glorl Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Etter å ha byttet cd-rom, kabinett og skjermkort, får jeg ikke onboard lydkortet til å virke!! Når jeg brøver å installere driverne får jeg beskjed om at lydkortet må aktiviseres i Bios. Det er jo aktiviset!! sjekket det mange ganger. Prøvd flere drivere oppdatert alt utenom bios. Alt annet fungerer som det skal. HK : Asus cuv4x-m m/AC ' 97 Audio Ready Kan lydkortet være ødelagt når alt annet fungerer?? Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Joar Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Vil tippe at det er installert noe som blir tolket som et lydkort. I bios kan du vel bare velge "disable" eller "auto"? Dersom det installeres noe annet lydkort så vil ikke on board virke. Sjekk under system, ev. slett andre lydkort. Lykke til Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Dette høres kanskje litt dumt ut , men prøv og disable den innebygde lyden i bios , så prøve du og innstalere lydriverne.. prøv så og og hør om de virke., så kan du etterpå enable dem i bios igjen, får så og prøve en gang til får og se om dem virke. Lenke til kommentar
glorl Skrevet 4. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2001 Riktig at jeg bare kan velge mellom auto/disable i bios. Kjører nå kun med harddisk, cd-rom skjermkort.Det som er rart er at når jeg oppdater i enhetsbehandling finner den lydkortet, men det er helt umulig å installere driverne, selv om jeg angir plassering. Får da beskjed om å sette inn win-98 cd, det funker jo ikke!! Lenke til kommentar
glorl Skrevet 4. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2001 Hva med å oppdatere Bios ? Virket jo før jeg oppgradete! Kan jeg ha skadet lydkortet når jeg satt inn hovedkortet i det nye kabinettet? evt. kortsluttet kun det? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 AC97-driverne ligger vel ikke på W98 plata, men på driver-plata som fulgte med HK. Prøv den (evt. reinst. alle chipsetdriverne) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå