Gå til innhold

Hva dekker Telenors forsikring?

Icenor

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål angående Telenor sin forsikring.

Jeg fikk telenors forsikring når jeg kjøpte mobilen av dem med abonnoment. Etter å ha jobbet et par dager med revy så oppdaget jeg at mobilen min ikke var i baggen min. Baggen har stått ute på sceenen hele tiden, men jeg vet ikke om den er stjålet eller mistet. Har ihvertfall brukt de siste dagene på å snu stedet oppned på jakt etter den, men borte er den. Det var en Qtek S100.

Lurte bare på om noen vet hva Telenors forsikring dekker av dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et spørsmål angående Telenor sin forsikring.

Jeg fikk telenors forsikring når jeg kjøpte mobilen av dem med abonnoment. Etter å ha jobbet et par dager med revy så oppdaget jeg at mobilen min ikke var i baggen min. Baggen har stått ute på sceenen hele tiden, men jeg vet ikke om den er stjålet eller mistet. Har ihvertfall brukt de siste dagene på å snu stedet oppned på jakt etter den, men borte er den. Det var en Qtek S100.

Lurte bare på om noen vet hva Telenors forsikring dekker av dette?

5498268[/snapback]

Forsikringen dekker tyveri. Så ring og sperr telefonen din, gå til politiet og anmeld tyveritet og send inn skademeldingsskjema til gjensidige. Skjema finner du på telenormobil.no

Lenke til kommentar

http://telenormobil.no/tjenester/mobilfors.../beskrivelse.do

Nyttig link for Telenors forsikring.

For å forebygge tyveri av forsikret utstyr, skal sikrede holde tilsyn med forsikret utstyr, og påse at forsikret utstyr ikke etterlates uten tilsyn eller gjenglemmes. I dette ligger en plikt til å påse at forsikret utstyr tas med når man forlater et sted.

Var bag'en din uten tilsyn?

Skademeldingsskjema

Lenke til kommentar

Det var ingen som voktet baggene og den ble ikke låst inn. Vi skulle jobbe kvelden/natta med å sette opp scene, teste lyd/lys, etc, etc. Og alles bagger ble satt fra i Gymgarderoben mens vi jobbet. Senere på natten når vi skulle få oss litt søvn gikk jeg å hentet baggen med soveposen, sov, sto opp dagen etter, pakket og det var det jeg oppdaget at mobilen var borte.

Skjønner at det er lett å bare si at noen stjal baggen min, fylle ut skjema og få erstatning, men jeg har ikke lyst til å svindle noen og jeg kan klare meg uten forsikringspengene for det var jo bare en mobil. Men det hadde vært greit å fått noe dekket når man først betaler for forsikring, så lenge jeg har krav på det.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du har krav på forsikring siden mobilen ble lagt igjen uten ettersyn.

Hvis du forteller historien som den er så vil uansett Gjensidige vurdere om du har krav på erstatning eller ikke. Det er ikke forbudt å søke om erstatning selv om du ikke har krav på det. Det er kun hvis du oppgir feilaktige opplysninger det er svindel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...