Trancton Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Skal kjøpe meg ny PC, og har bestemt meg for å kjøpe P4. Hercules Radeon 9700 er en selvfølge. Lurer derfor på hvilket hovedkort jeg bør kjøpe som støtter 8x AGP (alle er jo basert på brikkesettet SIS 648 som jeg har hørt er drit)... Hvilket minne bør jeg kjøpe slik at disse tre tingene fungerer best og mest stabilt? Forslag? Lenke til kommentar
SnoStorm Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Du burde heller kjøpe Pro ut gaven av dette korte først. Så anbefaler jeg SOLTEK SL-85ERV-L Gå på pcwold å les dem har litt om det her på HW også Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Har lest mye om Radeon9700 og 8x AGP. Det de fleste har kommet frem til er at agp 8x ikke funker på *noen* av hodedkortene som er tilgjengelig nå. Men det er og reviewere som har fått det til å fungere etter mye ringing rundt til hodedkortprodusentene, Ati osv. Jeg kan fortelle deg hvilket hovedkort du IKKE burde kjøpe, nemlig det jeg har - Abit KR7a RAID. Dette hovedkortet har problemer med cold boot. Det er mange andre som har samme problemet, nemlig at første boot for dagen resulterer i piiiip pip pip. Du må så trykke reset knappen og det funker. Litt slitsomt og det gir en sånn "billig" feel over det hele. Jeg vil anbefale deg å lese på forumene på http://www.rage3d.com og søke etter Radeon 9700 og AGP 8x. Forøvrig kan jeg si at kortet ruler når du først har fått boota :smile: Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 Tacomodo: Hehe, merkelig du skulle envne det med KR7A... Jeg har faktisk en KT7A nå, og har akkurat det samme forb@nn@ problemet! Cold bootingen med den ***** pipingen! ALltid trodd det var en følge av at det var forvarmt i kabinettet eller noe! Greit å høre at det var noe annet som var problemet... Bra å høre at 8xAGP ikke har så mye for seg nesten, får et mye større utvalg av HK, og slippet å begrense meg emr eller mindre til SIS 648 brikkesettet som har fått veldig varierende kritikk! ELlers så bare kom med forslag om HK... Har ingen peiling som sagt om hva jeg skal velge... Vet ikke hva som er viktig å se etter! Alt jeg vet er at det bør ha USB 2.0, DDR minne og ellers være et knakendes bra HK :smile: Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 hehe ja den pipingen er skikkelig kjip. Jeg er glad jeg leste om det FØR jeg fikk kortet ellers så hadde jeg fått helt hetta. Ang. det med hovedkort. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg er ikke helt insider når det gjelder hovedkort. KR7a'n *funker* jo, men det er litt irriterende. En ting er sikkert for min del. Jeg har bestemt meg for aldri mer kjøpe AMD... eller skal jeg si VIA. Virker som de to kommer hånd i hånd, hvertfall hvis du vil ha det som liksom er raskest. Nei, fra nå av er det pentium for alle penga. Husker gode gamle pentium...svindyrt, men funket alltid perfekt. Ingen viftestøy, ingen lockups pga høy temp - faktisk så tenkte jeg aldri på temperatur når jeg hadde pentium. Det kom liksom med AMD det... Vel jeg rant'er litt her... Mitt råd, om enn hvor generelt - Les drøssevis av reviews før du bestemmer deg. Post rundt på msg board både her og andre hardware sites. Til slutt kanskje du kommer frem til et du mener er best. Det er skikkelig skikkelig vanskelig å bestemme seg... Er liksom så mye og alle har rare betegnelser som epox 4g2g5gag5ga, abit GtT7a522G, 845g/e/c/g osv... huff! Nei, nå rant'er jeg igjen.. klokka er snart 3. Lykke til! Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Amen brother! :smile: Kjører Pentium for alle penga jeg også! Aldri opplevd problemer der hittil jeg heller... Kjørt Pentium en gang, og det gav avsmak! Er ikke en dreven dataguru, men det er vel kanskje grunnen tilat jeg kjører et safe't løp... Lenke til kommentar
DeltaVifte Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 KR7A er jo et genialt hovedkort. :smile: Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Er det noen som vet om nye chipstettene til intel altså PE og GE serien vil ha den nye standarden for 8xagp, som er vist til itråden ovenfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå