Kleivis Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Tenkte eg skulle gjøre et forsøk på å installere Gentoo og har lastet ned "Gentoo 2005.1 Universal install CD". Problemet er at det er en CD image og eg har bare DVD'er tilgjengelig så eg lurte på om det var mulig å brenne dette bildet på en DVD. Har gjort det mange ganger før men det funket tydeligvis ikke på denne. Verken i Ubuntu eller i Nero på Windows. Får bare beskjed om å putte i en tom CD. Lenke til kommentar
j0kke_ Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 med k3b så velger jeg bare "burn DVD ISO image" for så å velge det cd-isoet jeg skal brenne ut.. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Funker fortsatt ikke .. Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Er dette egentlig mulig? Jeg er ingen brenneguru, men å brenne et image som er ment til et spesielt media over til et annet media lyder kræsj i mine ører. Blir vel litt som å ta discopy fra cd til dvd?..eller omvendt. Passer liksom ikke sammen......? Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Eg mener eg har gjort dette før, men kan godt hende eg tar feil.. Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Gentoo kan du installere fra/med hvilken som helst linux-distro som har chroot. Jeg bruker RR4/RR64 (live-dvd) fordi den booter på alt hardware mitt i motsetning til installasjons-cden til Gentoo, men du kan feks bruke Knoppix på DVD også. Det er mange fordeler med det: Reiser4 støtte, flere og bedre verktøy tilgjengelig, lettere å google etter løsninger med firefox enn med links, irc for support, spille musikk evnt spille noen spill for å få tiden til å gå, mer konf å lese seg opp på installasjons manualer og forum Lenke til kommentar
comicz Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Den sier vel bare at mediet ikke er tomt, og vil gjerne ha en tom DVD? Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Det stod jo der at det er en blank dvd da, men samma det no. Fant ut at eg allerede hadde brent det ut tidligere. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Øh, jaha? Det står "appendable", den er vel ikke appendable før den er en multi-session-disk? Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Har eg peiling da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå