Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] får ikke start på ny pc!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eh.......hm.........Vel, hadde en mistanke om det. Det var den "out of case" saken.

 

Det er kun en måte å finne ut av det på. Samle riktig, og starte opp. Umiddelbart vil jeg ikke tro det har tatt skade. Som du selv har sett, vil den ikke starte opp. Var det skjedd en alvorlig kortslutning, hadde du ikke vært i tvil..........røyk knitren etc.

 

Venter spent.

 

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar
takk for rask svar tukols! jeg tror heller ikke den har korslutta siden jeg så nøye på hovedkortet når jeg satt i stikkkontakta, men skal montere det nå!

5506776[/snapback]

 

 

 

Du kan ta det for gitt at den har kortslutta. Systemet er ikke idiotsikkert. I verste fall har du ødelagt PSU, GPU og HK. Som oftest kan man ikke se visuelt om det har vært en kortslutning heller.

Endret av karasjok
Lenke til kommentar
nå vet jeg hva som kan være feilen

jeg har skrudd hovedkortet rett i baklplata med skruer har ikke brukt  disse

image010.gif

 

kan hovedkorter ha korslutta  :cry: ?

kan pcen starte vis den alikevel ikke har korslutta og jeg skrur den onkelig nå??

5506729[/snapback]

 

 

 

 

Har selv bygget flere PC'er, og jeg har funnet ut at dette lønnes ikke. De fleste tar bare 3-600 kroner for arbeidet, dette inkluderer ogte en stresstest også. I tillegg har man bare garanti på enkeltkomponenter ved selvbygg, fremfor garanti på hele PC'en. Det er så kjedelig å finne feilen selv, når den oppstår.

Fikk problemer med PC'en for en stund siden, var sikker på at det var GPU. Det var det ikke, for nå har HK røket. Tror jeg hvertfall, ingen start, ikke så mye som et pip engang fra HK.

Lenke til kommentar

jeg tror jeg fiksa den :D:dribble:

men har ikke koble alt enda bare til hk og nå starta den :cool:

men jeg må skru av hk ,ledningen til vifta stikker ut av kabinettet må skru ut hk og ta inn ledningen først :blush:

 

men kommer med tilbake melding når jeg har fått starta den onkelig :yes:

Lenke til kommentar
wooho:

Det hjelper å lese tråden før man kommer med innlegg.

Hilsen tukols

5500616[/snapback]

 

My bad, ang hva slags system han hadde, var vist litt tidlig om morningen dette, men at han skal ha i speekeren for at PC`en skal starte opp er bare tull. :roll:

5500784[/snapback]

 

Hvor leser du dette i tråden?

Det er da for at han kan få beep-koder.

 

Hilsen tukols

5500880[/snapback]

 

Det hjelper når fyren ikke får startet PC`en engang. :roll:

EDIT: ser at trådstarter har fått startet PC`en. :thumbup:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...