KillerX Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Du sier du ikke får slått på maskina, sikker på at du har kobla den powerSW ledninga rett på hk? edit: jeg har klart å koble denne ledninga feil på et par av mine maskiner:P og derfor starta ikke maskina mi!. ^^ Endret 26. januar 2006 av KillerX Lenke til kommentar
omglol Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 nå vet jeg hva som kan være feilen jeg har skrudd hovedkortet rett i baklplata med skruer har ikke brukt disse kan hovedkorter ha korslutta ? kan pcen starte vis den alikevel ikke har korslutta og jeg skrur den onkelig nå?? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) eh.......hm.........Vel, hadde en mistanke om det. Det var den "out of case" saken. Det er kun en måte å finne ut av det på. Samle riktig, og starte opp. Umiddelbart vil jeg ikke tro det har tatt skade. Som du selv har sett, vil den ikke starte opp. Var det skjedd en alvorlig kortslutning, hadde du ikke vært i tvil..........røyk knitren etc. Venter spent. Hilsen tukols Endret 27. januar 2006 av tukols Lenke til kommentar
omglol Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 takk for rask svar tukols! jeg tror heller ikke den har korslutta siden jeg så nøye på hovedkortet når jeg satt i stikkkontakta, men skal montere det nå! Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) takk for rask svar tukols! jeg tror heller ikke den har korslutta siden jeg så nøye på hovedkortet når jeg satt i stikkkontakta, men skal montere det nå! 5506776[/snapback] Du kan ta det for gitt at den har kortslutta. Systemet er ikke idiotsikkert. I verste fall har du ødelagt PSU, GPU og HK. Som oftest kan man ikke se visuelt om det har vært en kortslutning heller. Endret 27. januar 2006 av karasjok Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 nå vet jeg hva som kan være feilenjeg har skrudd hovedkortet rett i baklplata med skruer har ikke brukt disse kan hovedkorter ha korslutta ? kan pcen starte vis den alikevel ikke har korslutta og jeg skrur den onkelig nå?? 5506729[/snapback] Har selv bygget flere PC'er, og jeg har funnet ut at dette lønnes ikke. De fleste tar bare 3-600 kroner for arbeidet, dette inkluderer ogte en stresstest også. I tillegg har man bare garanti på enkeltkomponenter ved selvbygg, fremfor garanti på hele PC'en. Det er så kjedelig å finne feilen selv, når den oppstår. Fikk problemer med PC'en for en stund siden, var sikker på at det var GPU. Det var det ikke, for nå har HK røket. Tror jeg hvertfall, ingen start, ikke så mye som et pip engang fra HK. Lenke til kommentar
omglol Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 jeg tror jeg fiksa den men har ikke koble alt enda bare til hk og nå starta den men jeg må skru av hk ,ledningen til vifta stikker ut av kabinettet må skru ut hk og ta inn ledningen først men kommer med tilbake melding når jeg har fått starta den onkelig Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) wooho:Det hjelper å lese tråden før man kommer med innlegg. Hilsen tukols 5500616[/snapback] My bad, ang hva slags system han hadde, var vist litt tidlig om morningen dette, men at han skal ha i speekeren for at PC`en skal starte opp er bare tull. 5500784[/snapback] Hvor leser du dette i tråden? Det er da for at han kan få beep-koder. Hilsen tukols 5500880[/snapback] Det hjelper når fyren ikke får startet PC`en engang. EDIT: ser at trådstarter har fått startet PC`en. Endret 27. januar 2006 av Wooho Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) EDIT: Leste ikkje alt Endret 27. januar 2006 av Bartman2k Lenke til kommentar
omglol Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) pcen starter! alle viftene går osv, men skjermen er svart! mus og tastaturet lyser ikke hva har skjedd? Endret 27. januar 2006 av omglol Lenke til kommentar
omglol Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 har prøvd clean modus det hjalp ikke andre forslag? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Du har ikke byttet om på mus og tastatur? Du skal bruke ps2 (ikke trådløs eller usb) Har du sjekka at du har satt skjermkortet riktig i? Ta det ut, og sett det i igjen. Det skal helt ned i slotten. Hilsen tukols Lenke til kommentar
omglol Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 har usb mus og tastatur med det kan ikke være derfor skjermen er svart? det er plass til 2 skjermkorter skal jeg prøve å sette skjermkortet inn i den andre plassen? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Jo, du har jo ikke fått installert USB drivere ennå. Ja, prøv den andre plassen, og les i manualen om det. Pøj,pøj..........det skal nok gå. Er vekk en times tid. Hilsen tukols Lenke til kommentar
omglol Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 har kobla på ps2 nå mus og tastatur lyser ivertfall nå. prøvde også den andre plassen, skjermkortet sitter riktig i men forsatt svart skjerm! Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 hmm, prøvd å tatt ut batteriet på HK ? Det kan jo være rammen/Skjermkort som har blitt ødlagt under kortslutningen din! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Du har koblet den strømm kabelen til skjerkortet slik at det får strøm? Lenke til kommentar
omglol Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) tokk den ut venta 10-15sek satt den inn igjen ja wooho Endret 27. januar 2006 av omglol Lenke til kommentar
tukols Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Det er 6 pins du har satt i? Ser det er 4 pins stik for modellen mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå