Dracon il'Vec Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Hei Jeg har litt problemer med skjermkortet mitt tror jeg I nesten alle spill så kommer No signal også skrur alt seg av på et vis etter 5 min i spillet Jeg har testet nye og gamle drivere og crt og lcd skjerm. Noen der ute som vet hva som er galt?? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Det kunne kanskje være et varmeproblem i stedet for? Har du testet din processor temp? Hvis computeren har kjørt lenge med oppsettet, kan det skyldes mye støv og møkk i vifter rundt omkring. I så fall, så bruk en støvsuger forsiktig, og hold viftene igjen med en blyant eller lignende så det ikke kommer vill turbo på. Også vifta på skjærmkortet. Men ...........forsiktig. Hilsen tukols Endret 25. januar 2006 av tukols Lenke til kommentar
Dracon il'Vec Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Cpu tempen ligger på 40 grader på 2.2 ghz^^ men skjermkortet ligg rundt 50+ Rensa alt av vifte, kjøleribbe og heile kabinette idag, brukte trykkluft^^ uten noen deler i såklart. renset viftene etterpå. og skjermkortet er 1 år gammelt og HK og cpu kjøpte jeg i september Endret 25. januar 2006 av Dracon il'Vec Lenke til kommentar
Fixit Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Høres ut som enten varmeproblem med grafikkortet, for harde timings på minnet eller for svak psu. HAr du klokket eller endret noen innstillinger? Er dette et nytt problem eller et du har hatt lenge? Har du kontrollert at viften til grafikkortet er i drift, samt sjekket støv o.l. Er tempen du har oppgitt ved idle eller under spilling? Mange spørsmål, men da er det lettere å hjelpe.... Lenke til kommentar
Dracon il'Vec Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Klokker kun før jeg tar 3dmark... og jeg har hatt problemet siden jeg kjøpte hovekortet faktisk...:S har ikke orket å brydd meg om det siden det ikke skjedde noe i wow har kontrollert og den går( bråker >.<) og tømte støv i dag kan man si... 50 grader er ved idle... kan hende det er svak psu.. bruke en 340 watts chieftec psu:P fulgte med kabinettet^^ Lenke til kommentar
Fixit Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Er ingen ekspert på hvor mye watt som kreves, men det ser nok ut som om det kan være en smule tynt med 350W. Det er det nok andre her som har mer peiling på. Hadde vært ok å sett tempen på skjermkortet ved belastning! Endret 25. januar 2006 av Fixit Lenke til kommentar
Dracon il'Vec Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg har en Amd Athlon 2400+M socket A, Geforce 6800LE, socket A DFI U400SFG-AGF hovedkort, og kingston ram...faktisk så har jeg 61 grader på skjermkortet Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Det kunne kanskje være et varmeproblem i stedet for?Har du testet din processor temp? Hvis computeren har kjørt lenge med oppsettet, kan det skyldes mye støv og møkk i vifter rundt omkring. I så fall, så bruk en støvsuger forsiktig, og hold viftene igjen med en blyant eller lignende så det ikke kommer vill turbo på. Også vifta på skjærmkortet. Men ...........forsiktig. Hilsen tukols 5498649[/snapback] PS: Ha pcn av når du jør dette ellår så svir du cpu'en som faen haha! Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Men når skjermkort e 61 grader, då tror eg det e et lite hint om problemet ditt da! Lenke til kommentar
Dracon il'Vec Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Heh, hadde vel vært en ide det ja Jeg har tenkt på å kjøpe ny psu og ny kjøler kjempelenge.... Men så var det vanlige problemet:P penger^^ Lenke til kommentar
Dracon il'Vec Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) har ikke sett på skjermkort temperaturen på LEEEEEENGE må vel investere i en ny kjøler og ny psu da.... 61 grader var på load... kjørte en Prime 95 og tempen rørte seg ikke over 61... Endret 25. januar 2006 av Dracon il'Vec Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 skjermkort tåler høyer varme en CPU, så jeg tror ikke det er det, har du sjekket om spill innstillingene er satt riktig, skjermer kan gjøre mye dritt om de kjører i feil hertz eller en oppløsning de ikke tåler Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) skjer det når du kjører 3dmark? Endret 25. januar 2006 av JediMindTriks Lenke til kommentar
Dracon il'Vec Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 skjer ikke i 3dmark, og det er ikke noe med oppløsning eller hertz. da hadde jeg fått out of range... Lenke til kommentar
Fixit Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 har ikke sett på skjermkort temperaturen på LEEEEEENGE må vel investere i en ny kjøler og ny psu da.... 61 grader var på load... kjørte en Prime 95 og tempen rørte seg ikke over 61... 5498983[/snapback] Når du ikke har høyere temp på load, så er det ikke tempen på gpu'en smo er problemet. Det er iallefall sikkert. Har du sjekket om memen du bruker er fungerer med hovedkortet(hjemmesiden til hk). Hadde problemer tidligere hvor pc'n bootet fordi jeg hadde en ram hk'et ikke var noe særlig glad i. Lenke til kommentar
Dracon il'Vec Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg trur ikke at det er rammen, bruker kingston og corsair brikker.... Det som er merkelig er at etter jeg rensket pcn i går så har jeg ikke fått no signal i en av spillene det brukte å komme i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå