. du kan jo begynne med å lese gjennom de tolv sidene her.

5499613[/snapback]

 

Har trålet gjennom den tråden, og de kom jo liksom aldri til noen konklusjon. Noen sier det ene, og noen sier det andre....Hmm. Men noen av de har nok sannsynligvis rett, med at det er en slags kryptert partisjon, og fil-system.

Endret av Totte-
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...