danno_O Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Er det lov for en person som er 17 å bli med en på 18 til Hellas? Trenger hjelp litt fort. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Barn under 18 år får ikke pass uten samtykke fra foreldre eller verge Regner med at dersom du har samtykke så har du lov. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Ok, så hvis kjæresten min har pass, og tillatelse fra foreldre (underskrift eller liknende) så går det? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Ja, regner med det. Sjekk hos reiseselskapet under bestilling av billetter osv. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Tusen takk for raskt svar ketchez <3 Lenke til kommentar
applemania Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Typen min er 20 og jeg 18, og i fjor dro vi på ferie sammen uten noen andre (da var jeg under 18). Funker fett Endret 25. januar 2006 av AnAnAs Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Typen min er 20 og jeg 18, og i fjor dro vi på ferie sammen uten noen andre (da var jeg under 18). Funker fett 5498121[/snapback] Ok! Måtte du ha med noe form for underskrift eller noe da? Fra foreldrene? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Inget problem. Håper ikke du seriøst har tenkt å dra henne til utlandet hun uten tillatelse fra foreldrene Lenke til kommentar
applemania Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Ok! Måtte du ha med noe form for underskrift eller noe da? Fra foreldrene? 5498155[/snapback] Nei, trengte ikke det. Dra i vei dere Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Ok! Måtte du ha med noe form for underskrift eller noe da? Fra foreldrene? 5498155[/snapback] Nei, trengte ikke det. Dra i vei dere 5498179[/snapback] Jippi! Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Du må jo ha pass selv. 5498225[/snapback] Jaja, det har jeg jo. Lenke til kommentar
*Line* Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Du må jo ha pass selv. 5498225[/snapback] hihi... Jipppiii ! <3 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Så lenge begge har pass er det greit. Reiste selv til Kreta som 17 åring sammen med en haug med andre 17 åringer. Et par dager ut i ferien kom en til 17 år gammel kamerat som stakk av hjemefra. Skjedde ikke noe spesielt bortsett fra at lennsmanskontoret ringte ned da. Lå fyllasyk på hotellet og det svarte i andre enden "dette er laksevåg lensmanskontor". La selvfølgelig på da jeg var sikker på at det var en kompis på naborommet som tulte. Da de ringte hans rom trodde han det samme og la også på.... Neida, det er ikke noe problem. Men det er en fordel å avklare med foreldrene til alle de som reiser. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Ser ikke noe grunn til at det ikke skal fungere. Men det er jo foreldrene dine som har ansvar for deg da, så burde nok snakke med de alikevel. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Det er greit for alle foreldrene, men det var egentlig bare det at jeg var usikker på om det var en lov mot det eller noe. F.eks at man måtte ha med en på 21+ for å dra som 17åring. Men men! takk for all hjelp alle sammen. Jeg og *Line* skal til Kos i sommer! Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Det er greit for alle foreldrene, men det var egentlig bare detat jeg var usikker på om det var en lov mot det eller noe. F.eks at man måtte ha med en på 21+ for å dra som 17åring. Men men! takk for all hjelp alle sammen. Jeg og *Line* skal til Kos i sommer! 5498768[/snapback] Viss du nokon gang har tatt fly utenlands før, merker du at du aldri blir spurt om du er sammen med foreldra dine ved check-in. Det går alltid glatt. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Men skal du reise med ferje (til utlandet), så må den voksne være 25+ mener jeg å ha hørt.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Eineste er at mange partyhotell i Hellas har 18 årsgrense, men disse hotella er et salig stress, så det er like greit å unngå de uansett hvor gammel du er Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Men skal du reise med ferje (til utlandet), så må den voksne være 25+ mener jeg å ha hørt.. 5501311[/snapback] Ja, egentlig. Men det er ingen som bryr seg. Eineste er at mange partyhotell i Hellas har 18 årsgrense, men disse hotella er et salig stress, så det er like greit å unngå de uansett hvor gammel du er tongue.gif Partyhotell? Når jeg var i Hellas virket det ikke som om de var så nøye på slikt. Utenfor en bar var det et skilt med en strek hvor det sto: "Du må være så høy for å slippe inn..." og streken var kanskje 50cm over bakken. Spurte også noen grekere om aldersgrenser på alkohol og de visste ikke om noen aldersgrenser! Ting i utlandet er ofte mindre nøye og overbeskytttene enn i Norge, så du vil nok ikke bli spurt om legg eller ha noe problem med at du er under 18 på ferien din. Endret 26. januar 2006 av Det Dvergiske Kaffebord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå