Gå til innhold

No signal problemer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kunne kanskje være et varmeproblem i stedet for?

Har du testet din processor temp?

Hvis computeren har kjørt lenge med oppsettet, kan det skyldes mye støv og møkk i vifter rundt omkring.

I så fall, så bruk en støvsuger forsiktig, og hold viftene igjen med en blyant eller lignende så det ikke kommer vill turbo på. Også vifta på skjærmkortet. Men ...........forsiktig.

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Cpu tempen ligger på 40 grader på 2.2 ghz^^ men skjermkortet ligg rundt 50+ :blush:

Rensa alt av vifte, kjøleribbe og heile kabinette idag, brukte trykkluft^^ uten noen deler i såklart. renset viftene etterpå. og skjermkortet er 1 år gammelt og HK og cpu kjøpte jeg i september

Endret av Dracon il'Vec
Lenke til kommentar

Høres ut som enten varmeproblem med grafikkortet, for harde timings på minnet eller for svak psu.

HAr du klokket eller endret noen innstillinger?

Er dette et nytt problem eller et du har hatt lenge?

Har du kontrollert at viften til grafikkortet er i drift, samt sjekket støv o.l. Er tempen du har oppgitt ved idle eller under spilling?

Mange spørsmål, men da er det lettere å hjelpe....

Lenke til kommentar

Klokker kun før jeg tar 3dmark... og jeg har hatt problemet siden jeg kjøpte hovekortet faktisk...:S har ikke orket å brydd meg om det siden det ikke skjedde noe i wow :blush:

har kontrollert og den går( bråker >.<) og tømte støv i dag kan man si...

50 grader er ved idle...

kan hende det er svak psu.. bruke en 340 watts chieftec psu:P fulgte med kabinettet^^

Lenke til kommentar

Er ingen ekspert på hvor mye watt som kreves, men det ser nok ut som om det kan være en smule tynt med 350W. Det er det nok andre her som har mer peiling på.

Hadde vært ok å sett tempen på skjermkortet ved belastning!

Endret av Fixit
Lenke til kommentar
Det kunne kanskje være et varmeproblem i stedet for?

Har du testet din processor temp?

Hvis computeren har kjørt lenge med oppsettet, kan det skyldes mye støv og møkk i vifter rundt omkring.

I så fall, så bruk en støvsuger forsiktig, og hold viftene igjen med en blyant eller lignende så det ikke kommer vill turbo på.  Også vifta på skjærmkortet.  Men ...........forsiktig.

Hilsen tukols

5498649[/snapback]

PS: Ha pcn av når du jør dette ellår så svir du cpu'en som faen ;) haha!

Lenke til kommentar
har ikke sett på skjermkort temperaturen på LEEEEEENGE  :p

må vel investere i en ny kjøler og ny psu da....

61 grader var på load... kjørte en Prime 95 og tempen rørte seg ikke over 61...

5498983[/snapback]

Når du ikke har høyere temp på load, så er det ikke tempen på gpu'en smo er problemet. Det er iallefall sikkert.

Har du sjekket om memen du bruker er fungerer med hovedkortet(hjemmesiden til hk). Hadde problemer tidligere hvor pc'n bootet fordi jeg hadde en ram hk'et ikke var noe særlig glad i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...