Gå til innhold

Er linux gammelt.


wil

Anbefalte innlegg

jeg har snakket med mange, som sier at de ikke vil prøve linux fordi at det er for gamelt er dette sant eller er det ikke det. slik jeg ser det så ser det jo ganske greit ut, men det var vel før at det var mere tekstbaserte linux distroer, men i dag er det jo mest grafisk grensesnitt distroer som blir laget er dette sant. jeg for min del synes at linux ser ganske tøft ut synes jeg.

 

PS: noen som vet hva den første linux distroen het.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-13 18:47, wil skrev:

jeg har snakket med mange, som sier at de ikke vil prøve linux fordi at det er for gamelt er dette sant eller er det ikke det. slik jeg ser det så ser det jo ganske greit ut, men det var vel før at det var mere tekstbaserte linux distroer, men i dag er det jo mest grafisk grensesnitt distroer som blir laget er dette sant. jeg for min del synes at linux ser ganske tøft ut synes jeg.


PS: noen som vet hva den første linux distroen het.


 

Oversettelse:

Subject: Er linux gammelt?

Jeg har snakket med mange som sier de ikke vil

prøve linux fordi det er for gammelt. Er dette sant

eller ikke? Jeg synes det ser ganske greit ut. Det var vel før det var mest tekstbaserte distroer? Jeg synes linux ser tøft ut!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-13 20:30, Shepherd skrev:


Hvis du vil dra'n riktig langt så er linux (unix) enda eldre, linux (minix) er jo en forenklet unix i bunn og grunn.


Minix er helt riktig et enkelt unix-basert OS, utviklet primært for pedagogiske formål siden det er såpass enkelt og oversiktlig kodet at studenter (med litt godvilje :smile: ) faktisk kan klare å lese C/assembler-koden.

 

Mulig at jeg tolket deg feil, men mente du at Linux også var en forenklet unix? Der er jeg ihvertfall ikke enig. Linux støtter posix og masse annet snacks, og ved siden av kanskje Solaris er vel Linux det mest avanserte og moderne *nix-OS idag. Andre kommersielle *nix'er er stort sett utdatert og mer eller mindre på vei ut av markedet til fordel for (først og fremst) Linux.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-14 02:30, Shepherd skrev:

Det mangla vel en smily der Langbein.


Nei jeg mente ikke at linux er et forenklet unix. :smile:


Dagens linux er mil unna linus thorvalds førsteutgave.


Men når man driver med "slektsforskning" kan man jo løpe linja helt ut :smile:


 

*loeper linja HEEEELT ut* : Den-derre marskina som han-derre karen designa skreiv Ada Lovelace OS'et til. Saa det var foerst.

 

Bare saann helt irrelevant svar paa et irrelevant spoersmaal.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...