-Petter- Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Prøv og ta ut batteriet på HK i 5 sec, tviler på det hjelper, men det er jo verdt et forsøk Lenke til kommentar
omglol Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 ok skal prøve å finne speaker ledningene og ta ut batterie Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Har du koblet pluss og minus riktig på hovedkortet? Det kan forklare hvorfor den ikke vil starte. har du f.eks koblet pluss på gnd vil den ikke få impulser til å starte psuen. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Prøv med ein aen PSU Ko stor e den du har i nå? å kass merke? 5499042[/snapback] har hiper 580w , har også en gammel 300w men pcu lyser og ene vifta går når jeg kobler inn strømm kabelen 5499075[/snapback] Vel hvis det er den blå utgaven av denen PSU`en kan jeg nevne at jeg hadde akkurat samme problem da jeg bygget meg ny PC for en ca 3 måneder siden. Hadde den blå utgaven av Hyper. Slo på PC`en første gangen og den startet fint den. Skrudde den av for å skjule kabelkaoset bedre. Skulle til å skru den på men neida den nektet. Lampen på HK`et lyste det, og det samem gjorde lampen på PSU`en. Det viste seg at PSU`en hadde en feil (foresten mange av denne sorten har dette har jeg fått med meg i ettertid). Fikk bekretfet av en dataskjape i nærområdet om at det var PSU`en som var problemet. Fikk tilsendt ny (denne gangen den svarte utgaven av Hyper) av Netshop i løpet av 3 dager. Lenke til kommentar
omglol Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 ok skal prøve å finne speaker ledningene og ta ut batterie 5499132[/snapback] skjønner ikke helt hvor du mener? Lenke til kommentar
omglol Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Prøv med ein aen PSU Ko stor e den du har i nå? å kass merke? 5499042[/snapback] har hiper 580w , har også en gammel 300w men pcu lyser og ene vifta går når jeg kobler inn strømm kabelen 5499075[/snapback] Vel hvis det er den blå utgaven av denen PSU`en kan jeg nevne at jeg hadde akkurat samme problem da jeg bygget meg ny PC for en ca 3 måneder siden. Hadde den blå utgaven av Hyper. Slo på PC`en første gangen og den startet fint den. Skrudde den av for å skjule kabelkaoset bedre. Skulle til å skru den på men neida den nektet. Lampen på HK`et lyste det, og det samem gjorde lampen på PSU`en. Det viste seg at PSU`en hadde en feil (foresten mange av denne sorten har dette har jeg fått med meg i ettertid). Fikk bekretfet av en dataskjape i nærområdet om at det var PSU`en som var problemet. Fikk tilsendt ny (denne gangen den svarte utgaven av Hyper) av Netshop i løpet av 3 dager. 5499181[/snapback] ja har den blå, da kan jeg jo prøve med den andre gammle psu først Lenke til kommentar
tukols Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Mon den på 300W kan trekke? Hvis du ikke får det til med den, ville jeg nok ikke bare umiddelbart "avlyse" at det er PSU'en. Hilsen tukols Lenke til kommentar
omglol Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) skjedde akuratt det samme hovedkortet lyste men pcen starta ikke opp,kobla psu bare til hovedkortet ¨ skal prøve å finne speaker ledingen Endret 25. januar 2006 av omglol Lenke til kommentar
omglol Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 hvor skal rammen sitte? jeg har den på 1. og 2. nå Lenke til kommentar
tukols Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Rammene skal sitte i Dimm A1 og Dimm B1. Hilsen tukols Lenke til kommentar
omglol Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 ok, det var det jeg hadde først men det var en som sa jeg skulle bytte til A1 og A2 har bytta det tilbake nå. hva kan feilen være? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Du kan evnt. prøve å ta ett ut (Det i A1 (Det skal være denne) og prøve med B1 alene. Virker det ikke, så skift til den andre minnebrikken også i B1. Hilsen tukols Lenke til kommentar
tukols Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Ifølge manual, skal du ,hvis du bare har en minnebrikke la den sitte i B1. Dette forslag for å se om det kan være en minnefeil på en av brikkene. Det er mange muligheter for feil i nytt oppsett, så det skal jo prøves noe. Hvor mye har du koblet til? Syntes som du prøver nå, skal du bare ha RAM, skjermkort og processor kjørende. Koble fra harddisk og cd drev. Hilsen tukols Lenke til kommentar
omglol Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 jeg prøvde begge minnebrikkene på b1 en om gangen, hjalp ikke. har bare hk og skjermkort koblet til psu tusen takk for hjelpen hittil tukols Lenke til kommentar
tukols Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Jo.........takker for det. Som siste utvei her nå i kveld, vil jeg foreslå deg at samle det hele på bordet. Såkalt "out of case". Det kan være en stelforbindelse et sted. Det er eneste måten å utelukke det på. Det er lidt tricky, men kan godt la seg gjøre. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Burud Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Kan se ut som om det er feil på en/ flere av delene du gar fått! Hvis du ikke har muligheten til å teste de forskjellige delene hver forseg hos noen venner/bekjente,, feks teste skjermkortett, rammen osv i en annen pc, så hadde jeg ringt butikken der du har handlet og forklart problemet! Er enkelte ganger man er så uheldig å få flere ting som ikke funker. Og da er det jo lite man kan få gjort med det! Men ville nok ha ruslet over til noen venner og prøvd ut de forskjellige delene der! Lenke til kommentar
omglol Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 skjønte ikke helt hva du mente tukols men jeg kan jo prøve de forskjellige delene på pcen jeg sitter på nå asus a7v333 amd atlhon 2400+ 512mb ram Lenke til kommentar
tukols Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Men prøv nå å finn den speaker. og les manualen grundig. Her har du link til beepkoder: http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm Lenke til kommentar
tukols Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Jo, du avmonterer alt igjen, legger hovedkortet på bordet, og setter ram og grafikkort i. Prøver å legge kortet så tett på kassen, at stikkene fra PSU og powerswitch og speaker når fram. Men når du har muligheten for å avprøve tingene i den du sitter ved nå, hadde jeg nok gjort det først. Er det samme ramtype på begge? Ellers ville jeg nok starte med PSU'en, da det kanskje er den som er mest "mistenksom". Hilsen tukols Endret 26. januar 2006 av tukols Lenke til kommentar
omglol Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) ok, kan gjøre det imorgen. ja er samme ramtype var netshop som anbefalte meg rammen. men jeg sleit mye med cpu kjøleren tror ikke det går ann å få den ut, låsen sitter fast og psu blinker litt når det har stått på over 5-10 min jeg finner ikke speakeren! Endret 26. januar 2006 av omglol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå